Bonkend geluid bij schakelen en bulten TURBO COUPE
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
Bonkend geluid bij schakelen en bulten TURBO COUPE
Sinds kort,
Als ik rij... maakt niet uit hoe hard, en ik trap de koppeling in hoor ik een zacht bonkend geluid onder de motorkap vandaan komen. Dit zelfde geluid hoor ik ook als ik over slecht wegdek rijd.
Ik zit zelf de denken aan een motorsteun, maar ben benieuwd naar jullie input.
Als ik rij... maakt niet uit hoe hard, en ik trap de koppeling in hoor ik een zacht bonkend geluid onder de motorkap vandaan komen. Dit zelfde geluid hoor ik ook als ik over slecht wegdek rijd.
Ik zit zelf de denken aan een motorsteun, maar ben benieuwd naar jullie input.

Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
Dat is toch die "dogbone"?Riksel schreef:Die reactiesteun aan de onderkant, waar je zo makkelijk bij kunt is bij mij al een aantal keren geknapt. Die wil nog welleens een drempeltje raken en "slijten". Kun je zien als de auto gewoon op de oprit staat
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
De dogbone zit tussen het schutbord en de motor, ergens onder de inlaat. Echt een hopeloos stukje "techniek".
De reactiestang onder aan de versnellingsbak is bij mij een aantal keren geknapt om het rubber. De voorste rubber breekt dan door het alluminium heen. Ik denk zo'n beetje het laagste punt van de auto.
De reactiestang onder aan de versnellingsbak is bij mij een aantal keren geknapt om het rubber. De voorste rubber breekt dan door het alluminium heen. Ik denk zo'n beetje het laagste punt van de auto.

Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
Als je rustig aan doet niet, ik ben Portugal op en neer geweest met een kapotte reactiestang en dat is 6000 km waarvan minstens 500 Monte Carlo stijl. Je motor dondert er niet zomaar onderuit hoor.
Maar je moet er gewoon een beetje rekening mee houden. Anders help ik je even om 'm te vervangen als ik volgende week die plaat ophaal? Het is vooral even een k-klus om 'm goed in het gat te krijgen. Kan ook wel even zo'n dogbone voor je meenemen anders!
Weet je al zeker welke het is?
Maar je moet er gewoon een beetje rekening mee houden. Anders help ik je even om 'm te vervangen als ik volgende week die plaat ophaal? Het is vooral even een k-klus om 'm goed in het gat te krijgen. Kan ook wel even zo'n dogbone voor je meenemen anders!

Weet je al zeker welke het is?
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Re: Bonkend geluid bij schakelen en bulten TURBO COUPE
Trouwens, ik zit even te denken. Dat bonkende geluid, heb je dat ook bij bijvoorbeeld het over gaan van achteruit naar vooruit? Als je een stukje achteruit hebt gereden en dan een meter vooruit?peter.evers schreef:Dit zelfde geluid hoor ik ook als ik over slecht wegdek rijd.
Het kan ook wel eens je veerpootschotel zijn. Als zo'n ding ruim is kun je heel lang zoeken. Kwam opeens in me op omdat je het ook hebt als je over slecht wegdek rijdt, dat had ik niet.
Dogbone moet je kunnen zien zitten als je de kap open trekt, dus anders zou ik eerder naar een onderstel onderdeel zoeken.

Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
Hey Rick,
Dat zou mooi zijn, ik verdenk inderdaad het die dogbone, of dat ander ding wat eronder zit. Op het Engelse forum zei iemand me dat het misschien die balk was, omdat ik die eronderuit heb gehad met de motorswap maar die is het niet. We kijken wel dan, ik heb een smeerput dus we kunnen er makkelijk onderdoor lopen. PM ff je nummer, dan kunnen we binnenkort wat afspreken.
Dat zou mooi zijn, ik verdenk inderdaad het die dogbone, of dat ander ding wat eronder zit. Op het Engelse forum zei iemand me dat het misschien die balk was, omdat ik die eronderuit heb gehad met de motorswap maar die is het niet. We kijken wel dan, ik heb een smeerput dus we kunnen er makkelijk onderdoor lopen. PM ff je nummer, dan kunnen we binnenkort wat afspreken.

Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997