Hoeveel km doen jullie met 1 bak benzine?
Nogmaals, meet gewoon het verbruik. 550 km op een tank ga je niet redden, tenzij je ervan overtuigd bent dat je reserve niet te snel op gaat...markdelange schreef:nou we zullen dan zien of ik de 550 a 650 zal halen (wat met 1op11/12 het geval zou zijn) ben benieuwd maar k heb er weinig vertrouwen in

Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Als je niet kan wachten donder je 'm nu toch gewoon weer vol? Dan heb je ook een grove schatting van je gemiddelde verbruik!markdelange schreef:k zit nu halverwege een tank dus het zal mij benieuwen hoeveel km die staat als die leeg is en hoeveel liter er bij in kan
Wat voor afstanden rij je gemiddeld? Wat voor wegen? Wat voor rijstijl? Telt allemaal mee...
... en hoeveel ging erin?markdelange schreef:en toch heb ik het idee dat er iets niet klopt. tank is nu bijna leeg en zit net krap op de 300 km. wat dus 1 op 6 zou inhouden. eerst maar eens tanken om te kijken hoeveel liter er in gaat.
Ik heb net weer mijn Rover klaar voor APK. Spruitstuk was van de kop gekomen, schroefdraad eruit getrokken en nu helicoils erin gezet. Was wel een moeizame klus waarbij ik wederom dacht: "als ie weer klaar is zet ik 'm op marktplaats..."
... Onderweg naar Arnhem even weer lekker zitten spelen. Even kijken of 'ie nog steeds de teller uitreed en een Porsche zitten opdrukken. Gewoon even weer alle frustraties eruit... Sorry guys. Hij gaat écht never weg.
Verbruikstechnisch is spelen met de turbo niet echt goed... gemiddeld verbruik over 180 km van... Hou je vast: 1 op 5,4
@ Bierbal 2: Hoe rij jij? Of zijn die VVC'tjes gewoon écht niet zuinig?
-
- The Big Boss
Zo onzuinig zijn die VVC's niet hoor, ik rij meestal 1:11 

'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland

'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Dan is het natuurlijk nog wel een verschil of je hem echt bijna helemaal leeg rijd of dat je gaat tanken zodra ie in de buurt van het rode streepje komt... Of te wel, het aantal liters.
Ik tank vaak 35 liter met zo'n 450km op de teller. Om en nabij de 1:13 dus, soms iets meer, soms iets minder. Denk dat dit redelijk normaal is voor een 214.
Die laatste 15 liter die officieel in je tank (50L) gaat is je reserve en gebruik je nagenoeg nooit, tenzij je het risico wilt lopen om stil te komen staan.
De fout die Mark nu steeds maakt is volgens mij dat hij uit gaat van die totale 50 liter in de tank. Dan lijkt het idd of ie veel gebruikt, maar wat er tot aan het rode streepje uit gaat is dus vele malen minder dan die 50 liter.
Ik tank vaak 35 liter met zo'n 450km op de teller. Om en nabij de 1:13 dus, soms iets meer, soms iets minder. Denk dat dit redelijk normaal is voor een 214.
Die laatste 15 liter die officieel in je tank (50L) gaat is je reserve en gebruik je nagenoeg nooit, tenzij je het risico wilt lopen om stil te komen staan.
De fout die Mark nu steeds maakt is volgens mij dat hij uit gaat van die totale 50 liter in de tank. Dan lijkt het idd of ie veel gebruikt, maar wat er tot aan het rode streepje uit gaat is dus vele malen minder dan die 50 liter.