MG in Engeland kopen
MG in Engeland kopen
Hoi,
Ik ben dus van plan om mij een MG ZT Estate CDi uit Engeland te halen.
Echter een paar vraagjes.
1: Wat is het verschil tussen te ZT en de ZT-T?
2: Wie heeft er al een wagen in Engeland gekocht en kan mij vertellen wat er moet gebeuren om de wagen uitgevoerd te krijgen.
Ik woon in België, dus het gaat mij alleen maar om het Engelse "gedoe".
De prijzen zijn daar bijzonder laag, komt er nog een belasting bovenop, of is dat idd zo.
Alvast bedankt.
Groeten Dirk
Ik ben dus van plan om mij een MG ZT Estate CDi uit Engeland te halen.
Echter een paar vraagjes.
1: Wat is het verschil tussen te ZT en de ZT-T?
2: Wie heeft er al een wagen in Engeland gekocht en kan mij vertellen wat er moet gebeuren om de wagen uitgevoerd te krijgen.
Ik woon in België, dus het gaat mij alleen maar om het Engelse "gedoe".
De prijzen zijn daar bijzonder laag, komt er nog een belasting bovenop, of is dat idd zo.
Alvast bedankt.
Groeten Dirk
Je moet zeker weten dat de auto HPI cleared is oftewel dat er geen schuld meer op zit . Dit kan je aanvragen kost geloof ik 80 euro.
Als je hem over de weg rijdt heeft hij MOT (keuring) en tax (wegenbelasting) nodig.
Het schijnt dat je hem gewoon kunt overschrijven (v5 document).
Als je hem over de weg rijdt heeft hij MOT (keuring) en tax (wegenbelasting) nodig.
Het schijnt dat je hem gewoon kunt overschrijven (v5 document).
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Is dat v5 dokument een NL document?bam schreef:Je moet zeker weten dat de auto HPI cleared is oftewel dat er geen schuld meer op zit . Dit kan je aanvragen kost geloof ik 80 euro.
Als je hem over de weg rijdt heeft hij MOT (keuring) en tax (wegenbelasting) nodig.
Het schijnt dat je hem gewoon kunt overschrijven (v5 document).
Hoe zit het met exportplaten en verzekering?
v5 is het Engelse kentekenbewijs die kun je overschrijven op een buitenlands adres, en met dezelfde platen over de weg rijden.
voor het rijden over de weg moet je dus MOT, Tax en natuurlijk verzekering hebben.
Maar voor verzekering kun je beter je eigen maatschapij even bellen.
voor het rijden over de weg moet je dus MOT, Tax en natuurlijk verzekering hebben.
Maar voor verzekering kun je beter je eigen maatschapij even bellen.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Ok, alvast bedanktbam schreef:v5 is het Engelse kentekenbewijs die kun je overschrijven op een buitenlands adres, en met dezelfde platen over de weg rijden.
voor het rijden over de weg moet je dus MOT, Tax en natuurlijk verzekering hebben.
Maar voor verzekering kun je beter je eigen maatschapij even bellen.
- Striker
- MG-R Freak
- Berichten: 4729
- Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
- Woonplaats:
- Locatie: Dordrecht
Verzekeren van een auto op een buitenlands kenteken is niet mogelijk.
Als je de auto zelf naar huis wilt rijden, kan je een exportkenteken aanvragen, daarmee is wegenbelasting en verzekering geregeld en hoef je dus niets meer in Engeland te regelen (in NL kan dat bv. via www.importautos.nl , ik weet niet of dat ook voor België opgaat), kost zo'n 200 euro.
Een autoambulance is natuurlijk ook een mogelijkheid (en als je via de tunnel gaat goedkoper dan een exportkenteken), of met de verkoper bij de terminal afspreken.
Verder is het van belang dat je de complete V5c meekrijgt, het Engelse kentekenbewijs.
Laat je niet aanpraten dat de verkoper het kentekenbewijs naar de DVLA (Engelse RDW) moet sturen en dat jij vervolgens van hen de papieren thuis gestuurd krijgt, dan kan je maanden op je papieren wachten. De verkoper kan evt. wel het paarse deel van het kentekenbewijs (V5c/4) afscheuren, zodat hij dat naar de DVLA op kan sturen.
