Tikkende kleppen ?

414 416 418 420 45
Plaats reactie
Richie36

Tikkende kleppen ?

Bericht door Richie36 »

Ik heb een Rover 400 staan en daar is onlangs de motor van gereviseerd, na 15 km gereden te hebben zijn de krukas lagers er weer uitgelopen, motor terug gegeven aan revisie bedrijf, dit is ook weer hersteld.
Maar nu heb ik na 300 km rijden een tikkend geluid op de hydraulische klep stoters, deze heb ik alle 16 vervangen en het probleem leek opgelost. Auto `s morgens gestart en het tikken was weer even terug na 100 meter rijden was het geluid weg. klant laten rijden maar het tikken werd weer erger en gaat nu ook niet meer weg. Olie druk bij koude motor 5 bar stationair en 2 bar bij warme motor, zodra je gas geeft gaat de oliedruk meteen omhoog naar 7 bar.
Wie heeft dit ooit eerder meegemaakt en kan mij vertellen wat ik moet doen, ik heb al andere olie geprobeert 5w40 ipv 10w40 een ander oliefilter enz enz, ik weet het nu even niet meer. :oops:

GR Cliff Kuijpers
tutuur

Bericht door tutuur »

beetje laat en weet het ook niet zeker maar zo'n hoge oliedruk :shock:

miss zit er ergens een kanaal verstopt die naar de kop toe gaat ;)
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

gelukkig zijn er maar 4 totaal verschillende motoren voor de 400.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Richie36

Bericht door Richie36 »

118GTR schreef:gelukkig zijn er maar 4 totaal verschillende motoren voor de 400.
Volgens mij is het een 16k 16v motor van rover zelf.



Gr Cliff
Richie36

Re: Tikkende kleppen ?

Bericht door Richie36 »

Richie36 schreef:Ik heb een Rover 400 staan en daar is onlangs de motor van gereviseerd, na 15 km gereden te hebben zijn de krukas lagers er weer uitgelopen, motor terug gegeven aan revisie bedrijf, dit is ook weer hersteld.
Maar nu heb ik na 300 km rijden een tikkend geluid op de hydraulische klep stoters, deze heb ik alle 16 vervangen en het probleem leek opgelost. Auto `s morgens gestart en het tikken was weer even terug na 100 meter rijden was het geluid weg. klant laten rijden maar het tikken werd weer erger en gaat nu ook niet meer weg. Olie druk bij koude motor 5 bar stationair en 2 bar bij warme motor, zodra je gas geeft gaat de oliedruk meteen omhoog naar 7 bar.
Wie heeft dit ooit eerder meegemaakt en kan mij vertellen wat ik moet doen, ik heb al andere olie geprobeert 5w40 ipv 10w40 een ander oliefilter enz enz, ik weet het nu even niet meer. :oops:

GR Cliff Kuijpers
Beetje laat,maar het is opgelost :mrgreen:

Het pijpje wat onder in de pomp zit,viel zo uit de pomp met losdraaien van de 2 boutjes. Nieuw pijpje met rubber besteld en erin gezet.
Na 5 minuten lopen was het tikken weg.

Gr Cliff
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Als in de aanzuigleiding die je carter zit? Zwart platic met een verdikking met daarin een rooster?

Wist niet dat die stuk kon. Maar als dat echt je bron van getik is, dan is er dus echt een zwaar oliedruk probleem. Laten we er het beste van hopen voor je lagers.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Richie36

Bericht door Richie36 »

118GTR schreef:Als in de aanzuigleiding die je carter zit? Zwart platic met een verdikking met daarin een rooster?

Wist niet dat die stuk kon. Maar als dat echt je bron van getik is, dan is er dus echt een zwaar oliedruk probleem. Laten we er het beste van hopen voor je lagers.
Ja het zwarte pijpje zit met een O-ring in de pomp geschoven.
We hebben op de pomp gemeten en daar hadden we wel gewoon de goede drukken,maar was toch niet genoeg om de olie boven te krijgen. :!:

Gr Cliff
Plaats reactie