Koelsysteem Rover TC

214 216 218 220 25
Plaats reactie
spekkieforlife

Koelsysteem Rover TC

Bericht door spekkieforlife »

Hey,

Ik heb een dringende vraag. Mijn rover TC heeft problemen met het koelsysteem, in 3 weken tijd 2 slangen + 2x verdeelpijp + radiateur naar de klote... :cry:

Zodoende ben ik op zoek naar een adresje waar ik eventueel originele slangen + verdeelpijpen + radiateur kan krijgen. Of eventueel een goed adres om een nieuwe radiateur te laten maken. Liefst voor een schappelijke prijs natuurlijk. De slangen en verdeelpuijpen zijn anders nog wel te fabriceren.

Kan iemand mij hieraan helpen?

Alvast bedankt!

Mvg Patrick
schoenie
MG-R Addict
Bericht door schoenie »

Werken je thermostaat en overdrukventiel nog wel naar behoren? Zeker als je overdrukventiel in de dop van het expansievat dichtblijft dan zal de druk te hoog worden en gaat de zwakste in de keten.
Ik weet niet hoe het bij Rovers is, maar bij sommige merken zie je wel dat als de auto's ouder worden het kunststof keihard en bros wordt en dan begeven dingen als flensen en de radiateur het gewoon.

tja nieuwe slangen, kijk eens op de engelse eBay, daar zijn veel onderdelen te vinden voor rover en de pond staat nu erg gunstig. Wil je het snel hebben, dan raad ik aan Van Noort een belletje te geven.
MG TF wannahave
spekkieforlife

Hey Schoenie,

Bedankt voor je reactie.
Thermostaat en overdrukventiel zijn getest. De druk loopt niet op dus het is waarschijnlijk gewoon ouderdom dat het kapot gaat.
Ik heb Van Noort al een email gestuurd en gister ook gebeld. Ik zou gister nog een bericht terug krijgen maar tot op heden nog niets gehoord.

Grz
spekkieforlife

Even correctie.
Heb afgelopen vrijdag eind van de middag nog wel email teruggehad van Van Noort.
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

en wat stond er in die email :P
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
spekkieforlife

Ze denken misschien nog wat te kunnen regelen uit Engeland.
Zodoende of ik aan wil geven welke slangen ik precies nodig heb. Dus even een exploded viewtje aankruisen en terug sturen. Hopen dat er nog wat te krijgen valt.

En dan nog de radiateur zien te roggelen, natuurlijk niet te vergeten...

Gr Patrick
spekkieforlife

Weet iemand toevallig een nummer van de radiator voor een TC?

Ik heb van een groothandel een lijst gevonden (zie hieronder), maar volgens mij staat hij er niet bij. Maar misschien hebben ze types door elkaar gegooid. Je weet nooit.

http://www.narim.nl/products/radiatorcat.htm

Gr Patrick
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

die lijst van jou (lekkere pagina trouwens, 8MB met alleen maar tekst :shock: ) staat hij idd niet tussen.

http://www.rimmerbros.co.uk/pdf/mgrover ... 0Parts.pdf

ROVER 200/400 Oct ‘92 to Feb ‘96 Radiators 2.0 Petrol Turbo PCC103930EVA

Zelfde partnr. staat ook in de online EPC van rover2.ru
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Prince38

Bericht door Prince38 »

Radiateur is niet meer nieuw uit te halen. Ben bezig met mijn 220 gti om te bouwen naar een turbo. Maar de radiateur was niet meer nieuw uit te halen.

Je kunt je radiateur wel laten reviseren, dan zetten ze der een nieuw binnenwerk in. Is wel een duur grapje. Bij mij koste het €292,- bij 'De Boer' in Roermond.
spekkieforlife

Ff een update.

Ik heb afgelopen vrijdag mijn rover tc weer gerepareerd.
De radiateur had ik toch maar laten reviseren bij RDN in Waalwijk, ziet er weer als nieuw uit. Koste wel 275 euro excl. btw, maar ja ik kon weer rijden. Gelijk de verdeelpijp + alle slangen vervangen door mooie blauwe slangen van Remola autosport. Universele bochten pasten heel goed, alleen stukje eraf halen.

Maar dit was weer van korte duur... :cry:
De accu was leeggelopen dus met de startkit gestart en 1 uur laten draaien. Daarna ging het lampje banden hoor. En ja hoor, dynamo naar de klote. En hij is weer terug naar de garage. Altijd blijven lachen :roll:

Met keuren + 4 nieuwe banden erbij zitten we alweer op ca. 1500 euro aan kosten... Maar straks rijden we weer. Nog steeds vol vertrouwenn in mijn rover.

Mzzl
spekkieforlife

En dynamo zit erop. Gehaald bij UK Carparts oftewel Rover-mg-onderdelen.nl oftewel autobedrijf Terpstra in Kollum.
Doet dat het weer, je raadt het al. :roll:

Wéér 2 slangen kapot gesprongen, waren de enigste die nog niet vernieuwd waren dus was te verwachten. Maar ja, altijd blijven lachen... :lol:

Hij gaat toch wel weer rijden!
Zorgen we voor. ;)
The Flying Dutchman
MG-R Freak

Bericht door The Flying Dutchman »

Toch raar die springende slangen. Eentje ok, maar de ene na de andere. Weet je heel erg zeker dat je geen druk opbouwt?
Job.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
Afbeelding
spekkieforlife

Ja dat s goede. Toen de 2e slang sprong heb ik gevraagd aan mijn garage of dat hij druk opbouwt. Nee dat was niet zo, dat hadden ze getest...

Ik begin wel een beetje te twijfelen aan de expertise van mijn garage.

Maar deze slangen moeten dus toch nog gerepareerd worden en daarna wil ik hem zelf maar gaan testen. Maar nu de vraag: Heeft iemand hier een makkelijk metertje om simpel er tussen te zetten? Of een mooie dop met metertje? of iets dergelijks?
Plaats reactie