monteren van een vvc inlaatspruitstuk

214 216 218 220 25
speedfreax

monteren van een vvc inlaatspruitstuk

Bericht door speedfreax »

ik heb nog liggen een vvc inlaatspruitstuk. Nu wil ik deze ter vervanging van mijn plastic spruitstuk (jaja, rover 214..)

dit schijnt aldus de engelse sites een straight fit te zijn, echter kan ik niet alles netjes aansluiten... :(

iemand een handleiding/tips?
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

het is toch echt een straight fit, niet iets vergeten weg te halen of zo iets?
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
speedfreax

Bericht door speedfreax »

links heb ik 1 aansluiting voor een slang zitten op het vvc spruitstuk. echter heeft mijn plastic spruitstuk links 2 slangen..., hou er dus 1 over... :(
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Ah, dat soort dingen bedoel je. Is het een vacuumslangetje? Daar moet je dan een T-stukje inzetter.

1-tje is voor de benzinedruk(zit aan een klepje bovenop de brandstof-rail), waar loopt die andere heen?
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
speedfreax

Bericht door speedfreax »

de andere gaat naar een "kastje" op het schutbord. Bij het vvc stuk zit er een stekkeraansluiting en 1 vacuumverbinding voor de brandstofrail, bij het standaardspruitstuk zitten er dus 2 aansluitingen. Waar dat kastje voor dient is mij nog onduidelijk.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Een heel klein zwart kastje? (lucifer doosje) Met 2 slangetjes waarvan die 2de naar de ECU loopt?

Dat is een vacuum voor je MAP sensor die in je ECU zit, bij een VVC zit de sensor in het spruitstuk, en loper er een paar draden naar de ecu.

t-stukje gebruiken dus, anders loopt hij echt niet lekker.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
Zeppie
MG-R Freak
Berichten: 553
Lid geworden op: do dec 14, 2006 2:32 am
Woonplaats:
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Zeppie »

Even een offtopic vraag,

Jij gaat dus van een standaard inlaatstuk naar een VVC inlaatstuk,wat zijn de voordelen daarvan?
Wist niet dat zoiets kon(weet wel meer niet ,maar ach)
Gebruikersavatar
MoRaX
MG-R Freak
Berichten: 1315
Lid geworden op: do okt 30, 2003 12:42 am
Woonplaats: IJsselstein

Bericht door MoRaX »

Volgens mij zijn er geen voordelen te behalen met alleen een VVC inlaat.......Correct me if i'm wrong.
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
speedfreax

Bericht door speedfreax »

de poorten van het spruitstuk zijn groter, dus als je deze matched met de poorten van je cilinderkop dan kan je meer lucht innemen. Dit in combinatie met meer benzine is meer vermogen. Het schijnt niet nodig te zijn om grotere injectoren te nemen, de ecu regelt het wel, echter heb ik voor de zekerheid ook nog een setje 1.6 injectoren. Ik ga weleens even testen. Wil alleen nog een mengselmeter kopen om dit goed te testen (scheelt weer de bougies bekijken om de zoveel tijd)

meer lucht + meer benzine = meer vemogen

@jouke, idd, luciferdoosje, ik ga er eens een t-stukje tussen zetten. Thanks!
Gebruikersavatar
Frekkel
MG-R Freak
Berichten: 1424
Lid geworden op: vr mei 21, 2004 3:48 pm
Woonplaats: Waarschoot

Bericht door Frekkel »

speedfreax schreef:
meer lucht + meer benzine = meer vemogen
was het maar altijd zo simpel.
MG ZR S1800
speedfreax

Bericht door speedfreax »

okee, niet altijd zo simpel, maar alle beetjes helpen :D
Gebruikersavatar
Zeppie
MG-R Freak
Berichten: 553
Lid geworden op: do dec 14, 2006 2:32 am
Woonplaats:
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Zeppie »

Dus een combinatie met een 52mm gasklep openluchtfilter systeem en de vvc inlaatstuk moet je aardig wat winst mee kunnen halen :roll: :?:
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Op een Getunede 1.8 wel ja

En in steeds mindere mate van toepassing op kleinere motoren en vermogens.

Er bestaat zoiets als groot genoeg :roll: , waarna "verbeteringen" weinig zin meer hebben.

p.s. ik wil geen l*l zijn en de voorpret bederven, maar haal het a.u.b. niet in je hoofd dat je met een nieuw spruistuk je van je 103pk 1.4 opeens een veyron killer maakt.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
schoenie
MG-R Addict
Berichten: 443
Lid geworden op: za dec 24, 2005 1:18 am
Woonplaats:

Bericht door schoenie »

Is al een keer een enthousiasteling mee bezig geweest.
Hier kun je zijn verhaal lezen.
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t ... sc&start=0
MG TF wannahave
speedfreax

Bericht door speedfreax »

zo te lezen heeft hij niet de poorten gematched, hierdoor stuit de lucht op een muur bij de inlaat wat natuurlijk de luchtstroom afremt. en idd, verwacht geen veyronkiller ofzo, niet eens meer vermogen, enkel een soepelere loop in combinatie met snelle nokken.
Gebruikersavatar
Zeppie
MG-R Freak
Berichten: 553
Lid geworden op: do dec 14, 2006 2:32 am
Woonplaats:
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Zeppie »

Dus eigenlijk meer voor motoren vanaf 1600,wil je werkelijke winst halen .
Plaats reactie