Als je de auto zelf naar huis wilt rijden, kan je een exportkenteken aanvragen, daarmee is wegenbelasting en verzekering geregeld en hoef je dus niets meer in Engeland te regelen (in NL kan dat bv. via www.importautos.nl , ik weet niet of dat ook voor België opgaat), kost zo'n 200 euro.
Een autoambulance is natuurlijk ook een mogelijkheid (en als je via de tunnel gaat goedkoper dan een exportkenteken), of met de verkoper bij de terminal afspreken.
Verder is het van belang dat je de complete V5c meekrijgt, het Engelse kentekenbewijs.
Laat je niet aanpraten dat de verkoper het kentekenbewijs naar de DVLA (Engelse RDW) moet sturen en dat jij vervolgens van hen de papieren thuis gestuurd krijgt, dan kan je maanden op je papieren wachten. De verkoper kan evt. wel het paarse deel van het kentekenbewijs (V5c/4) afscheuren, zodat hij dat naar de DVLA op kan sturen.
- MGF MPi
- MG-R Spotter
- Berichten: 869
- Lid geworden op: do mar 02, 2006 6:28 pm
- Woonplaats: Rotterdam / Heiloo
- Contacteer:
Carl van MGF.be heeft dit wel kunnen regelen en is zodoende op Engels kenteken naar België gereden met zijn 2de MGF. Ik zal eens kijken of ik daar iets over kan vinden.Striker schreef:Verzekeren van een auto op een buitenlands kenteken is niet mogelijk.
(...)
MGF 1.8i, British Racing Green
Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue

- MGF MPi
- MG-R Spotter
- Berichten: 869
- Lid geworden op: do mar 02, 2006 6:28 pm
- Woonplaats: Rotterdam / Heiloo
- Contacteer:
Een stukje uit zijn verhaal op MGF.be:Striker schreef:Misschien dat er maatschappijen zijn die het wel doen, maar ik heb er speciaal naar geïnformeerd bij mijn verzekering (Orion Direct) en daar was het niet mogelijk.
Wat de oplossing nu was kan ik niet uit het verhaal opmaken maar het is hem gelukt om als Belg zijn auto in Engeland te verzekeren in ieder geval.(...)
Op de site van de online-verzekeraar kon ik weer niet verder, omdat ik geen geldig UK adres had. Plots kwam er een pop-up met de vraag of ik een chatsesie toe wou staan met de operator van de verzekering. Ik klikte meteen JA! omdat ik die idioten wel eens een lesje wou leren.
Beleefd stelde ik mijn vraag. Beleefd kreeg ik de melding terug: "That's a very good question, just a moment please, i'll ask a specialist" ongeveer 40 seconden later kreeg ik in de chatsessie een linkje met de oplossing en de sleutel van de oplossing! Uiteraard kwam ik superlatieven tekort in mijn beoordeling van de service van de verzekeraar toen ik de enquete invulde nadat ik mijn verzekeringsbewijs uit de printer had laten rollen.
MGF 1.8i, British Racing Green
Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue

Ik heb het niet doorgezet, maar mijn garagehouder zegt dat ik beter in Duitsland een linksgestuurde kan kopen.Cipi schreef:Ik neem aan dat jullie dus ook een Engelse auto hebben of gehad hebben.
Hebben ze jullie ook voor gek verklaard om dat te doen?![]()
Dit kost iets meer maar levert op de lange termijn zelf zijn geld op ook met het oog op evt verkoop in de toekomst.
Bas.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Als ik de prijzen vergelijk in NL/D/B liggen deze toch in Duitsland, rond de 10 tot 15000€ voor een wagen tussen 2003 en 2005, net zoals hier in België.bam schreef: Ik heb het niet doorgezet, maar mijn garagehouder zegt dat ik beter in Duitsland een linksgestuurde kan kopen.
Dit kost iets meer maar levert op de lange termijn zelf zijn geld op ook met het oog op evt verkoop in de toekomst.
Bas.
In Nederland liggen de prijzen zelfs nog hoger. Wat ik op MP en Speurders gezien heb tussen de 13 en 25000€.
In Engeland liggen deze rond de 4 en 6000€ voor een wagen net onder of boven de 100000km.
Dus als je met zo een wagen een paar jaar rond kunt rijden kunl je er weinig aan verliezen. Ook al krijg je die slecht verkocht.