wil met mijn 200 vi maar ongeveer 175 tot 200 pk

214 216 218 220 25
Mink015

wil met mijn 200 vi maar ongeveer 175 tot 200 pk

Bericht door Mink015 »

Zolas de titel al zegt, ik wil meer vermogen. Dit op een dusdanige manier dat ik nog lekker rond rij. Wie heeft goede tips?

Tot heden is alles nog origineel.

Bedankt voor de moeite
lex

Bericht door lex »

voor zo ver ik weet kun je het beste het vvc systeem eruit halen en scherpe nokkenassen er in zetten, uitlaat systeem vernieuwen, benzinedrukregelaar, ander chipje. Vergeet daarna niet je ophanging te verbeteren veren, dempers, rubbers anders krijg je het extra vermogen niet op de weg. Stoppen moet je ook een keer dus een remmen upgrade is wel verstandig met 50 pk meer. Trek je knip maar open. Er is hier op het forum genoeg over te vinden ff zoeken. Striker kwam met zijn ZR blok in de vi al een heel dicht bij de 200 pk.
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

kijk ook eens op http://www.mgf-tf.com/ , daar zijn er ook een paar dichtbij de 200...
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
tutuur

Bericht door tutuur »

link werkt niet :lol: komt door de komma die er achter staat ;)
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

Zoals lex al zegt, moet dan het VVC systeem plaatsmaken,

De belangrijkste dingen zijn:
52 MM Gasklep (van de ZR) 56 mm gasklep werkt niet
Goede COld Airbox, met goede aanzuiging, denk hierbij aan een pipercross
Uitlaatlijn aanpassen, Janspeed 4-2-1 Manifold, goede diameter, niet te groot
Brandstofdrukregelaar op ongeveer 3.3 Bar,

Met deze modificaties kom je op ongeveer 170 - 180 PK...

wil je naar de 200 PK toe, dan moet je echt wat aan de nokkenassen doen, kop laten flowen e.d.
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Het VVC-systeem hoeft daar geen plaats voor te maken. Dat was vroeger wel zo, omdat er geen andere nokkenassen voor de VVC waren en de Emerald-ECU het VVC-systeem niet kon aansturen. Inmiddels is dat er allebei wel.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Gebruikersavatar
MGF MPi
MG-R Spotter
Berichten: 869
Lid geworden op: do mar 02, 2006 6:28 pm
Woonplaats: Rotterdam / Heiloo
Contacteer:

Bericht door MGF MPi »

Mista T schreef:Zoals lex al zegt, moet dan het VVC systeem plaatsmaken,

De belangrijkste dingen zijn:
52 MM Gasklep (van de ZR) 56 mm gasklep werkt niet
Goede COld Airbox, met goede aanzuiging, denk hierbij aan een pipercross
Uitlaatlijn aanpassen, Janspeed 4-2-1 Manifold, goede diameter, niet te groot
Brandstofdrukregelaar op ongeveer 3.3 Bar,

Met deze modificaties kom je op ongeveer 170 - 180 PK...

wil je naar de 200 PK toe, dan moet je echt wat aan de nokkenassen doen, kop laten flowen e.d.
Met een MPI richting de 170 - 180 PK met die modificaties lijkt me niet haalbaar.

Het VVC systeem hoeft er ook niet uit om richting de 200 te komen, op www.MGF.be zitten er twee op respectievelijk 180 en 190PK mét VVC systeem.
MGF 1.8i, British Racing Green
Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue
Afbeelding
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

Gaat ook niet om een MPI :mrgreen: :shock: :P

een VVC kan redelijk gauw op de 180 PK op het blok komen,
wil je verder moet je echt investeren,
maar 170-180 pk is goed te halen, zonder al te veel investeringen

had op mijn VI ook al 160 - 165 pk zonder al te veel modificaties
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Gebruikersavatar
MGF MPi
MG-R Spotter
Berichten: 869
Lid geworden op: do mar 02, 2006 6:28 pm
Woonplaats: Rotterdam / Heiloo
Contacteer:

Bericht door MGF MPi »

Mista T schreef:Zoals lex al zegt, moet dan het VVC systeem plaatsmaken(...)
Mista T schreef:Gaat ook niet om een MPI :mrgreen: :shock: :P(...)
Als je het VVC systeem er uit haalt hou je toch een MPI (met wat VVC onderdelen) over? ;)
MGF 1.8i, British Racing Green
Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue
Afbeelding
BarryBrm

Bericht door BarryBrm »

Ik was ook al aan het zoeken voor de brm, heb een janspeed vanaf de cat, en geen gewone openluchtfilter denk er wel aan een ander aan te gaan schaffen met de tijd. Vroeg me alleen af en dat krijg k bijna nergens gevonden wat chippen kan schelen.
Lees overal wel 10, 15 pk maar vind dat niet echt heel veel?..
Gebruikersavatar
MGF MPi
MG-R Spotter
Berichten: 869
Lid geworden op: do mar 02, 2006 6:28 pm
Woonplaats: Rotterdam / Heiloo
Contacteer:

Bericht door MGF MPi »

Bierbal 2 schreef:(...) Vroeg me alleen af en dat krijg k bijna nergens gevonden wat chippen kan schelen.
Lees overal wel 10, 15 pk maar vind dat niet echt heel veel?..
Een BRM heeft volgens mij een MEMS2 ECU en die is niet te chippen. Dan moet je al gaan werken met een piggybag (zou ik niet zo snel doen, richt weinig tot niets uit) of Emerald programmeerbare ECU (goed, maar erg duur).
Laatst gewijzigd door MGF MPi op di jun 09, 2009 7:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
MGF 1.8i, British Racing Green
Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue
Afbeelding
tutuur

Bericht door tutuur »

komt omdat je de diesel verhalen gewend bent met chippen ;)

maar wat mensen vergeten is dat die diesels van tegenwoordig een turbo hebben, simpelgezegd is chippen dan: turbodruk omhoog en brandstof druk omhoog=meer vermogen

je mag bij atmosferisch al blij zijn als je 10pk verschil hebt!!!
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

MGF MPi schreef: Een BRM heeft volgens mij een MEMS2 ECU en die is niet te chippen. Dan moet je al gaan werken met een piggybag (zou ik niet zo snel doen, richt weinig tot niets uit) of Emerald programmeerbare ECU (goed, maar erg duur).
Andere EEPROM?? Of kan dat ook niet?
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
tutuur

Bericht door tutuur »

dat is de computer toch?

Erasable Programmable Read Only Memory
BarryBrm

Bericht door BarryBrm »

De eerste letters kloppen allemaal dus dat zal dan wel haha
Maar dat is ook turbo's zijn wel wat makkelijker.
tutuur

Bericht door tutuur »

krijg je met vliegtuig techniek opleiding, dan leer je wel is wat :mrgreen:
Plaats reactie