alarm probleem
alarm probleem
Hi guys,
Mijn moeder rijdt nu bijna alweer een jaar in mijn oude 416.
Nu heeft zij een alarm probleem.
Alarm gaat constant af.
ene keer meteen na activering, andere keer na een paar uur.
Alle deur sensoren zijn al losgekoppelt.
ook de bedrading in de kofferbak is loggekoppelt.
sensor boven de gordel passagierskant ook los (ook geprobeerd dmv afplakken van de sensoren)
Enig idee wat het nog kan zijn?
alarm gaat trouwens ook af als de deuren met de sleutel dicht worden gedaan.
code is niet meer te vinden, hoe kom ik trouwens aan een nieuwe code?
Mijn moeder rijdt nu bijna alweer een jaar in mijn oude 416.
Nu heeft zij een alarm probleem.
Alarm gaat constant af.
ene keer meteen na activering, andere keer na een paar uur.
Alle deur sensoren zijn al losgekoppelt.
ook de bedrading in de kofferbak is loggekoppelt.
sensor boven de gordel passagierskant ook los (ook geprobeerd dmv afplakken van de sensoren)
Enig idee wat het nog kan zijn?
alarm gaat trouwens ook af als de deuren met de sleutel dicht worden gedaan.
code is niet meer te vinden, hoe kom ik trouwens aan een nieuwe code?
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Hmmm das nogal beroerd.
Misschien zit het probleem in de sloten zelf, maar dat houd in dat je alle deuren open moet maken en de bekabeling eraf moet halen.
Ik zou beginnen met de claxons loskoppelen, daar kun je gemakkelijk bij door in de bumper de mist-lichten/covers te verwijderen. Dan sta je in iedergeval niet meer constant voor paal en/of kun je van je nachtrust genieten.
Misschien zit het probleem in de sloten zelf, maar dat houd in dat je alle deuren open moet maken en de bekabeling eraf moet halen.
Ik zou beginnen met de claxons loskoppelen, daar kun je gemakkelijk bij door in de bumper de mist-lichten/covers te verwijderen. Dan sta je in iedergeval niet meer constant voor paal en/of kun je van je nachtrust genieten.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Er is ook een kans dat je een losse draad of een breuk hebt in je kabelboom, welke in de bestuurdersdeur zit. Of een andere vorm van geen goed contact op deze plek. Als een draadje dan soms wel/ soms niet contact maakt gaat ook je alarm af. Je kunt hier het beste bij komen door je deur even te verwijderen...
Johan
Ik wil natuurlijk wel dat de cv blijft werken.
alarm interesseerd me niet
Kan ik dmv van de code, het alarm uitschakelen en dat de cv behouden blijft?
Heb geen zin om uren naar een draadbreukje te zoeken terwijl het alarm uitgeschakeld kan worden.
Iemand al een exacte lokatie van de motorkap schakelaar?
alarm interesseerd me niet
Kan ik dmv van de code, het alarm uitschakelen en dat de cv behouden blijft?
Heb geen zin om uren naar een draadbreukje te zoeken terwijl het alarm uitgeschakeld kan worden.
Iemand al een exacte lokatie van de motorkap schakelaar?
Voor zover ik weet is het alarm gekoppeld aan de cv, en is dit niet helemaal te scheiden.. (misschien dat anderen hier anders over denken?) Als je rust wil kan je je toeter natuurlijk loshalen, maar dat is een beetje een russische manier van problemen oplossen.
Als je zoals je beschrijft na het loshalen van de sensors nog steeds een alarm krijgt ligt het volgens mij aan een aan/uit contactje, want als ik me niet vergis gaat de auto pas volledig op alarm als er een feedback is dat alle sensors (deuren, motorkap, kofferbak) gesloten zijn. De auto knippert dan ook 3x. (gebeurd dit wel?). Zo niet, zit de auto ook niet helemaal 'op slot', en zou het alarm niet af mogen gaan..
De motorkap-schakelaar is volgens mij net als van de kofferbak een draadje met een verklik contact in het slot.
Als je zoals je beschrijft na het loshalen van de sensors nog steeds een alarm krijgt ligt het volgens mij aan een aan/uit contactje, want als ik me niet vergis gaat de auto pas volledig op alarm als er een feedback is dat alle sensors (deuren, motorkap, kofferbak) gesloten zijn. De auto knippert dan ook 3x. (gebeurd dit wel?). Zo niet, zit de auto ook niet helemaal 'op slot', en zou het alarm niet af mogen gaan..
De motorkap-schakelaar is volgens mij net als van de kofferbak een draadje met een verklik contact in het slot.
Johan
Inmiddels bij de dealer geweest.
Er schijnt een schakelaar IN de deur kapot te zijn (niet de deur schakelaar, maar een schakelaar in het slot???)
onderdeel nummer: FUG100460
Iemand deze liggen?
Via google kan ik hem alleen op een franse ebay site vinden, verder nergens in de buurt.
Is er trouwens ergens een onderdelen cd-rom te vinden ofzo?
Er schijnt een schakelaar IN de deur kapot te zijn (niet de deur schakelaar, maar een schakelaar in het slot???)
onderdeel nummer: FUG100460
Iemand deze liggen?
Via google kan ik hem alleen op een franse ebay site vinden, verder nergens in de buurt.
Is er trouwens ergens een onderdelen cd-rom te vinden ofzo?