Is er iemand, die ervaring heeft met een 'vastzittende' bougie in de 3 cilinder (gerekend vanaf de distributieriemzijde van de motor) van de achterste cilinderbank (dus tegen/dichtbij het schutbord) ?
De garage (een officiële dealer) zegt, dat na een slag of 2 - 3 de bougie niet verder uit de cilinderkop gedraaid kan worden, omdat-ie vastloopt. 't Is een auto, die 100.000 km gelopen heeft (aantoonbaar) en hij is volgens het boekje onderhouden. 't Is dus geen afgejakkerde schroothoop. Ik heb 'm al 5½ jaar.
Hoor graag of een van jullie me kan vertellen wat de oorzaak van het probleem kan zijn en hoe het eventueel op te lossen is. Ook met die ene bougie, die er al 100.000 km inzit, loopt-ie als een tierelier, maar dat zal vast niet eeuwig zo blijven.
R75 KV6 motor - "vastzittende" bougie
- Dr Doggystyle
- Beheerder
- Berichten: 26473
- Lid geworden op: vr feb 06, 2004 3:29 pm
- Woonplaats: het MG-R Forum
heb je misschien hierzo iets aan ?
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=12342
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=12342
LEF MG ZS180 06-05-23-nu
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21 tot 13-7-24 RIP
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21 tot 13-7-24 RIP
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland