ik ben van plan om een Xenon H7 8000K set aan te schaffen,
echter dacht ik dat er verschillende verhalen waren over de koplampen dat deze niet diep genoeg waren e.d.
aangezien nu een van de lampen kapot is, moet ik toch gaan vervangen en dan maar gelijk Xenon..
trouwens iemand nog een goed adres voor die lampen?
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
zijn de koplampen van een 45 geschikt voor xenon ?
zie hieronder :
Ook worden per 1 mei nieuwe eisen gesteld aan de verlichting van voertuigen. Lichtarmaturen mogen voortaan alleen voorzien zijn van het type lamp waarvoor ze zijn goedgekeurd. In koplampen met code HC, HR of HCR moet een halogeenlamp zitten. Gasontladingslampen (‘xenonlampen’) zijn alleen toegestaan in armaturen met code DC, DR of DCR. Doel van deze maatregel is verblinding van andere weggebruikers door oneigenlijke toepassing van met name ‘xenonlampen’ te voorkomen.
het enige wat ik weet met de regelgeving is dat auto gekentekend na 1 januari 2007 voorzien moeten zijn van een automatische hoogte regeling, koplampsproeiers e.d. dus zoals affabriek.
ik kan verder ook niets anders vinden met betrekking tot de regelgeving.
But to be me...!!
Mista T schreef:Boeit mij niet,
het enige wat ik weet met de regelgeving is dat auto gekentekend na 1 januari 2007 voorzien moeten zijn van een automatische hoogte regeling, koplampsproeiers e.d. dus zoals affabriek.
ik kan verder ook niets anders vinden met betrekking tot de regelgeving.
mij ook niet echt
voor zover ik weet was dat voorheen zo
we zullen het wel zien, volgens mij zit hier namelijk ook nog een verschil in met de APK wetgeving, want die zegt dat het wel mag, mits de lampen goed staan afgesteld.
ik ga ze gewoon bestellen en monteren en zien wel hoe en wat.
But to be me...!!
Dat de projectoren bestemd moeten zijn voor xenon geldt voor auto's van na 01-01-2006. Voor oudere auto's is het geen enkel probleem, wat APK en de wet betreft (zolang het lichtbeeld maar goed is).
Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!