wielmoeren voor aluminium velgen

414 416 418 420 45
Plaats reactie
Cipi

wielmoeren voor aluminium velgen

Bericht door Cipi »

Hey, alweer een vraagje.
Zit er verschil in de wielmoeren voor de gewone staal velgen en de aluminium velgen?

Ik heb mij vandaag deze moeren gekocht: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0345859946

De verkoper zegt dat deze voor beide te gebruiken zijn.

Groeten Dirk
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

verkoper is een @#$!@#.

Die van een 100 zijn anders dan van alle anderen, dus je kan er nooit 1 type moeren hebben die op alle rovers past.

Dit lijken me 100 moeren.

p.s. het soort moer is afhankelijk van de Velg, dus als ik zeg R100, dan klopt dat als er originele r100 LM velgen geplaatst zijn.

Overgens zijn deze moeren wel geschikt voor 99% van de aftermarket velgen, want die hebben netzoals de r100 gewoon een recht raakvlak met de velg.

Afbeelding

Rover 100 is van het type "cone" en de 200(en de rest) van het radius type. Aftermarket ook meestal van het type cone.[/img]
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Cipi

Bericht door Cipi »

118GTR schreef:verkoper is een @#$!@#.

Die van een 100 zijn anders dan van alle anderen, dus je kan er nooit 1 type moeren hebben die op alle rovers past.

Dit lijken me 100 moeren.

p.s. het soort moer is afhankelijk van de Velg, dus als ik zeg R100, dan klopt dat als er originele r100 LM velgen geplaatst zijn.

Overgens zijn deze moeren wel geschikt voor 99% van de aftermarket velgen, want die hebben netzoals de r100 gewoon een recht raakvlak met de velg.

Afbeelding

Rover 100 is van het type "cone" en de 200(en de rest) van het radius type. Aftermarket ook meestal van het type cone.[/img]
Ik heb dus nu deze http://cgi.ebay.de/16-RADMUTTERN-M12x1- ... 240%3A1318

bouten erop, op de originele staalvelg.
Ik heb mij echter originele Rover velgen gekocht die standaard in de tijd, '96 op deze modellen gemonteerd werden.
Ze hebben mij verteld dat een staal velg bouten meteen "ronde" kop heeft en dat aluminium velgen bouten met een "konische" kop.
Ik ga er dan vanuit dat die uit Engeland niet goed zijn?

Dirk
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Sorry hoor, maar wat zeg ik nou net.
Rover 200 heeft RADIUS moeren nodig, wat niet wil zeggen dat taper moeren er gewoon afvallen, maar echt de bedoeling is het gewoon niet.

Dat 2de ebay plaatje is niet erg nuttig, ik kan het raakvlak niet zien.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Cipi

Bericht door Cipi »

118GTR schreef:Sorry hoor, maar wat zeg ik nou net.
Rover 200 heeft RADIUS moeren nodig, wat niet wil zeggen dat taper moeren er gewoon afvallen, maar echt de bedoeling is het gewoon niet.

Dat 2de ebay plaatje is niet erg nuttig, ik kan het raakvlak niet zien.
Dat heb ik wel begrepen.
Maar mijn banden boer zegt dat ik voor de aluminium velgen voor mijn 400 het type "cone" zou moeten hebben.
Het type radius dat op mijn staal velgen zit zouden los kunnen gaan.
De bouten die ik nu heb zijn van het type radius.
Het enige dat ik nu graag zou willen weten is of dat klopt.

Dirk
Plaats reactie