Op zoek naar Alpine cd-wisselaar voor 75 bj 2002.

75 en 75 Tourer
bikerr

Op zoek naar Alpine cd-wisselaar voor 75 bj 2002.

Bericht door bikerr »

Bij deze wil ik een oproep plaatsen, omdat ik op zoek ben naar een "nieuwe" cd-wisselaar voor mijn Rover 75.
Het schijnt zo te zijn dat er in verschillende bouwjaren, verschillende types en merken wisselaars zijn ingebouwd, het verschil is ook te zien aan de bijbehorende stekkers.
Ik kan natuurlijk een nieuwe cd-speler of wisselaar in laten bouwen, maar mijn huidige radio is zo mooi in het dashboard geintegreerd en verder is een originele wisselaar nodig om gebruik te kunnen blijven maken van de stuurbediening.
Mijn huidige, defekte wisselaar betreft een Alpine XQE105560D of XQE00012D. Mijn auto is een 75 Club 2.0 V6 van 2002.
Wie kan mij hierbij helpen? :?
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Ik zou voor deze gaan 470 us$ oftewel 340 euro incl verz. kosten.
Is speciaal voor de rover 75/mg incl navigatiesoftware dvd speler etc etc etc
Alleen geen wisselaar maar speelt mp3 en heeft een ipod aansluiting.
Bluetooth carkit etc etc

http://www.keenlu.com/en/ProductView.as ... &SortID=49

Hier zie je een voorbeeld hoe en wat in de auto

http://www.the75andztclub.co.uk/forum/s ... hp?t=48978

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
kerkhoff.gjwm
MG-R Regular
Bericht door kerkhoff.gjwm »

Die ken ik nog niet. Wat een mooi apparaat. Zo ben je weer helemaal actueel, zeker na inbouw van een DVB-T-tuner. Past dit altijd, onafhankelijk van de ingebouwde radio (ook de mijne is van 2002)? Kan op de usb-poort een externe harde schijf worden aangesloten met muziek en films?

Wel een Chinees product, ben daarom toch een beetje huiverig. Heeft iemand een test gevonden op internet?
Laatst gewijzigd door kerkhoff.gjwm op ma nov 30, 2009 6:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Past altijd en op de usb kan een usb stick of ipod.
Maar voor vragen kun je hun het beste rechtstreeks mailen.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
bikerr

Bericht door bikerr »

Bedankt voor de informatie.
Het is zeker een mooi apparaat.
Ik wacht nog even verdere reacties af. Wellicht is er nog de mogelijkheid om een wisselaar incl. de in te bouwen radio, eventueel een ander type , ergens vandaan te halen.
kerkhoff.gjwm
MG-R Regular

Op het hiervoor genoemde forum lees ik dat op 10 december een uitvoering komt met DVB-T en TMC :mrgreen: tegen meerprijs. Mij is echter nog niet geheel duidelijk of het ingebouwde RDS hier ook werkt :?: . In ieder geval zal ik nog een verloopstekker BMW-ISO moeten hebben. Weet iemand waar deze te koop zijn? :idea:
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Bmw => iso is gewoon bij Brezan te koop.

Let wel op er zijn meerdere links naar china, die hierboven staat is met paypal en de goedkoopste.
Maar voor je wat doet stel eerst je vragen aan hun voor je koopt.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
kerkhoff.gjwm
MG-R Regular

Zeer benieuwd geraakt naar de door BAM genoemde installatie heb ik wat rondgekeken op internet en er zelfs een email aan gewaagd naar Hualingan. Ik wil jullie dit niet onthouden.

Subject: 2 Din HL-8733GB

Dear Amy,

Because I don’t use MSN I try to get in contact with you via the mail.

On the internet I found the 2 Din HL-8733GB which looks very interesting for my Rover 75, model year 2002. Also I found some internet forums with information about the 2 Din HL-8733GB. However, before I decide to buy one, I look for answers on some questions.

1. I read that on the 10th of December and onwards I can order a 2 Din HL-8733GB with DVB-T and TMC. Is that right?
2. Can I just change my old radio with the 2 Din HL-8733GB?
3. Do I need a conversion-cable?
4. I understand the language also can be changed in Dutch, in that way the complete 2 Din HL-8733GB is in Dutch, I mean also WinCE?
5. As I decide for the one with DVB-T and TMC, do I need also external aerials for DVB-T and TMC?
6. If I need external aerials, is it easy to build them in the car, can I put them in the C-style (between door and front window)?
7. Is the RDS, DVB-T and TMC-system also functional in Western-Europe (the Netherlands)?
8. Is it possible for you to mail me a pdf-file in Dutch or English from the manual of the 2 Din HL-8733GB?

De reactie van Amy van Hualingan:
It is pleasure to hear from you,this is amy from Shenzhen Hualingan Electronic Co. ,LTD-- specialized in car dvd player.expect to establish business relations with you.

1.The hl-8733 can have external DVB-T box.(not TMC and RDS)
2.Yes,you can change your old radio with 2Din HL-8733.
3.It don't need the conversion-cable
3.The GPS Language can have Deutsch,yes,it is WinCE5.
4,the RDS, DVB-T and TMC-system also functional in Western-Europe. But HL-8733 with RDS have to wait for months.

For any problem,please feel free to contact me.

Tks & Best regards,
^-^Amy^-^
********************************************************************************************
Hualingan Electronic Co., LTD
TEL: 86-755-8376 3765
FAX: 86-755-8398 8407
Email:amy@hualingan.com
MSN:amy@hualingan.com
Website: www.dvdplayer.com.cn & www.hualingan.com

Ik heb haar nog teruggemaild met de vraag wanneer de uitvoering met RDS uitkomt en of ik alsnog de gebruiksaanwijzing in pdf kan krijgen. Ook heb ik haar medegedeeld dat ik niet 'Deutsch' bedoel maar 'Dutch'.
Inmiddels antwoord terug. De RDS-versie komt in januari.
kerkhoff.gjwm
MG-R Regular

Ik heb het Chinese multimediamonster nog steeds niet durven te bestellen. De man van een collega van mij met een zaak in caraudio etc heeft, ondanks dat hij zelf wel contacten in China heeft, gezegd dat de kwaliteit niet hoogstaand kan zijn. Vergelijkbare producten van A-merken kosten het drie tot viervoudige, zeker als je het helemaal pas wil maken in je auto.

Zijn er in NL of BE toch mensen die wel goede ervaringen hebben met het Keenlu-product?
Eric27
MG-R Freak

Bericht door Eric27 »

bam schreef:Ik zou voor deze gaan 470 us$ oftewel 340 euro incl verz. kosten.
Is speciaal voor de rover 75/mg incl navigatiesoftware dvd speler etc etc etc
Alleen geen wisselaar maar speelt mp3 en heeft een ipod aansluiting.
Bluetooth carkit etc etc

http://www.keenlu.com/en/ProductView.as ... &SortID=49

Hier zie je een voorbeeld hoe en wat in de auto

http://www.the75andztclub.co.uk/forum/s ... hp?t=48978
Bij die 340 euro komt nog een stuk belasting bij hoeveel weet ik niet
maar dat kun je terug vinden bij de belastingdienst.
Als mijn radio of navigatie kapot is koop ik zo'n toestel. Dat het chinees is zegt mij niet zoveel meer.

Eric
Ducloi
MG-R Fanatic

Bericht door Ducloi »

Op marktplaats staat nog een nieuwe Alpine cd-wisselaar :

http://link.marktplaats.nl/320632887

Is toch wel aan te bevelen om een originele alpine te kopen,
in plaats van een chinees product.

Groet Ducloi.
Afbeelding
kerkhoff.gjwm
MG-R Regular

Is er geen bedrijf in Nederland die de Keenlu's verkoopt? Enige vorm van garantie vind ik toch wel prettig. Misschien dat iemand zich van dit forum geroepen voelt deze apparaten te gaan verkopen?
Eric27
MG-R Freak

Bericht door Eric27 »

kerkhoff.gjwm schreef:Is er geen bedrijf in Nederland die de Keenlu's verkoopt? Enige vorm van garantie vind ik toch wel prettig. Misschien dat iemand zich van dit forum geroepen voelt deze apparaten te gaan verkopen?
Op papayaOne.com staat de HL-8733GB voor 273 pond.

Eric.
Frank
MG-R Newbie
Bericht door Frank »

Misschien de lens vd wisselaar een keer reinigen?
bikerr

Bericht door bikerr »

De wisselaar die thans op marktplaats staat is inderdaad degene die ik zoek, Bedankt.
Ik ga eerst proberen om de lens schoon te maken, maar ik heb geen idee hoe en waar zo´n lens zich bevindt.

Ronald.
kerkhoff.gjwm
MG-R Regular

Voor cd- en dvd-spelers heb je van die reinigingssetjes, bestaande uit een cd met daarop een borsteltje waar je de bijgeleverde vloeistof op moet doen. Ik heb hier echter nooit goede resultaten mee bereikt. Mijn cd-wisselaar heb ik ook al eens vervangen door een gerefurbished exemplaar omdat die van mij problemen gaf. Maar goed, je kunt het eerst met zo'n setje proberen, die kosten maar een paar euro.
Plaats reactie