koppakking vervangen, motor wordt te heet
Klopt, omdat ik WEL weet hoe het zit en graag zie dat andere mensen daar ook gebruik van kunnen maken. Daar is een forum voor, het delen van informatie.tutuur schreef:volgens mij had ik de discussie al afgeblazen hoor, mja....moet altijd nog even een schepje boven op he
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
De shim hoeft er ook niet tussen, maar goed het kan helpen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
LOL @ carter discussie. Gaat helemaal nergens over.Mark16v schreef: Klopt, omdat ik WEL weet hoe het zit en graag zie dat andere mensen daar ook gebruik van kunnen maken. Daar is een forum voor, het delen van informatie.
Ik denk dat "het carter" het onderste gedeelte van het onderblok is. Dus dat waar de krukas indraait. De "carterpan" is daar onderdeel van.
Anyway, een "carter" != "het onderblok", want in het onderblok zitten ook nog je cilinderbussen etc.
In het engels noemen ze het veel beter, namelijk "Crankcase". Onderste gedeelte van het "Engine Block", waar dus de krukas inzit. De "sump" is daar dus onderdeel van.
dit deel was inderdaad nuttig ja


iemand trouwens enig idee hoe het zou kunnen dat de bussen wel te laag komen te liggen?
- mulder83
- MG-R Addict
- Berichten: 341
- Lid geworden op: vr feb 13, 2004 5:27 am
- Woonplaats: Straelen, Duitsland
bussen gaan volgens mij vaak lager liggen doordat onbenullige ***** de krukas draaien met de kop eraf, aangezien er (correct me if i'm wrong) soort vloeibare pakking onder de bussen zit deze wegloopt of zoiets waardoor de bussen ruimte naar onder vrij krijgen.
les 1 is in ieder geval nooit je krukas beweben met losse kop, of je moet de bussen vast gezet hebben.
les 1 is in ieder geval nooit je krukas beweben met losse kop, of je moet de bussen vast gezet hebben.
- mulder83
- MG-R Addict
- Berichten: 341
- Lid geworden op: vr feb 13, 2004 5:27 am
- Woonplaats: Straelen, Duitsland
de meeste auto's vul je af met een vacuum dit zodat de kans op lucht flink gereduceerd wordt maar kan altijd nog een beetje in blijven. voordeel van met een vacuum is dat je ook meteen kunt controleren of hij druk houdt oftewel is de pakking goed ingebouwd of is er nog iets niet goed.
let er trouwens ook op dat je de kopbouten in de juiste volgorde aandraaid
let er trouwens ook op dat je de kopbouten in de juiste volgorde aandraaid

nou, alles zit erin, auto wordt nog steeds te warm. Na alles bekeken te hebben is de comclusie dat de vloeistof naar het thermostaathuis warm is, en vanaf het thermostaathuis blijft de slang koud (loopt naar de radiator onderin)
de thermostaat gechecked, en deze werkt. ik ga nu eens proberen zonder thermostaat te rijden om zo te kijken of een ander onderdeel niet goed is.
- temp sensor blok
- temp sensor radiator
of toch een luchtbel?? ik heb ontlucht met een pomp, dus dat zou nihil moeten zijn...
de thermostaat gechecked, en deze werkt. ik ga nu eens proberen zonder thermostaat te rijden om zo te kijken of een ander onderdeel niet goed is.
- temp sensor blok
- temp sensor radiator
of toch een luchtbel?? ik heb ontlucht met een pomp, dus dat zou nihil moeten zijn...
een andere optie is dat de kachel de boosdoener is. de vloeistof loopt via de kachel naar de thermostaat. als er lucht in de kachel zit, komt er hete lucht (of stoom) naar de thermostaat waardoor deze niet open gaat... (denkik)
ik heb met een binnenband + ventiel + fietspomp een soort van pomp gefabriceerd welke ik op het koelvloeistofreservoir zet om zo de vloeistof door te pompen. Via de ontluchting op het blok heb ik al veel lucht eruit gehaald, maar of ik zo ook de kachel kan bereiken? hier kan ik natuurlijk niks door pompen zolang de thermostaat dicht is....,
HELP!!!!
ik heb met een binnenband + ventiel + fietspomp een soort van pomp gefabriceerd welke ik op het koelvloeistofreservoir zet om zo de vloeistof door te pompen. Via de ontluchting op het blok heb ik al veel lucht eruit gehaald, maar of ik zo ook de kachel kan bereiken? hier kan ik natuurlijk niks door pompen zolang de thermostaat dicht is....,
HELP!!!!
de kopbouten moeten eerst 20nm aan gedraaid worden en daarna zoals jouke al zei 2x 180 graden verder gedraaid worden.
Wat betreft het zakken van de bussen, dit is een lastig punt. De hoogte van de bussen is eigenlijk alleen echt te meten met een meetklokje. Verder zou ik eerder voor de Payen bw750 koppakking gaan. Deze lijkt heel veel op de std koppaking maar hierbij zitten de siliconen seals veel beter vast aan het rvs van de pakking zelf. Het voordeel van deze pakking is dat hij een eventueel verschil in de hoogte van de cylinder bussen een stuk beter opvangt dan de MLS pakking. Hoe het komt dat de bussen zakken is bij mij weten niet echt bekend. Persoonlijk denk ik dat het onderblok in de loop der tijd lichtelijk vervormd omdat het na gieten direct machinaal bewerkt is en het gietstuk nog ni volledig is uitgewerkt. Het is verder wel heel belangrijk om de hoogte van de bussen te meten, is de hoogte van de bussen niet goed (minder dan 0,7mm of meer dan 0,11mm) dan zal het onderblok gevlakt moeten worden. Het vlakken van de kop heeft iig totaal geen zin.
Voor het ontluchten van het koelcircuit is meestal het openlaten van het expansie vatje en het vol open zetten van de kachel voldoende.
Veel sterkte ermee..

Wat betreft het zakken van de bussen, dit is een lastig punt. De hoogte van de bussen is eigenlijk alleen echt te meten met een meetklokje. Verder zou ik eerder voor de Payen bw750 koppakking gaan. Deze lijkt heel veel op de std koppaking maar hierbij zitten de siliconen seals veel beter vast aan het rvs van de pakking zelf. Het voordeel van deze pakking is dat hij een eventueel verschil in de hoogte van de cylinder bussen een stuk beter opvangt dan de MLS pakking. Hoe het komt dat de bussen zakken is bij mij weten niet echt bekend. Persoonlijk denk ik dat het onderblok in de loop der tijd lichtelijk vervormd omdat het na gieten direct machinaal bewerkt is en het gietstuk nog ni volledig is uitgewerkt. Het is verder wel heel belangrijk om de hoogte van de bussen te meten, is de hoogte van de bussen niet goed (minder dan 0,7mm of meer dan 0,11mm) dan zal het onderblok gevlakt moeten worden. Het vlakken van de kop heeft iig totaal geen zin.
Voor het ontluchten van het koelcircuit is meestal het openlaten van het expansie vatje en het vol open zetten van de kachel voldoende.
Veel sterkte ermee..


-
- The Big Boss
- Berichten: 8437
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
da's goed nieuws 

'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland

'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
zeer goed nieuws, en bedankt. Veel succes met de motor, veel probleemloze kilometers toegewenst.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!