lekke koppakking - Rover 25

214 216 218 220 25
tomcat.t16
MG-R Core

Bericht door tomcat.t16 »

Ligt eraan hoe ver die garage is...

Sowieso met de kachel vol open. Maar ik zou het niet doen iig.
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
menno.k

Bericht door menno.k »

peter.evers schreef:Ligt eraan hoe ver die garage is...

Sowieso met de kachel vol open. Maar ik zou het niet doen iig.
Ach ik douw gwn ff al me geld erin Rover = heilig ;)
tomcat.t16
MG-R Core

:D Anders spaar je even door en koop je mijn blok over... dan heb je in een keer 136PK.
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
menno.k

Bericht door menno.k »

peter.evers schreef::D Anders spaar je even door en koop je mijn blok over... dan heb je in een keer 136PK.
Nee bedankt vind het wel best zo. En hoeveel heeft dat blok van je gelopen als ik vragen mag? Veder had ik nog een vraag. Als ik in mijn rover gas los laat stottert die en hetzelfde krijg ik als ik bijv. laag in de toeren zit heeft dit ook te maken met de koppakking ?
tomcat.t16
MG-R Core

170K dus net ingereden,

Vraag 2, geen idee. Moet je hem laten uitlezen, kunnen ze zien of er een of andere sensor niet goed is.
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Rik
MG-R Freak

Bericht door Rik »

peter.evers schreef::D Anders spaar je even door en koop je mijn blok over... dan heb je in een keer 136PK.
Hij staat écht in de weg hea :lol: ;)
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
WouterRover25

Bericht door WouterRover25 »

menno.k schreef: Nee bedankt vind het wel best zo. En hoeveel heeft dat blok van je gelopen als ik vragen mag? Veder had ik nog een vraag. Als ik in mijn rover gas los laat stottert die en hetzelfde krijg ik als ik bijv. laag in de toeren zit heeft dit ook te maken met de koppakking ?
hey Menno, balen van je koppakking, ik had precies hetzelfde (en we hebben bijna dezelfde Rover), dat stotteren kan ermee te maken hebben maar grote kans dat het iets anders is.. Hoe is je accu en dynamo?

ik zou het trouwens bij een goeie garage laten doen (beter 1x 1500 dan 2x 1000) en gelijk alles meenemen (riem, vlakken etc), en er is een kans dat je waterpomp ook kapot is (is soms zo).

in ieder geval succes en hopelijk heb je m snel in orde

ps wat heeft die van jou gelopen?
menno.k

Bericht door menno.k »

WouterRover25 schreef: hey Menno, balen van je koppakking, ik had precies hetzelfde (en we hebben bijna dezelfde Rover), dat stotteren kan ermee te maken hebben maar grote kans dat het iets anders is.. Hoe is je accu en dynamo?

ik zou het trouwens bij een goeie garage laten doen (beter 1x 1500 dan 2x 1000) en gelijk alles meenemen (riem, vlakken etc), en er is een kans dat je waterpomp ook kapot is (is soms zo).

in ieder geval succes en hopelijk heb je m snel in orde

ps wat heeft die van jou gelopen?

Ik zit volgens mij nu op de 138.450 ofzo
menno.k

Bericht door menno.k »

Ik heb trouwens nog wat foto's gemaakt ik weet niet of iemand hier iets aan heeft maar je kan wel een klein beetje zien dat er waarschijnlijk Olie in me koelvloeistof zit.

Oordeel zelf :)

http://img156.imageshack.us/gal.php?g=68287092.jpg
WouterRover25

menno.k schreef:
Ik zit volgens mij nu op de 138.450 ofzo
dat is zeker het repareren waard lijkt me..

en tja die koelvloeistof ziet er echt flink olie-achtig uit, dat in combinatie met smurrie onder oliedop is toch echt wel lekke pakking (en ook nog te weten dat dit een zwak punt is van je auto). Heb je al gespaard?
menno.k

Bericht door menno.k »

WouterRover25 schreef: dat is zeker het repareren waard lijkt me..

en tja die koelvloeistof ziet er echt flink olie-achtig uit, dat in combinatie met smurrie onder oliedop is toch echt wel lekke pakking (en ook nog te weten dat dit een zwak punt is van je auto). Heb je al gespaard?
Sparen :P ? wat is dat .... nee geld gaat er zo snel doorheen joh. Dacht nja kan dit nog wel ff bij en dat. Maarja nu kom ik er wel even achter :P. Denk dat ik even een maand stil moet laten staan als het echt meer dan 600 euro is totaal.
WouterRover25

ik zou het niet voor minder dan 1200 laten doen :mrgreen: maar even laten staan en wachten kan, wel zonde, maar is soms niet anders..

maareh niet gebruiken dan he, want schade wordt dan alleen maar groter
tomcat.t16
MG-R Core

Voor 600 kan ik het ook doen en dan heb je een ANDERE gereviseerde kop die gevlakt en geperst is... en een metalen koppakking, riem en spanrol.

Dan vervangen we samen de koppakking en zo leer je er weer wat van :D
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
WouterRover25

wow Peter wat relaxed van je! (betekent metalen koppakking nieuw type?)

die kans zou ik grijpen Menno!

moet je alleen niet tegen meer problemen lopen (zoals waterpomp) en ik zou in dat geval eerst langsrijden bij dealer om de balans op te maken (weet je gelijk of je meer onderdelen nodig hebt die je samen met Peter kunt monteren),

en inderdaad, mooi leermoment (ik zou het graag zien en het een beetje leren :P )
tomcat.t16
MG-R Core

Ik kan onderdelen regelen, en @ Wouter... dit is het nieuwe type.

Dit is gewoon een 1.4 of niet?
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
WouterRover25

hij heeft een 1.6i 16v
Plaats reactie