coupe start niet HELP!!!

214 216 218 220 25
roverdude

coupe start niet HELP!!!

Bericht door roverdude »

Sinds gisteren staat mijn 220 coupé (bouwjaar '94) in mijn werkplaats. Deze had een klein ongeval links vooraan. Ik ben de auto gaan ophalen met een autoremorque. Thuisgekomen wil ik proberen starten => Niets, zelf geen tik :( .
Mijn eerste gedacht, batterij leeg. Dus vannacht heb ik die laten opladen. Vandaag na plaatsing van de batt. werkt alles, zelfs demareren, maar toch slaat de motor niet aan. Onsteking werkt, na tijdje proberen rook het naar benzine dus toevoer werkt ook :?:

Heeft er iemand een idee van waar dit zou kunnen aan liggen? Het enige dat in mij opkomt is dat er iets mis is met het alarm (origineel van rover).
Als ik de contact sleutel in de 2de stand zet, branden lampjes van olie en handrem. Moet er normaal niet een rood lampje met check engine branden (motorcheckup) dat na enkele sec uitgaat?

Greetz roverdude
Silly CVT
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Startonderbreker in actie?? :roll:
Officieel bericht:
Afbeelding
Klik de groene balk.:mrgreen:
roverdude

Bericht door roverdude »

SillyTC schreef:Startonderbreker in actie?? :roll:
dacht al zoiets, hoe schakel ik die uit?
Silly CVT
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Nou geen ingewikkelde dingen gaan vragen aan een blondje waarvan d'r eigen wagen al 5 weken stil staat en het probleem daarvan nog niet gevonden is hè... ?! :cry:

Sorry, euh, geen idee... :roll:
Officieel bericht:
Afbeelding
Klik de groene balk.:mrgreen:
Robert-220TC
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door Robert-220TC »

Alarm aan zetten en weer uitzetten
contactsleutel er weer in. (als je je auto met de afstandbediening op slot zet moet je m ook met de afstandbediening weer dicht doen anders schiet ie ook iun ze immoblilisatie stand, weet niet of dat ook met infrarood alarm is denk het wel heb zelf radiografische)

en starten maar

Kan het niet dat je brandstofbeveiliging is aan gegaan???
omdat je zei dat je een klein ongelukje had??

Dan moet je meestal een knop indrukken onder de motorkap
weet niet uit me hoofd waar ie zit dacht rechts voor aan weet de dealer wel anders.
roverdude

Bericht door roverdude »

Volgens de dealer zou er een knop achter de radio zitten ofwel ergens onder de motorkap. Achter de radio heb ik er een gevonden en dan ook gereset. Nog altijd niets :(
Ik snap er niets meer van. Het enige dat ik kan bedenken is dat de ecu gesneuveld is of dat de ontstekingsvolgorde niet goed is. Toen ik de motorkap voor het eerst opende heb ik enkele fiches moeten terugsteken omdat deze los zaten. Vraag mij niet waarom. Alsook de kabel van bobine naar stroomverdeler. Deze hoort in het midden dacht ik? Is er iemand die mij kan vertellen welke de volgorde van onsteken is?

bv 1 ->2->3->4 (met wijzerzin mee dan wel)

Ps. Als ik een tijdje probeer te starten ruikt het naar benzine, dus injecteren doet hij.

Greetz roverdude
Mista T
MG-R Core

Bericht door Mista T »

Weet je zekers dat die knop achter je radio goed is gereset, want volgens mij heeft DD--> Rover dat ook weleens gehad...

Vaak is de ontstekingsvolgorde bij een 4 pitter:
1-3-4-2
of
1-2-4-3
Maakt in principe niet veel uit, want 1 -4 en 2 -3 lopen gelijk, dus tegelijktijd op en neer....
De kabel van de bobine moet op het middelste puntje ja..
Maar zijn jouw kabels niet rot?? Dus teveel verweerd dat ze een te hoge weerstand hebben??

mvg.
Roy
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Järv
Moderator
Contacteer:

Bericht door Järv »

Die knop achter de radio is voor de benzinepomp.

Is inderdaad zwaar waardeloos .. want alles doet 't .. maar starten ho maar.
In mijn geval was het opgelost op het moment dat ik die knop indrukte.
Maar dat van die startonderbreker is ook iets om over na te denken.
Maar zijn jouw kabels niet rot??
en dat kan ook...

Cheers,
Dennis :cool:
You can go fast ... but I can go anywhere.
roverdude

Bericht door roverdude »

Mista T schreef: Maar zijn jouw kabels niet rot?? Dus teveel verweerd dat ze een te hoge weerstand hebben??

mvg.
Roy
Deze tip heeft me dus naar de oplossing gebracht. De kabel tussen bobine en stroomverdeler had tussen het verwrongen plaatwerk gezeten. Eerst had ik er geen aandacht aan geschonken maar vandaag heb ik hem dus eens nader bekeken. Snel een dikke kabel (10mm²) ontmanteld en eens geprobeerd. Hij sloeg direct aan :mrgreen: Hij loopt wel nie vree rustig maar hij draaid, en dat is al een pak van mijn hart :D .

Allemaal merci, nu kan ik beginnen aan het plaatwerk.

Greetz roverdude
Robert-220TC
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door Robert-220TC »

Heb je een coupé met schade gekocht dan????
omdat je zegt ik kan nu beginnen met het plaatwerk
roverdude

Bericht door roverdude »

200turbocoupe schreef:Heb je een coupé met schade gekocht dan????
omdat je zegt ik kan nu beginnen met het plaatwerk
Ja, hij heeft een duwtje gehad links voor, niet zo erg hoor. Motorkap, linker spatbord, voorbumper, linker koplamp en pinker, en raamwerk waar radiator inhangt. Chassis staat niet krom ofzo. Ik wilde eerst zeker weten dat hij nog reed voor ik begon met het plaatwerk. Kwestie van niet voor niets te werken. Als ik foto's heb zal ik ze posten.

Greetz roverdude
Mista T
MG-R Core

Bericht door Mista T »

roverdude schreef: Deze tip heeft me dus naar de oplossing gebracht. De kabel tussen bobine en stroomverdeler had tussen het verwrongen plaatwerk gezeten. Eerst had ik er geen aandacht aan geschonken maar vandaag heb ik hem dus eens nader bekeken. Snel een dikke kabel (10mm²) ontmanteld en eens geprobeerd. Hij sloeg direct aan :mrgreen: Hij loopt wel nie vree rustig maar hij draaid, en dat is al een pak van mijn hart :D .
Who´s the MAN :lol: :twisted: :roll:
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Anton
MG-R Freak

Bericht door Anton »

En dat is nou mijn zoon :cool:

MGPapa
Järv
Moderator
Contacteer:

Bericht door Järv »

1/2 broer .....
You can go fast ... but I can go anywhere.
roverdude

Bericht door roverdude »

Nog een vraagske. Volgens mij is het systeem van ontsteking met bobine niet echt meer van deze tijd... :roll:
Weet er iemand iets meer te vertellen over MSD modules en bv magnicor bougie kabels?

greetz roverdude
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Een set Magnecor kabels en platinum bougies verhelpt de meeste problemen met starten tijdens koud en vochtig weer, iets waar de K-serie nog wel eens wat last van wil hebben.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Plaats reactie