velgen
-
Texron
- Striker
- MG-R Freak
De ET-waarde (staat voor Einpress Tiefe), in het Engels offset genoemd, geeft de sporing van het wiel aan (hoe ver het naar binnen of naar buiten staat). Het is de afstand tussen het montage vlak dat tegen de remtrommel of schijf ligt, en het midden van de velg.Texron schreef:wat houd de ET waarde eigenlijk in?
Wanneer je dus een velg monteert met een onjuiste ET-waarde kan het wiel of aan de binnenkant tegen de wielkast lopen, of het steekt buiten de wielkast.

-
eggbert
Jongens toch, da valt niet te volgen zulle
!!! hoe weet je dan wat er maximum in je wielkas kan? ik hoop van 17" met lage profielbanden op m'n 400 te steken maar het boeltje moet alleszins breder zijn dan nu, ik wou m'n banden net niet uit m'n wielkassen laten komen ( tegen steenslag ) maar hoe weet ik welke getallen hoeveel moeten zijn, ik kan ze toch niet zomaar kopen en zien van nou, die zijn te groot! Naar de container dermee!! kdenk het nie... want dan hoeft het voor mij nie meer
-
416sí señor
-
Järv
- Moderator
- Contacteer:
Zeg Eggbert ... als je het nu al niet meer kan volgen zou ik er zeker niet aan beginnen en gewoon lekker standaard blijven rijden
er is namelijk al een paar keer geschreven dat je met 17inch, 4x100 en een et van rond de 38 goed aan "the safe side" zit.
Nâh, is dan toch niet zo moeilijk
er is namelijk al een paar keer geschreven dat je met 17inch, 4x100 en een et van rond de 38 goed aan "the safe side" zit.
Nâh, is dan toch niet zo moeilijk
eggbert schreef:Jongens toch, da valt niet te volgen zulle!!! hoe weet je dan wat er maximum in je wielkas kan? ik hoop van 17" met lage profielbanden op m'n 400 te steken maar het boeltje moet alleszins breder zijn dan nu, ik wou m'n banden net niet uit m'n wielkassen laten komen ( tegen steenslag ) maar hoe weet ik welke getallen hoeveel moeten zijn, ik kan ze toch niet zomaar kopen en zien van nou, die zijn te groot! Naar de container dermee!! kdenk het nie... want dan hoeft het voor mij nie meer
You can go fast ... but I can go anywhere.
-
eggbert
-
Mista T
- MG-R Core
Domme vragen bestaan niet.....eggbert schreef:.. ge zult nog wel veel domme vragen horen van mij
Je moet het zo zien:
mensen die domme vragen stellen zijn maar even dom....
Maar mensen die nix vragen blijven dom.................
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
-
ironman
-
Texron
Nu begin ik het alemaal te snappen en de uitleg was zeer duidelijk.
Daar heb ik dus al eens last mee gehad met een andere auto waar geen mooie velgen onder zaten en ik had nog een auto waar wel mooie velgen onder zaten dus omgewisseld een rondje gereden en er weer heel gauw omgewisseld maar dat kwam dus door een verkeerde ET waarde
Daar heb ik dus al eens last mee gehad met een andere auto waar geen mooie velgen onder zaten en ik had nog een auto waar wel mooie velgen onder zaten dus omgewisseld een rondje gereden en er weer heel gauw omgewisseld maar dat kwam dus door een verkeerde ET waarde
-
CRualA