[How To] Verwijderen deurpanelen (voor) Rover 25

214 216 218 220 25
Plaats reactie
Ippel

[How To] Verwijderen deurpanelen (voor) Rover 25

Bericht door Ippel »

How To: Verwijderen deurpanelen (voor) Rover 25
  • Stap 1. Zorg dat je raam helemaal open staat.

Stap 2. Wip met een kleine platte schroevendraaier het afdekkapje van de handgreep en draai de drie lange schroeven die hieronder zitten los.

Stap 3. Draai de twee schroeven los die rechts (op het linkerprotier) of links (op het rechterportier) in het paneel zitten.

Stap 3. Verwijder het afdekkapje van de spiegel aan de binnenkant van het raam.

Stap 5. Verwijder het kapje rond de deurhendel. Eerst wip je met een kleine platte schroevendraaier het binnenste kapje eruit. Hierna kun je het buitenste kapje er ook uit trekken.

Stap 4. Til het hele paneel een paar centimeter op en hij is los. Waarschijnlijk moet je even hard trekken om de pinnetjes los te trekken. Niet te hard, want dan gaan deze pinnetjes kapot.
Met dank aan Rvelleko en JeroenH :idea:
Laatst gewijzigd door Ippel op di aug 04, 2009 9:46 am, 6 keer totaal gewijzigd.
Rvelleko
MG-R Freak

Bericht door Rvelleko »

Handleiding verwijderen deurpanelen (voor)

Stap 1. Draai de twee schroeven los die rechts (op het linkerprotier) of links (op het rechterportier) in het paneel zitten.

Stap 2. Verwijder het afdekkapje van de handgreep en draai de twee schroeven eronder los.

Stap 3. Verwijder het afdekkapje van de spiegel aan de binnenkant van het raam.

Stap 4. Til het hele paneel een paar centimeters op en hij is los.
Laatst gewijzigd door Rvelleko op ma jul 27, 2009 9:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ippel

Re: Handleiding verwijderen deurpanelen

Bericht door Ippel »

Thanks! Ga het morgen weer proberen.. ;)
Laatst gewijzigd door Ippel op ma jul 27, 2009 9:31 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Rvelleko
MG-R Freak

Bericht door Rvelleko »

Mijne ook :P
Grade
MG-R Addict

Bericht door Grade »

Denk erom dat je de clipjes niet beschadigd! :!:
JeroenH

Bericht door JeroenH »

Rvelleko schreef:Stap 3. Verwijder het afdekkapje van de spiegel aan de binnenkant van het raam.
Waarom???

Er zit trouwens verschil tussen de panelen van de 25 en de 200...weet niet welke jij nu omschreven hebt Robin...maar volgens mij zitten de schroeven die je omschrijft bij de 25 op een andere plek en bij de 200 zit het bakje onderaan er nog die je er af moet schroeven... (uit mijn hoofd, vergeef me als ik het verkeerd zeg :oops: ) Principe is verder wel redelijk hetzelfde.

Edit:
Nog ff toevoegen: kapje rond deurhendel binnen: Bij 25 losklikken en eruit wippen / Bij 200 losschroeven en flink knooien om hem er uit te krijgen
Rvelleko
MG-R Freak

Bericht door Rvelleko »

Dat spiegelkapje zit in de weg als je het paneel wilt loshalen, er zit geen schroef achter ofzo.
Die bak onderaan kun je gewoon laten zitten.
Of had dat wel gemoeten ? :beuh:
En bij het kapje van de handgreep niet twee keer in je vingers schieten als je er met een schroevendraaier tussen probeert te komen :mellow:
JeroenH

Bericht door JeroenH »

Rvelleko schreef:Dat spiegelkapje zit in de weg als je het paneel wilt loshalen, er zit geen schroef achter ofzo.
Ik laat die altijd gewoon zitten, nergens last van...
Rvelleko schreef: Die bak onderaan kun je gewoon laten zitten.
Of had dat wel gemoeten ? :beuh:
Daar zitten 2 schroeven in die in je deuren gedraaid zitten (alleen bij de 200), dus ja, is wel handig als je die losdraait... Bij de 25 zit ie alleen maar vast met klipjes daar achter, dus die kun je gewoon lostrekken als ik het goed heb.
Ippel

Bericht door Ippel »

Vanavond geen tijd meer gehad, maar morgen weer eens kijken.

Hij moet ergens nog wel met schroeven vastzitten denk ik, want ik kreeg hem echt niet los de vorige keer. (25)
Plaats reactie