Vraagje over de MG zr 160

Wallie123

Vraagje over de MG zr 160

Bericht door Wallie123 »

Hallo,

Ik ben dit weekend naar een MG zr 1.8 gaan kijken en ben echt verliefd op deze auto! :inlove:
Maar ik ben een proefritje gaan maken in deze auto en vond dat hij best veel geluid maakte..
Ik reed 80 in zun 4 en hoorde van rechtsachter een harde brom, natuurlijk moet deze auto een beetje zo'n geluid maken maar vroeg me af of je veel vermogenverlies hebt als je er een normale uitlaat onder legt en maken al deze auto veel geluid?

Bij de proefrit merkte ik ook dat het koppelingspedaal vrij hoog stond, is dit een teken van een versleten koppeling?
Alvast bedankt..
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

Zal ws. alleen een einddemper zijn en daar merk je qua vermogen niets van.

Sowieso heb je niet echt "verlies", omdat je de auto standaard maakt. Als je al winst had van die uitlaat dan was dus bovenop de standaard 160pk.

Wat betrefd de koppeling, ga eens 50 in zijn 5 rijden, geef flink gas en trap de koppeling in en laat hem snel weer opkomen. Als je toeren nu omhoog schieten en je komt bijna niet vooruit dan slipt de koppeling.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
white_cobra

Bericht door white_cobra »

je koopt zo'n auto toch ook voor zijn sportieve geluid. of niet :P
maar als er een gewone uitlaat onder komt verlies je wss wel iets maar merk je nouwlijks iets van.

bij mijn ZR staat de koppeling ook redelijk hoog (ook met nieuwe koppelingsplaten) wat naar mijn weten ook gewoon bij het model hoort.
white_cobra

Bericht door white_cobra »

@ mark je was me net voor :P
Wallie123

Bericht door Wallie123 »

Ik vind een sportief geluid ook goed maar had het gevoel dat het meer dan normaal was..
Maar zit er standaard onder de zr zo'n dubbele uitlaat?
Steven Rover
MG-R Freak

Bericht door Steven Rover »

Er zit standaard wel een dubble uitlaat onder ja :mrgreen: (twee pijpjes althans...)
Rover 214SI
Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!
Afbeelding
Wallie123

Bericht door Wallie123 »

En komt er uit die uitlaat zo'n hard geluid?? :?
Steven Rover
MG-R Freak

Bericht door Steven Rover »

Als je daarmee normaal rijdt is het geluid 'vrij standaard'. Bij mij op het werk komt er regel matig iemand langs met zijn ZR 160, maar je hoort hem niet aankomen (tenminste niet anders dan normale auto's)....

Mijn niet originele einddemper van de 214 maakt zeker meer geluid :mrgreen: maar daar wen je vanzelf aan..... ik hoor al steeds minder :mrgreen: lekkere suis in de oren als ik in bed lig....enz... :P
Laatst gewijzigd door Steven Rover op di dec 01, 2009 3:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Rover 214SI
Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!
Afbeelding
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

de uitlaat kan ook lek zijn he...
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Wallie123

Bericht door Wallie123 »

Daar begin ik nu ook aan te denken als ik dit lees..
Eerst kijken of ik mun Rover verkocht krijg en dan miss nog een keer gaan kijken bij een andere MG zr 160..
p@p@zs
MG-R Core

Bericht door p@p@zs »

Bij onze ZS zit koppelingspedaal ook hoog maar daar wen je zo aan ;)
Wallie123

Bericht door Wallie123 »

Maar dit betekent meestal toch dat de koppeling op is?? Of is dit een kwaal van MG :?:
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

Ik weet eerlijk gezegd niet precies hoe het bij een K-serie zit maar bij mijn honda-bemotoriseerde variant (:P) kan je het aangrijpingspunt van de koppeling bijstellen (om slijtage op te vangen).

Het kan dus ook zo zijn dat de koppeling nu te los afgesteld staat en het pedaal dus te hoog staat.
brendo

Bericht door brendo »

Bij mijn zr zit het koppelingspedaal ook hoog
Ik heb in 3 verschillende zr's gereden daar zaten ze ook hoog
Moet je dus aan wennen :P
p@p@zs
MG-R Core

Bericht door p@p@zs »

Nou hij koppelt prima, alleen de achteruit hapert soms wat
Wallie123

Bericht door Wallie123 »

Dan moet ik er idd maar aan gaan wennen, eerst mun Rover zien te verkopen in deze tijd.. :?
Daarna zeker opzoek naar een knal gele zr :inlove:
Bedankt voor alle reacties..
Plaats reactie