Zoemend geluid VOOR het starten
- rover-ppd
- MG-R Addict
Zoemend geluid VOOR het starten
Hallo,
ik heb een rover 220 sdi 2.0 td uit 1999 op het oog, maar voordat ik hem start (positie 2 van het contact, dat je de electronica actieveert) hoor ik een zoemend geluid, hoort dit?
Ik weet niet of ik ik het met zoemend goed omschrijf, maar klopt het dat je iets hoort voordat je hem echt daadwerkelijk start?
Weten jullie verder nog nadelen aan deze auto?
Op dit moment rijd ik in een 214 SI uit '99, maar vanwege m'n kilometers wil ik diesel gaan rijden.
Groeten,
Robert
ik heb een rover 220 sdi 2.0 td uit 1999 op het oog, maar voordat ik hem start (positie 2 van het contact, dat je de electronica actieveert) hoor ik een zoemend geluid, hoort dit?
Ik weet niet of ik ik het met zoemend goed omschrijf, maar klopt het dat je iets hoort voordat je hem echt daadwerkelijk start?
Weten jullie verder nog nadelen aan deze auto?
Op dit moment rijd ik in een 214 SI uit '99, maar vanwege m'n kilometers wil ik diesel gaan rijden.
Groeten,
Robert
Laatst gewijzigd door rover-ppd op do mar 26, 2009 11:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- MG-R Addict
Dat dacht ik dus ook...bam schreef:Volgens mij zit er geen elektrisch aangedreven brandstofpomp in de diesel, maar een zelfaanzuigende pomp aangedreven door de motor.
Maar ik ken alleen de tdi en niet de sdi dus ik kan mij vergissen.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
- rover-ppd
- MG-R Addict
Bedankt allen, dat is dus duidelijk
Weten jullie verder nog specifieke dingen waar ik op moet letten bij dit type auto?
Groeten,
Robert

Bij die ik heb gezien staat ook TDIc op de achterkant, maar als ik het kenteken invul op www.h-base.nl of www.rdw.nl dan staat er SDI.bam schreef:Maar ik ken alleen de tdi en niet de sdi dus ik kan mij vergissen.
Weten jullie verder nog specifieke dingen waar ik op moet letten bij dit type auto?
Groeten,
Robert
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Een Rover 2.0 Diesel heeft altijd een turbo en is dus "altijd" een TDI. Een TDIC is de snelste variant van de L-serie motor en deze moet een intercooler hebben, je kunt het ook zien aan het vermogen op het kenteken, degene met intercooler hebben een stuk meer vermogen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
GANT gaat over je interieur...rover-ppd schreef:Als ik heb bij een verzekeringsmaatschappij invul krijg ik ook alleen TDIc te zien:
Merk ROVER
Model 200
Uitvoering 220TDic
Het gaat om een GANT-uitvoering...
Zoemend geluid hoort dat is idd je brandstofpomp die je injectoren vult oid
http://www.gant.com/www/northset.html
kijk die gasten hebben je interieur ontworpen