BRAND!!!!!

littldevil

BRAND!!!!!

Bericht door littldevil »

ik heb dus vandaag de massakabel van mijn versterker verlegt
om het gefluit in mijn boxen weg te krijgen

en heb die gemonteerd aan de rechter flank waar het massapunt van de centrale vergrendeling zit maar ni op het massapunt zelf

en toen ik testritje deed heb ik eens goed gas gegeven en muziek goed luid gezet en toen ik thuis kwam rook ik iets verbrand

en er kwam rook vanonder mijn motorkap in de buurt van mijn zekering kistje

heb een stuk tape verwijderd dat los ging en dan nog testritje gemaakt
maar dan gebeurde niets weer

iemand idee van een oorzaak?
white_cobra

Bericht door white_cobra »

kan het niet zijn dat jou tape te warm werd en daardoor vlamvatte??
omdat je aangeeft dat de tape nu verwijderd is en geen problemen meer geeft. :?
en anders mss een kortsluiting waardoor er iets doorbrand maar dan zou het nu niet meer moeten werken of je zou er last van moeten blijven houden..
littldevil

white_cobra schreef:kan het niet zijn dat jou tape te warm werd en daardoor vlamvatte??
omdat je aangeeft dat de tape nu verwijderd is en geen problemen meer geeft. :?
en anders mss een kortsluiting waardoor er iets doorbrand maar dan zou het nu niet meer moeten werken of je zou er last van moeten blijven houden..
ik zit dat ook te denken maar aleja ik heb mijn install nu bijna 2 jaar denk ik en nooit miserie had tot dat ik da massapunt verlegd heb

voor de veiligheid heb ik het massapunt weer gestoken waar dak het gevonden e ( aan mijn achterzetel)
Boarderken
MG-R Freak

Bericht door Boarderken »

Euhm, waarom heb je het massapunt voor je versterker verlegd?
Vaste massapunten hebben een reden eh ;)
Heb bij mijn instal ook de massa aan een bout van de achterzetel genomen.
En tape...vind ik nou niet de beste oplossing, krimpkous is beter ;)
Is een soort rubber slangetje dat je over je stekker/kabelschoen schuift, verwarmen met ansteker/haardroger zodat deze krimpt en je verbinding is afgesloten van vocht en vuil. ;)

Waar heb je trouwens je voeding gehaald voor de versterker? Bij Mg-Rover zit onder het stuur ook zekeringen, waarbij er enkele extra zijn om bijvoorbeeld bij installaties gebruikt te worden.
Zo heb ik het ook gedaan, om toch niet die lelijke zekering onder men motorkap te moeten hebben :lol:
02/10/05 - 15/03/07: MG ZR 100 2.0 TD mk1 Trophy Blue (Total Loss)
30/03/07 - 09/05/14: Ford Fiesta S Carré 1.6 TDCI (Sold)
28/06/08 - ...: MG ZR 105 1.4i mk1 Trophy Blue (weekend/meet/show ride)
10/05/14 - ...: Ford Fiesta ST180
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

En die punten in de zekeringkast zijn zwaar genoeg voor een beetje versterker? Pas maar op dat je straks geen gesmolten zekeringkast hebt.
Want dat is nu net de reden om rechtstreeks op de accu aan te sluiten, apart af te zekeren, en te schakelen met relais.
white_cobra

Bij Mg-Rover zit onder het stuur ook zekeringen, waarbij er enkele extra zijn om bijvoorbeeld bij installaties gebruikt te worden.
hoeveel amp. zekering heb je daat zitten dan? ik heb een 150AMP en die past daar echt niet onder. als dat zou passen zit het onder de mototrkap ook beter uit 8)
Boarderken
MG-R Freak

Bericht door Boarderken »

Edgecrusher schreef:En die punten in de zekeringkast zijn zwaar genoeg voor een beetje versterker? Pas maar op dat je straks geen gesmolten zekeringkast hebt.
Want dat is nu net de reden om rechtstreeks op de accu aan te sluiten, apart af te zekeren, en te schakelen met relais.
Daarom dat er ook nog een extra zekering tussenzit, de klassieke zekering zoals je die meestal onder de kap vindt ;)
Ik zou het effe moeten bekijken waar en hoe ik ze recies heb aangesloten, is ondertussen al een jaar geleden...
Heb in ieder geval nog nooit problemen gehad wat betreft uitvallen van geluid of brandende geur :)
02/10/05 - 15/03/07: MG ZR 100 2.0 TD mk1 Trophy Blue (Total Loss)
30/03/07 - 09/05/14: Ford Fiesta S Carré 1.6 TDCI (Sold)
28/06/08 - ...: MG ZR 105 1.4i mk1 Trophy Blue (weekend/meet/show ride)
10/05/14 - ...: Ford Fiesta ST180
Johnny_D
MG-R Freak

