distributieriem vervangen van een Rover 75 V6 !
Hi,
www.vdpost.nl is absoluut een aanrader. Hij onderhoudt ook V8 motoren en is een gepassioneerd liefhebber van MG-Rover. Hij doet ook alleen in dit merk.
www.rovee-veenis.nl is ook absoluut een aanrader. Zijn actieve klantenkring met 75 rijders bestaat op zijn minst uit 140 auto's verspreid over het gehele land.
Met Kunst geen ervaring; (oud) Rover dealer die ook in dit artikel wordt genoemd.
http://www.bildercache.de/anzeige.html? ... 319-33.jpg
Aanklikken 1x of 2x om te vergroten en te lezen. De grote foto linksboven is bij Rovee-Veenis.
Groet, Pim
www.vdpost.nl is absoluut een aanrader. Hij onderhoudt ook V8 motoren en is een gepassioneerd liefhebber van MG-Rover. Hij doet ook alleen in dit merk.
www.rovee-veenis.nl is ook absoluut een aanrader. Zijn actieve klantenkring met 75 rijders bestaat op zijn minst uit 140 auto's verspreid over het gehele land.
Met Kunst geen ervaring; (oud) Rover dealer die ook in dit artikel wordt genoemd.
http://www.bildercache.de/anzeige.html? ... 319-33.jpg
Aanklikken 1x of 2x om te vergroten en te lezen. De grote foto linksboven is bij Rovee-Veenis.
Groet, Pim
- MGF MPi
- MG-R Spotter
- Berichten: 869
- Lid geworden op: do mar 02, 2006 6:28 pm
- Woonplaats: Rotterdam / Heiloo
- Contacteer:
Dat kan ik alleen maar bevestigen. Beide auto's zijn hier tot volle tevredenheid in onderhoud.Pim schreef:(...)
www.rovee-veenis.nl is ook absoluut een aanrader. Zijn actieve klantenkring met 75 rijders bestaat op zijn minst uit 140 auto's verspreid over het gehele land.
(...)
@Pim: Leuk stukje uit de Auto-Week, nog niet eerder gezien!
MGF 1.8i, British Racing Green
Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue

-
- The Big Boss
- Berichten: 8437
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
Is zeker een leuk stuk over 'onze' dealers,
heb meteen maar op mp gekeken of iemand nog een AW nr 18-2008 te koop had
heb meteen maar op mp gekeken of iemand nog een AW nr 18-2008 te koop had

'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland

'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
wauw.. leuke info! bedankt voor de nuttige feedback! had deze links nog niet eerder gezien!
ik weet nog niet wat ik ga doen. Post wil de hele boel voor 900 eiri doen maar accepteert dus niet dat ik zelf de riemen en rollen regel.. Kunst maakt het wel mogelijk om de onderdelen zelf lever en aangezien het via engeland toch een paar honderd euri scheeldt doe ik dat liever.
jullie horen mijn uiteindelijke beslissing!
ik weet nog niet wat ik ga doen. Post wil de hele boel voor 900 eiri doen maar accepteert dus niet dat ik zelf de riemen en rollen regel.. Kunst maakt het wel mogelijk om de onderdelen zelf lever en aangezien het via engeland toch een paar honderd euri scheeldt doe ik dat liever.
jullie horen mijn uiteindelijke beslissing!
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
-
- The Big Boss
- Berichten: 8437
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
Omdat niet iedereen hier zo technisch onderlegt is als jij



'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland

'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Distriebutieriem voor een gewone K-serie is ook goed te doen, dat kan (en heb) ik voor anderen gedaan.
Maar de V6 is wel even iets anders, daar schijnt allerlei apart gereedschap voor nodig te zijn, voor de rest kan ik me niet voorstellen dat het echt verschrikkelijk moeilijk is.
Ik vind wel het prijsverschil gigantisch.
Een gewone K16 kun je laten doen voor 300, een VVC misschien 100 meer, en een V6 dan meteen >1000
Maar de V6 is wel even iets anders, daar schijnt allerlei apart gereedschap voor nodig te zijn, voor de rest kan ik me niet voorstellen dat het echt verschrikkelijk moeilijk is.
Ik vind wel het prijsverschil gigantisch.
Een gewone K16 kun je laten doen voor 300, een VVC misschien 100 meer, en een V6 dan meteen >1000

Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
ja ik ben ook nogal geschrokken..
heb meerdere garages gesproken.. het is heel arbeits intensief. je heb idd speciaal gereedschap nodig en zelfs een soort adapter om je kleppen mee te stellen want de rover 75 heeft andere timing.
ik kan een hoop zelf.. ben op dit moment mijn Honda prelude aan het ombouwen naar drag/race auto en heb het blok er uit en verkocht. ga zelf een nieuw blok samen stellen en builden voor high boost.
maar het KV6 blok durf ik niet aan te beginnen.. ook omdat het mijn daily is en ik een betrouwbare auto wil hebben en hem niet te lang kwijt..
heb meerdere garages gesproken.. het is heel arbeits intensief. je heb idd speciaal gereedschap nodig en zelfs een soort adapter om je kleppen mee te stellen want de rover 75 heeft andere timing.
ik kan een hoop zelf.. ben op dit moment mijn Honda prelude aan het ombouwen naar drag/race auto en heb het blok er uit en verkocht. ga zelf een nieuw blok samen stellen en builden voor high boost.
maar het KV6 blok durf ik niet aan te beginnen.. ook omdat het mijn daily is en ik een betrouwbare auto wil hebben en hem niet te lang kwijt..
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
@ Bart, zoooo technisch onderlegd ben ik ook weer niet. Moet ook
vaak een hoop dingen aan anderen vragen, maar begin het aardig onder de knie te krijgen :P
@Gb-lube... als het je daily ride is had je dan niet beter vooraf een blok kunnen samenstellen?
Voor de rest, voor 1000 euro koop je een hoop leuke dingen. Is echt fucked up als je dat voor een riem moet uitgeven. Daarom rij ik liever in een wat oudere wagen, daar kun je zelf nog een hoop aan doen :P
Heb net nog front brake conversion gedaan... 3/4 uur. Heb nu ZS180 voorremmen :P, straks ff met een maatje ontluchten.
vaak een hoop dingen aan anderen vragen, maar begin het aardig onder de knie te krijgen :P
@Gb-lube... als het je daily ride is had je dan niet beter vooraf een blok kunnen samenstellen?

Voor de rest, voor 1000 euro koop je een hoop leuke dingen. Is echt fucked up als je dat voor een riem moet uitgeven. Daarom rij ik liever in een wat oudere wagen, daar kun je zelf nog een hoop aan doen :P
Heb net nog front brake conversion gedaan... 3/4 uur. Heb nu ZS180 voorremmen :P, straks ff met een maatje ontluchten.

Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
@ Pim! PM back! thanx man!
@ Peter
dit is hem vorig jaar..
nu is het een extreme verbouwing..
en gratis?
de 1000 euro + 4000 euro aan goodies en 2500 aan het builden...
maar wel 400+pk

en dit is m .. nou twee weken gelden, inmiddels is echt ALLES uit het interieur.
http://www.youtube.com/watch?v=0jRwlLEtA4k
ik ben de bedrading helemaal opnieuw aan het "maken" zeg maar.. wil alleen het noodzakelijke , airco stuurberk, elec ramen en deurvergr , radio etc incl hun bedrading gaan er uit.
wil de zekerings kast etc aan de linker kant hebben.
komt uiteindelijk een rolkooi in.
dash helemaak uitgeholt van binnen . deur panelen weg en deuren lichter maken. self instrumenten paneel. bla bla bla bla.. kort om Full Race..
Ga eerst low boost dan full boost drag racen en sparen voor een goeie suspention setup en cirquit cursus
maargoed... offtopic weer!!
haha gebeurdt als je iemand naar zijn verslaving vraagt!
@ Peter
dit is hem vorig jaar..
nu is het een extreme verbouwing..
en gratis?




en dit is m .. nou twee weken gelden, inmiddels is echt ALLES uit het interieur.
http://www.youtube.com/watch?v=0jRwlLEtA4k
ik ben de bedrading helemaal opnieuw aan het "maken" zeg maar.. wil alleen het noodzakelijke , airco stuurberk, elec ramen en deurvergr , radio etc incl hun bedrading gaan er uit.
wil de zekerings kast etc aan de linker kant hebben.
komt uiteindelijk een rolkooi in.
dash helemaak uitgeholt van binnen . deur panelen weg en deuren lichter maken. self instrumenten paneel. bla bla bla bla.. kort om Full Race..
Ga eerst low boost dan full boost drag racen en sparen voor een goeie suspention setup en cirquit cursus

maargoed... offtopic weer!!

- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
-
- MG-R Core
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
- Woonplaats: Oosterwolde (fr)
Bij autobedrijf Hofstee in Drachten kunnen ze dit ook wel goed
Is trouwens wel te doen zonder het speciale gereedschap maar dan moet je er goed om denken dat je eerst zelf een merkteken op de nokkenassen en de krukas zet. En met 2 man zijn wanneer de riem erom moet. Dan kan 1 de beide nokkenassen op hun plek houden terwijl de ander de riem erom legt.

Is trouwens wel te doen zonder het speciale gereedschap maar dan moet je er goed om denken dat je eerst zelf een merkteken op de nokkenassen en de krukas zet. En met 2 man zijn wanneer de riem erom moet. Dan kan 1 de beide nokkenassen op hun plek houden terwijl de ander de riem erom legt.