LPI of niet?
LPI of niet?
ik zou graag jullie mening weten...
ik heb dus een ZR 105 maar ik leg tijdens schooljaar een kleine 720km/ week af...
dus het benzine verbruik is er ook naar
nu is de vraag
doe ik er goed aan om een LPI installatie in mijn ZR te laten steken
hij heeft nu immers al +- 93000 km
en aleja mee de geruchten van vermogen verliezen bij lpi
kheb al zo weinig trekkracht naar mijn goesting kwil niet nog trager vooruit gaan
of ben ik beter af hem te verkopen en opzoek te gaan naar een zr diesel ?
ik heb dus een ZR 105 maar ik leg tijdens schooljaar een kleine 720km/ week af...
dus het benzine verbruik is er ook naar
nu is de vraag
doe ik er goed aan om een LPI installatie in mijn ZR te laten steken
hij heeft nu immers al +- 93000 km
en aleja mee de geruchten van vermogen verliezen bij lpi
kheb al zo weinig trekkracht naar mijn goesting kwil niet nog trager vooruit gaan
of ben ik beter af hem te verkopen en opzoek te gaan naar een zr diesel ?
- Boarderken
- MG-R Freak
- Berichten: 981
- Lid geworden op: di okt 25, 2005 10:19 pm
- Woonplaats: Lochristi (België)
720km per week
Waar rij jij naartoe vanuit Nokere voor je school?
Als je der zoveel aflegt zit je al rap boven de 20.000km dus heb je idd 2 keuzes:
- Je steekt LPG maar of de installatie zich gaat terugbetalen blijft vaag als je rekeing houdt met de levensduur van een benzine zonder reviseren.
- Een diesel zou wel lonen op zich maar of je dan voor een MG Zr moet kiezen, weet het niet. Mijn ervaringen met een Zr diesel zijn niet al te best. Ik zeg niet dat het een kwaal is bij de Zr diesels maar bij mijn Zr 100 TDI had ik steeds last van zakkende koelvloeistof. Garagebezoeken brachten niks op, geen watersporen aan waterpomp of andere verklaringen enzo.. Er is toen door omstandigheden een motorswap gebeurd waarbij er een motor van een Zr mk2 115 TDI inkwam en die had krek dezelfde problemen
Heb de oorzaak nooit geweten want er heeft zich 2 maand later een Pug 207 in men kont geboord...

Als je der zoveel aflegt zit je al rap boven de 20.000km dus heb je idd 2 keuzes:
- Je steekt LPG maar of de installatie zich gaat terugbetalen blijft vaag als je rekeing houdt met de levensduur van een benzine zonder reviseren.
- Een diesel zou wel lonen op zich maar of je dan voor een MG Zr moet kiezen, weet het niet. Mijn ervaringen met een Zr diesel zijn niet al te best. Ik zeg niet dat het een kwaal is bij de Zr diesels maar bij mijn Zr 100 TDI had ik steeds last van zakkende koelvloeistof. Garagebezoeken brachten niks op, geen watersporen aan waterpomp of andere verklaringen enzo.. Er is toen door omstandigheden een motorswap gebeurd waarbij er een motor van een Zr mk2 115 TDI inkwam en die had krek dezelfde problemen

Heb de oorzaak nooit geweten want er heeft zich 2 maand later een Pug 207 in men kont geboord...
02/10/05 - 15/03/07: MG ZR 100 2.0 TD mk1 Trophy Blue (Total Loss)
30/03/07 - 09/05/14: Ford Fiesta S Carré 1.6 TDCI (Sold)
28/06/08 - ...: MG ZR 105 1.4i mk1 Trophy Blue (weekend/meet/show ride)
10/05/14 - ...: Ford Fiesta ST180
30/03/07 - 09/05/14: Ford Fiesta S Carré 1.6 TDCI (Sold)
28/06/08 - ...: MG ZR 105 1.4i mk1 Trophy Blue (weekend/meet/show ride)
10/05/14 - ...: Ford Fiesta ST180
Boarderken schreef:720km per weekWaar rij jij naartoe vanuit Nokere voor je school?
Als je der zoveel aflegt zit je al rap boven de 20.000km dus heb je idd 2 keuzes:
- Je steekt LPG maar of de installatie zich gaat terugbetalen blijft vaag als je rekeing houdt met de levensduur van een benzine zonder reviseren.
- Een diesel zou wel lonen op zich maar of je dan voor een MG Zr moet kiezen, weet het niet. Mijn ervaringen met een Zr diesel zijn niet al te best. Ik zeg niet dat het een kwaal is bij de Zr diesels maar bij mijn Zr 100 TDI had ik steeds last van zakkende koelvloeistof. Garagebezoeken brachten niks op, geen watersporen aan waterpomp of andere verkleringen enzo.. Er is toen door omstandigheden een motorswap gebeurd waarbij er een motor van een Zr mk2 115 TDI inkwam en die had krek dezelfde problemen![]()
Heb de oorzaak nooit geweten want er heeft zich 2 maand later een Pug 207 in men kont geboord...
ik rijd van nokere naar hoboken (antwerpen) geen kot meer beschikbaar
het dalende koelvloeistof probleem heb ik nu bij mijn 105 :s
druk opgestoken en kleine lekkages gevonden aan de overgangen van rubberen slang naar blok...
was eventjes goed maar is nu terug en weer gezocht achter nieuwe iets los zittende overgangen en nu hopen
ik reed vroeger met een zr 100 en nooit dat probleem gehad eigenlijk
jammer genoeg geplooid rond een elektriciteitspaal
en dat is beetje wat mij zorgen maakt hoelang zal de motor het nog volhouden...
- Boarderken
- MG-R Freak
- Berichten: 981
- Lid geworden op: di okt 25, 2005 10:19 pm
- Woonplaats: Lochristi (België)
Lol, dan zit jij op de KdG Hogeschool :P Autotechnologie?littldevil schreef:
ik rijd van nokere naar hoboken (antwerpen) geen kot meer beschikbaar
Heb daar immers ook nog die afdeling gedaan, vorig jaar afgestudeerd

Ben naar de open deur geweest om de boel nog es te checken, mss heb je dan men Fiesta zien staan, die zwarte met dambord-strepen.
Over de lekkages, de overgangen zijn idd steeds een zwak punt maar zijn de slangen nog goed? Rubber kan ook verouderd geraken he en dan scheuren..
Zonde van de electriciteitspaal

02/10/05 - 15/03/07: MG ZR 100 2.0 TD mk1 Trophy Blue (Total Loss)
30/03/07 - 09/05/14: Ford Fiesta S Carré 1.6 TDCI (Sold)
28/06/08 - ...: MG ZR 105 1.4i mk1 Trophy Blue (weekend/meet/show ride)
10/05/14 - ...: Ford Fiesta ST180
30/03/07 - 09/05/14: Ford Fiesta S Carré 1.6 TDCI (Sold)
28/06/08 - ...: MG ZR 105 1.4i mk1 Trophy Blue (weekend/meet/show ride)
10/05/14 - ...: Ford Fiesta ST180
jep eerste jaar autoBoarderken schreef: Lol, dan zit jij op de KdG Hogeschool :P Autotechnologie?
Heb daar immers ook nog die afdeling gedaan, vorig jaar afgestudeerd![]()
Ben naar de open deur geweest om de boel nog es te checken, mss heb je dan men Fiesta zien staan, die zwarte met dambord-strepen.
Over de lekkages, de overgangen zijn idd steeds een zwak punt maar zijn de slangen nog goed? Rubber kan ook verouderd geraken he en dan scheuren..
Zonde van de electriciteitspaal
nee kan mij die fiesta niet herinneren...
zonde van die paal !!!

kvond mijn blauw zr100tje toch veel leuker dan diene dak nu heb mja
dat is natuurlijk ervaringen e
mee de 100 nooit problemen mee de 105 stopt het niet
en bij u bij de 100 problemen thangt een stuk van geluk af of je ne goeie of ne slechten van de band hebt e..