wil met mijn 200 vi maar ongeveer 175 tot 200 pk
wil met mijn 200 vi maar ongeveer 175 tot 200 pk
Zolas de titel al zegt, ik wil meer vermogen. Dit op een dusdanige manier dat ik nog lekker rond rij. Wie heeft goede tips?
Tot heden is alles nog origineel.
Bedankt voor de moeite
Tot heden is alles nog origineel.
Bedankt voor de moeite
voor zo ver ik weet kun je het beste het vvc systeem eruit halen en scherpe nokkenassen er in zetten, uitlaat systeem vernieuwen, benzinedrukregelaar, ander chipje. Vergeet daarna niet je ophanging te verbeteren veren, dempers, rubbers anders krijg je het extra vermogen niet op de weg. Stoppen moet je ook een keer dus een remmen upgrade is wel verstandig met 50 pk meer. Trek je knip maar open. Er is hier op het forum genoeg over te vinden ff zoeken. Striker kwam met zijn ZR blok in de vi al een heel dicht bij de 200 pk.
kijk ook eens op http://www.mgf-tf.com/ , daar zijn er ook een paar dichtbij de 200...
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
Zoals lex al zegt, moet dan het VVC systeem plaatsmaken,
De belangrijkste dingen zijn:
52 MM Gasklep (van de ZR) 56 mm gasklep werkt niet
Goede COld Airbox, met goede aanzuiging, denk hierbij aan een pipercross
Uitlaatlijn aanpassen, Janspeed 4-2-1 Manifold, goede diameter, niet te groot
Brandstofdrukregelaar op ongeveer 3.3 Bar,
Met deze modificaties kom je op ongeveer 170 - 180 PK...
wil je naar de 200 PK toe, dan moet je echt wat aan de nokkenassen doen, kop laten flowen e.d.
De belangrijkste dingen zijn:
52 MM Gasklep (van de ZR) 56 mm gasklep werkt niet
Goede COld Airbox, met goede aanzuiging, denk hierbij aan een pipercross
Uitlaatlijn aanpassen, Janspeed 4-2-1 Manifold, goede diameter, niet te groot
Brandstofdrukregelaar op ongeveer 3.3 Bar,
Met deze modificaties kom je op ongeveer 170 - 180 PK...
wil je naar de 200 PK toe, dan moet je echt wat aan de nokkenassen doen, kop laten flowen e.d.
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
- MGF MPi
- MG-R Spotter
- Berichten: 869
- Lid geworden op: do mar 02, 2006 6:28 pm
- Woonplaats: Rotterdam / Heiloo
- Contacteer:
Met een MPI richting de 170 - 180 PK met die modificaties lijkt me niet haalbaar.Mista T schreef:Zoals lex al zegt, moet dan het VVC systeem plaatsmaken,
De belangrijkste dingen zijn:
52 MM Gasklep (van de ZR) 56 mm gasklep werkt niet
Goede COld Airbox, met goede aanzuiging, denk hierbij aan een pipercross
Uitlaatlijn aanpassen, Janspeed 4-2-1 Manifold, goede diameter, niet te groot
Brandstofdrukregelaar op ongeveer 3.3 Bar,
Met deze modificaties kom je op ongeveer 170 - 180 PK...
wil je naar de 200 PK toe, dan moet je echt wat aan de nokkenassen doen, kop laten flowen e.d.
Het VVC systeem hoeft er ook niet uit om richting de 200 te komen, op www.MGF.be zitten er twee op respectievelijk 180 en 190PK mét VVC systeem.
MGF 1.8i, British Racing Green
Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue

-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
Gaat ook niet om een MPI
:P
een VVC kan redelijk gauw op de 180 PK op het blok komen,
wil je verder moet je echt investeren,
maar 170-180 pk is goed te halen, zonder al te veel investeringen
had op mijn VI ook al 160 - 165 pk zonder al te veel modificaties


een VVC kan redelijk gauw op de 180 PK op het blok komen,
wil je verder moet je echt investeren,
maar 170-180 pk is goed te halen, zonder al te veel investeringen
had op mijn VI ook al 160 - 165 pk zonder al te veel modificaties
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Ik was ook al aan het zoeken voor de brm, heb een janspeed vanaf de cat, en geen gewone openluchtfilter denk er wel aan een ander aan te gaan schaffen met de tijd. Vroeg me alleen af en dat krijg k bijna nergens gevonden wat chippen kan schelen.
Lees overal wel 10, 15 pk maar vind dat niet echt heel veel?..
Lees overal wel 10, 15 pk maar vind dat niet echt heel veel?..
- MGF MPi
- MG-R Spotter
- Berichten: 869
- Lid geworden op: do mar 02, 2006 6:28 pm
- Woonplaats: Rotterdam / Heiloo
- Contacteer:
Een BRM heeft volgens mij een MEMS2 ECU en die is niet te chippen. Dan moet je al gaan werken met een piggybag (zou ik niet zo snel doen, richt weinig tot niets uit) of Emerald programmeerbare ECU (goed, maar erg duur).Bierbal 2 schreef:(...) Vroeg me alleen af en dat krijg k bijna nergens gevonden wat chippen kan schelen.
Lees overal wel 10, 15 pk maar vind dat niet echt heel veel?..
Laatst gewijzigd door MGF MPi op di jun 09, 2009 7:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
MGF 1.8i, British Racing Green
Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue

- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
Andere EEPROM?? Of kan dat ook niet?MGF MPi schreef: Een BRM heeft volgens mij een MEMS2 ECU en die is niet te chippen. Dan moet je al gaan werken met een piggybag (zou ik niet zo snel doen, richt weinig tot niets uit) of Emerald programmeerbare ECU (goed, maar erg duur).

Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997