Electrisch raar probleem... Ideeen welkom.

414 416 418 420 45
Plaats reactie
vincent

Electrisch raar probleem... Ideeen welkom.

Bericht door vincent »

Hallo allemaal,

Ik heb al tijden het probleem dat soms het ABS lampje gaat branden aan mijn 420 (1997). Soms gaat het ook weer uit, en twijfel dus al een tijs of het wel een sensor is die stuk is. Als ik de remmerij schoonmaak gaat het meestal een hele tijd weer goed... Nu ben ik van de week op vakantie geweest en heb zonder problemen 500 km gereden.

Toen ik op het vakantie adres aan het rondrijden was ging opeens het laadstroomlampje branden.... en weer uit en aan en uit.... (best zenuwslopend) dit was een dag voordat ik naar huis zou rijden, na een flinke controle heb ik niets kunnen vinden (ik dacht evnt. aan een dynamo die het begeeft?) Op weg naar huis gisteren ook een paar keer laadstroom lampje aan en ook weer uit. Het ABS lampje is de hele vakantie niet aan geweest....!!

Gisteravond hier thuis moest ik even weg en wat blijkt.... Geen laadstroomlampje aan, maar wel ABS all the time !!! Als het ABS lampje brand dan slaat hij soms ook in (tikkende kleppen in het ABS-blok) Ook soms als ik bijna niet rem.

Ik wordt hier een beetje gestoord van en wordt er een beetje moe van. Er lijkt helemaal niets aan de hand te zijn, maar ik zoek me wel te pleuris naar een oplossing. Iemand enig idee waar ik dit zou moeten zoeken??

Alle hulp is welkom.
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Zo,n zelfde probleem gehad en toen was de abs krans los gebroken.
Was lekker gevaarlijk ging hij soms de rem lossen.

Maar het kan ook vuil zijn op de krans of op de sensor.

Wat betreft de laadstroom ik zou de kabels even losnemen en controleren.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
JD
MG-R Core

Bericht door JD »

misschien ff laten uitlezen :?:
Plaats reactie