kortsluiting (?) centrale vergrendeling / kofferslot

214 216 218 220 25
kurtie

kortsluiting (?) centrale vergrendeling / kofferslot

Bericht door kurtie »

Ik heb weer een nieuw probleem met mijn Rover Streetwise. Plots ging de auto niet meer los met de afstandsbediening. Code ingeven met de sleutel in de bestuurdersportier, even wachten en starten lukt om alzo het immobilisatiesysteem uit te schakelen.

Ondertussen een nieuwe batterij voor de afstandsbediening gekocht en toen merkte ik dat ook de centrale vergrendeling het niet deed. Even onder de motorkap gekeken en de zekering voor de centrale vergrendeling en het diefstalalarm was doorgebrand. Ik steek een nieuwe en het lukt me om te sluiten met de afstandsbediening. Wanneer ik echter probeer los te doen heb ik weer hetzelfde probleem --> zekering meteen weer doorgebrand.

Mijn kofferdeksel ging van de eerste keer al niet mee los, dus ik vermoed dat hier het probleem zit. Pittig detail: ik krijg mijn kofferdeksel ook niet los met de sleutel!

Weet er iemand raad?
Bedankt!
Laatst gewijzigd door kurtie op di aug 04, 2009 9:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
JD
MG-R Core

Bericht door JD »

Zie eerst ma ns even dat je je kofferbak openkrijgt.
Gezien die niet meer open wil vermoed ik dat er sluiting zit in de bedrading van je kofferslot. Waarschijnlijk bij het scharnierpunt rechts boven van je kofferklep. Daar moet je t rubber even los halen en kijken of de draden beschadigd zijn.
Als ze kapot zijn zul je dr nieuwe draden in moeten trekken.
kurtie

Bericht door kurtie »

Ik heb de koffer open gekregen, de draden gecontroleerd, maar er is niets mis aan te zien.

De motor is ondertussen ook weer geïmmobiliseerd en ik slaag er niet in hem weer draaiende te krijgen. Reeds meermaals de procedure met de sleutel in de deur geprobeerd en ook de batterij al even losgekoppeld.

Een nieuwe zekering steken om alzo via de afstandsbediening te proberen het alarm af te zetten lukt ook niet aangezien de claxon begint te toeteren wanneer de nieuwe zekering contact maakt met het systeem.

Op naar een reeks nieuwe pogingen... :(
kurtie

Bericht door kurtie »

Dan toch maar even in de boosheid volhard en een nieuwe zekering gestoken terwijl de claxon begint te toeteren. Van zodra geïnstalleerd meteen met de afstandsbediening het alarm weer uitgeschakeld.

Waar ik nu bevestiging van heb is dat via de centrale vergrendeling alles open gaat behalve de koffer. Opnieuw sluiten via de afstandsbediening doet meteen de zekering weer smelten. Het probleem moet dus ergens in het kofferslot zitten, maar de draden rechts bovenaan zien er nog perfect uit. Als er nog iemand raad weet, alle hulp is welkom!

Alvast bedankt voor de hulp!
JeroenH

Bericht door JeroenH »

Koppel het kofferbakslot eens los dan, draden wel beschermen zodat ze geen sluiting kunnen maken, dan opnieuw proberen. Zegt nog niet direct iets over het kofferbak slot, aangezien de hele bedrading tot aan de kofferbak niet gebruikt worden. Echter, als de draden sluiting maken, dan zal de zekering er weer door zijn...

En draden die de klep rechtsbovenaan ingaan doormeten tot aan het slot. Meten vlak voor ze de klep ingaan én nadat ze de klep ingaan, heb je meteen controle of het bij het scharnierpunt toch fout zit of niet.
tutuur

Bericht door tutuur »

denk dat het sneller is om het rubbertje even los te trekken ;)

9 van de 10 keer is dit de oorzaak dus durf er bijna geld op te zetten :P
JeroenH

Bericht door JeroenH »

tutuur schreef:denk dat het sneller is om het rubbertje even los te trekken ;)

9 van de 10 keer is dit de oorzaak dus durf er bijna geld op te zetten :P
kurtie schreef:Ik heb de koffer open gekregen, de draden gecontroleerd, maar er is niets mis aan te zien.
tutuur

Bericht door tutuur »

sorry, niet goed gelezen..... toch vreemd...

bij mij flipte ook m'n hele cv en immobilisatie/alarm gebeuren en dat kwam door die draden...
JD
MG-R Core

Bericht door JD »

als een draad kapot is hoef je dit niet altijd aan de buitenkant te zien ;)
kan best zijn dat je koperdraden kapot zijn maar je mantel nog heel is.
alleen is kortsluiting dan niet logisch :?
ma net wat jeroen al zij, meet je draden eens door ;)
kurtie

Bericht door kurtie »

Heb afgelopen weekend de koffer gestript en de stekkertjes naar het kofferslot uitgetrokken. Alles werkt nu weer perfect, behalve dan natuurlijk de cv op de koffer. Voorlopig ben ik zo al uit de nood, maar ik ben natuurlijk nog niet waar ik moet zijn.

Tot waar lopen de draden eigenlijk? Via de rubber verdwijnen ze weer in het chasis, maar waar kan ik ze dan opmeten om te zien of hier de fout in zit?
JeroenH

Bericht door JeroenH »

Sowieso moeten ze ergens boven je hemelbekleding lopen, maar wellicht is het makkelijker om ze onderweg ergens op te pikken. Volgens mij lopen ze in de C-stijl naar beneden, aan de passagierskant en vervolgens onder de passagiersdeur richting het dashboard.

Maar mooi iig dat het nu werkt, weet je iig waar het probleem ongeveer moet liggen!

Succes nog ff!
JD
MG-R Core

Bericht door JD »

Je kunt als je achter je auto staat aan de rechterkant ( bijrijderskant ) de bekleding bij je wielkast loshalen.
Daar loopt de bedrading langs ;)
menno.k

Bericht door menno.k »

Ik heb trouwens ook een klein probleempje met mijn Centrale deurvergrendeling. Als ik deze enige tijd niet heb gebruikt (3 - 5 min) Werkt die gewoon zoals het hoort te werken maar zodra ik even wacht en daarna weer sluit hoor ik bij het bestuurdersportier geratel weg komen. Heeft iemand enig idee hoe dit komt? en valt dit te fixen? Want lijkt me niet echt dat er iets kapot is ofzo want als ik even wacht doet die het normaal zonder geratel.
tutuur

Bericht door tutuur »

draden bij de kofferbak? bij mij ging het ook ratelen....
menno.k

Bericht door menno.k »

tutuur schreef:draden bij de kofferbak? bij mij ging het ook ratelen....
Ging die bij jou elke keer ratelen... of hetzelfde probleem als ik heb als je even wacht dat je er geen last van hebt en als je het iets sneller doet wel....
tutuur

Bericht door tutuur »

bij mij gewoon altijd.... tis een kleine moeite, ik zou zeggen trek het rubbertje ff los en je ziet het snel genoeg ;)
Plaats reactie