Goedemiddag, ik heb een vraagje.
Mijn rover 45 club 1.8 is van 2003, dus 6 jaar oud en ik moet dan de distributieriem gaan vervangen. Nu hoor ik dat ook vaak tegelijk de waterpomp wordt meegenomen. Mijn auto heeft slechts 85.000 km gedraaid. Is dit noodzakeijk?
Voorbaat dank voor reactie
waterpomp vervangen met distributieriem
Nah, noodzakelijk niet, maar het is inderdaad wel gebruikelijk. De pomp zal gebruikelijk een tijdje langer meegaan maar heeft zeker niet het eeuwige leven. Omdat voor het vervangen van de waterpomp bijna dezelfde werkzaamheden gedaan worden als bij het vervangen van de distributieriem, worden deze zaken vaak gelijktijdig uitgevoerd.
Voor de pomp was ik vorige week zo'n 75 euri ex btw kwijt (ex MG-Rover dealer)
Voor de pomp was ik vorige week zo'n 75 euri ex btw kwijt (ex MG-Rover dealer)
Gewoon doen, waterpompen zijn niet duur en heb je in 5 minuten vervangen als de distributie eraf ligt.
Mocht de waterpomp nu in korte tijd gaan lekken dan moet je alsnog weer alles vervangen, incl. distri.
Mocht de waterpomp nu in korte tijd gaan lekken dan moet je alsnog weer alles vervangen, incl. distri.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
een waterpomp op de k-serie gaat nooit stuk, maar hij kan wel gaan lekken. en na het vervangen van de riem is de kans daarop zo'n 10~20% als hij eenmaal een beetje op leeftijd is.
En als hij dan 2 weken later gaat lekken, moet je dus weer de riem er af halen.
ergo, hou je van sleutelen en vind je 10% kans laag genoeg, vervang hem dan niet en spaar 5 tientjes uit.
Hou je echter helemaal niet van sleutelen, vervang hem dan wel, en spaar je de kosten van het opnieuw laten doen uit (~300+ euro, waarschijnlijk)
En als hij dan 2 weken later gaat lekken, moet je dus weer de riem er af halen.
ergo, hou je van sleutelen en vind je 10% kans laag genoeg, vervang hem dan niet en spaar 5 tientjes uit.
Hou je echter helemaal niet van sleutelen, vervang hem dan wel, en spaar je de kosten van het opnieuw laten doen uit (~300+ euro, waarschijnlijk)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond