carter probleempje
carter probleempje
Ben er een tijd geleden al achter gekomen dat de vorige eigenaar de aftapplug van mijn carter heeft dicht gelast/gekit. Nu kan ik dus mijn olie niet verversen. Ik vroeg me af of het een beetje te doen is om het hele carter los te halen, om zo de olie te kunnen verversen?
Ik ben recent namelijk weer voltijd gaan studeren voor mijn tweede studie en wil mijn auto echt met zo weinig mogelijk uitgaven op de weghouden, nogal krap bij kas enzo:)
Daarnaast heb ik nog een tweede vraagje. Uit engeland heb ik voor 15 euro een distributieset laten halen (8v 1.1 MPI). Hoeveel arbeidsuren kost dat ongeveer voor een ervaren rover monteur?
Ik ben recent namelijk weer voltijd gaan studeren voor mijn tweede studie en wil mijn auto echt met zo weinig mogelijk uitgaven op de weghouden, nogal krap bij kas enzo:)
Daarnaast heb ik nog een tweede vraagje. Uit engeland heb ik voor 15 euro een distributieset laten halen (8v 1.1 MPI). Hoeveel arbeidsuren kost dat ongeveer voor een ervaren rover monteur?
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Als je echt zo min mogenlijk wil uitgeven, dan zou ik idd het carter er onderuit halen, leeg gooien en weer plaatsen.
De stalen carters hebben een rubberen pakking die je meestal kan hergebruiken. Beetje schoonmaken, ontvetten en er weer tussen.
het wordt wel een beetje klooien met de uitlaat.
Met een d-riem denk ik dat een monteur zo'n 3 uurtjes zoet is, maar pin me daar niet op vast. Je zou het ook zelf kunnen doen als je een beetje vertrouwen heb in je eigen kunnen.
De stalen carters hebben een rubberen pakking die je meestal kan hergebruiken. Beetje schoonmaken, ontvetten en er weer tussen.
het wordt wel een beetje klooien met de uitlaat.
Met een d-riem denk ik dat een monteur zo'n 3 uurtjes zoet is, maar pin me daar niet op vast. Je zou het ook zelf kunnen doen als je een beetje vertrouwen heb in je eigen kunnen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Maar kun jij netjes tappen in metaal 2 mm dik?
Zoiets kan wel, maar dan moet je aan de binnenkant een moer lassen, of nog mooier een blokje metaal lassen.
Misschien ook wel een idee om een maatje kleiner te gaan en een gat (M6 ofzo) in de huidige bout te boren/tappen.
Ik ga misschien zelf ook nog eens een gaatje tappen in mijn aluminium carter zodat ik een olie-temp sensor kan plaatsen.
Zoiets kan wel, maar dan moet je aan de binnenkant een moer lassen, of nog mooier een blokje metaal lassen.
Misschien ook wel een idee om een maatje kleiner te gaan en een gat (M6 ofzo) in de huidige bout te boren/tappen.
Ik ga misschien zelf ook nog eens een gaatje tappen in mijn aluminium carter zodat ik een olie-temp sensor kan plaatsen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Met een carterbout is dat echt niet te doen johnny, die is van maatje M16x2.0 of iets in die richting, die gaat dus nog niet eens 1 keer rond in 2mm plaatstaal.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- Johnny_D
- MG-R Freak
- Berichten: 5202
- Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
- Woonplaats: Alblasserdam
@ bam: werkt niet die link, ik krijg dan namelijk dit te zien:
Invalid Session
You have tried to use a WWW session that has already been terminated. You should restart your session. If the problem persists you should close your World Wide Web browser and open it again.
tenzij het natuurlijk de bedoeling was
wat je ook kan doen is een gaatje van m16 boren, en daar over een plaatje maken die je vast zet met bijvoorbeeld m6 boutjes.
daar doe je dan weer pakking tusse.
Invalid Session
You have tried to use a WWW session that has already been terminated. You should restart your session. If the problem persists you should close your World Wide Web browser and open it again.
tenzij het natuurlijk de bedoeling was

wat je ook kan doen is een gaatje van m16 boren, en daar over een plaatje maken die je vast zet met bijvoorbeeld m6 boutjes.
daar doe je dan weer pakking tusse.