de andere gaat naar een "kastje" op het schutbord. Bij het vvc stuk zit er een stekkeraansluiting en 1 vacuumverbinding voor de brandstofrail, bij het standaardspruitstuk zitten er dus 2 aansluitingen. Waar dat kastje voor dient is mij nog onduidelijk.
Jij gaat dus van een standaard inlaatstuk naar een VVC inlaatstuk,wat zijn de voordelen daarvan?
Wist niet dat zoiets kon(weet wel meer niet ,maar ach)
de poorten van het spruitstuk zijn groter, dus als je deze matched met de poorten van je cilinderkop dan kan je meer lucht innemen. Dit in combinatie met meer benzine is meer vermogen. Het schijnt niet nodig te zijn om grotere injectoren te nemen, de ecu regelt het wel, echter heb ik voor de zekerheid ook nog een setje 1.6 injectoren. Ik ga weleens even testen. Wil alleen nog een mengselmeter kopen om dit goed te testen (scheelt weer de bougies bekijken om de zoveel tijd)
meer lucht + meer benzine = meer vemogen
@jouke, idd, luciferdoosje, ik ga er eens een t-stukje tussen zetten. Thanks!
En in steeds mindere mate van toepassing op kleinere motoren en vermogens.
Er bestaat zoiets als groot genoeg , waarna "verbeteringen" weinig zin meer hebben.
p.s. ik wil geen l*l zijn en de voorpret bederven, maar haal het a.u.b. niet in je hoofd dat je met een nieuw spruistuk je van je 103pk 1.4 opeens een veyron killer maakt.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
zo te lezen heeft hij niet de poorten gematched, hierdoor stuit de lucht op een muur bij de inlaat wat natuurlijk de luchtstroom afremt. en idd, verwacht geen veyronkiller ofzo, niet eens meer vermogen, enkel een soepelere loop in combinatie met snelle nokken.