Bericht door Johnny_D »

Boarderken schreef: ....
Zo heb ik het ook gedaan, om toch niet die lelijke zekering onder men motorkap te moeten hebben :lol:
wel eens gehoord van weg werken? ;)
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club

Afbeelding
rover coupe register nl
tutuur

Bericht door tutuur »

wel is gehoord van een massa en voeding naar je accu te leggen!!!
9/10 storingen komt door dat niet te doen, je massa moet een veel te weerstandsrijke weg afleggen....
Johnny_D
MG-R Freak

Bericht door Johnny_D »

klopt, kan inderdaad storing veroorzaken bij grote instalaties.
dan is een draad trug naar je min pool op de acu een goede oplossing

edit. dat fluiten kan trouwens ook komen doordat de draat tussen je data kabel gebruikt word als remoot. maar als je eern aparte kabel daar voor gebruikt hebt, is dat niet het probleem van je gefluit
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club

Afbeelding
rover coupe register nl
white_cobra

het gefluit kan ook komen door een te dunne massa en voeding kabel. dat is een fout die heel vaak gemaakt word om te dunne kabels te gebruiken.
voor een goede toevoer van stroom ivm weerstand etc. is minimaal 25mm2 nodig. en de massa minmaal 20mm2 en de massa niet langer maken dan 1m.
Johnny_D
MG-R Freak

Bericht door Johnny_D »

hoofd oorzaak is meestal tog wel dat de signaal kabel de stroom loop van de + kabel oppikt en zo loop vormt wat over de speakers te horen is.
daarom moed je ook je remoot en + aan de ene kant van de auto leggen en de signaal kabel aan de andere.

een te dunne voedings kabel kan eerder lijde tot smelte van de kabel, en in de ergste gevalle zelfs brand. dit omdat er te veel stroom getrokken word door te wijnig oppervlakte.
inprincipe hebben de speakers hier dus niks me te maken.
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club

Afbeelding
rover coupe register nl
tutuur

Bericht door tutuur »

white_cobra schreef:het gefluit kan ook komen door een te dunne massa en voeding kabel. dat is een fout die heel vaak gemaakt word om te dunne kabels te gebruiken.
voor een goede toevoer van stroom ivm weerstand etc. is minimaal 25mm2 nodig. en de massa minmaal 20mm2 en de massa niet langer maken dan 1m.
ik weet niet waar je deze wijsheid vandaan hebt maar er klopt niks van :lol:

idd het grootste probleem is dat mensen signaal kabels voedings kabel en speakerdraden langs elkaar legt en dat veroorzaakt storing.

bijkomend dat dit vaak ook nog eens langs de bestaande draadboom ligt waardoor je nog meer storing krijgt
littldevil

tutuur schreef: ik weet niet waar je deze wijsheid vandaan hebt maar er klopt niks van :lol:

idd het grootste probleem is dat mensen signaal kabels voedings kabel en speakerdraden langs elkaar legt en dat veroorzaakt storing.

bijkomend dat dit vaak ook nog eens langs de bestaande draadboom ligt waardoor je nog meer storing krijgt
toen ik voor de eerste keer mijn install stook had ik dat ook gedaan
en kreeg dan ook de raad om de voeding apart te leggen
theeft enorme verbeteringen gemaakt voor een bepaalde tijd maar het is nu ineens allemaal weer gekomen

de ene keer ist een echt fluitconcert en de andere keer hoor je gewoon nix :shock:
Johnny_D
MG-R Freak

Bericht door Johnny_D »

kruisen de kabels zig no ergens? of lig de signal kabel nog ergens paralel met een andere kabel? of mischie kabel boom?
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club

Afbeelding
rover coupe register nl
tutuur

Bericht door tutuur »

probeer even verlichting aan en uit, achterruitverwarming aan/uit, wat voor kabels(rca) heb je?
Plaats reactie