Hulp nodig, MGZR 160 bj 2003 met probleem...
Een maand geleden kwam ik achter dat, wanneer ik gereden heb en ik de auto parkeer en afsluit, de'ventilator'of 'fan' onder de motorkap nog actief was.
De motor was uit, maar toch blies de fan een paar seconden na. Wat hij normaal niet doet in een koude periode, toch?.
Ik vond het verdacht en begon op alles te letten.
Zo kwam ik achter dat tijdens het rijden de verwarming geen warme lucht meer blies (of maar voor korte duur warmte blaast).
En zag ik dat het wijzertje van de koelvloeistoftemperatuur-meter oplopen, bijna wijzend naar het RODE streepje.
Ik heb de koelvloeistof bijgevuld, omdat reservoir leeg was en toch bleef het probleem zich voordoen.
Ik heb de auto laten repareren omdat volgens de monteur er een lekkage zou zijn van de koelvloeistof. Dit zou
aan de koppakking liggen, omdat hij elders geen lekkage kon vinden.
De verrichte reparatie:
- nieuwe koppaking
- afvlakken en afpersen van kop
- incl. een grote beurt (vervanging alle riemen en nieuwe bougies)
..dit zou toch ervoor moeten zorgen dat het probleem verholpen is?!
Twee weken na reparatie, nu dus, gebeurd het weer. Wat is het geval:
- fan blaast paar seconden door nadat ik de auto geparkeerd heb en de motor uit staat;
- tijdens het rijden loopt de koelvloeistoftemperatuur-meter snel op (nog geen 15 km afgelegd);
- koelvloeistof is voldoende aanwezig (tussen min. en max.), dus geen koelvloeistof-lekkage.
Ik heb begrepen dat de koelvloeistof snel té heet wordt en daarom de wijzer omhoog gaat. Hoe komt dat? Is dit normaal?
...kan iemand mij a.u.b. vertellen wat er aan de hand is?
BVD
HELP! koelvloeistof probleem
- MGPete
- MG-R Freak
- Contacteer:
Zou interessant zijn om te weten hoe je olie eruit zag (neem aan dat die bij de grote beurt ook vervange is).
Als je een HGF had had je dat aan de olie kunnen zien omdat er dan koelvloeistof bij was gekomen.
Heb je verder geen plasjes onder je auto liggen?
Wat voor nieuwe pakking is ertussen gekomen?
Als je een HGF had had je dat aan de olie kunnen zien omdat er dan koelvloeistof bij was gekomen.
Heb je verder geen plasjes onder je auto liggen?
Wat voor nieuwe pakking is ertussen gekomen?

2005 MG ZS160VVC (aka Gimz)
1973 MG BGT (aka Maddy aka "The Lady")
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
ik zou eens kijken naar de thermostaat, (en bijbehorende waterpomp), lijkt me niet dat nu weer iets mis is met die koppakking.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
ik zou dat melden bij de garage, want dit is een hele dure reparatie voor een probleem wat er waarschijnlijk goedkoper opgelost kan worden..
dit is een fout van hun, beetje slimme garage meet alles na en komt er dan wel achter dat er met de compressie niets mis is..
toch is het goed dat het gedaan is, zou toch gemoeten hebben over een poosje, maar ik zou eisen van de garage dat ze tenminste de waterpomp etc voor niets repareren, of een deel terugbetalen..
dit is een fout van hun, beetje slimme garage meet alles na en komt er dan wel achter dat er met de compressie niets mis is..
toch is het goed dat het gedaan is, zou toch gemoeten hebben over een poosje, maar ik zou eisen van de garage dat ze tenminste de waterpomp etc voor niets repareren, of een deel terugbetalen..