is nu al meerdere keren over gediscussieerd maar nu wil ik het wel graag concreet weten....:
welke bakolie moet er nu precies in een 200(1.4)
kroon oil zegt 75w80
mg-r leden zeggen 10w40
iemand die het ff duidelijk wilt maken voor me?
heb er sinds mijn bakwissel 80w90 in gegooid maar dit heeft nooit 100% optimaal geschakeld
Ik weet niet welke MG-R leden 10w40 zeggen en in welk topic dat dan is, maar dat klopt niet.
Om alleen wat bij te vullen is 't prima, maar om heel de bak te vullen moet je versnellingsbakolie, 75w80 (of MTF94) gebruiken.
Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
kan me niet voorstellen dat garages dat doen eigenlijk.
Garages gooien juist in elke bak 75W80(of 90) aangezien dat DE standaard bakolie is.
Een PG-1 lust toevallig wel 10W40(MTF94 is een soort long-life 10W40), en daar moet je juist mee oppassen omdat iedereen er 75W80 in wil gooien wat veel te dik is voor die bak.
p.s. voor de duidelijkheid gooi bij voorkeur wel MTF94 in je bak, 10W40 degradeerd vrij snel, en dan moet je net als bij de motor je olie elk jaar wel vervangen.
Het kromme is dat Honda de bak heeft ontworpen voor 10W40, maar omdat ze er niet tevreden mee waren, hebben ze 75W80 gebruikt en aangepast voor voor deze bak (dunner gemaakt dus) en het nieuwe mengsel heet MTF94.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine