koppakking??

414 416 418 420 45
Plaats reactie
Bas

koppakking??

Bericht door Bas »

dag allemaal,
lees allemaal verhalen over koppakking problemen en vraag me af hoe je ziet, hoort of voelt of er iets met de koppakking aan de hand is?? Mijn 400 uit 98 heeft op dit moment 120k gereden en is toe aan de grote beurt.. iemand enig idee van de kosten?

gr, Bas
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Hou je koelvloeistof goed in de gaten, als je een lekke koppakking hebt kan er olie in de koelvloeistof komen. Ziet er dan heel smerig uit, net mayonaise. Veel stoom uit je uitlaat kan ook een teken zijn.
Reken voor het (laten) vervangen op zo'n 500 euro.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
pagan
MG-R Freak

Bericht door pagan »

Ik hoop dat t je koppakdichting is en niet je cilinderkop zelf. Dat was bij mij t geval en dat heeft me 1700€ gekost. :(
Afbeelding
Montego

Re: koppakking??

Bericht door Montego »

Bas schreef:dag allemaal,
lees allemaal verhalen over koppakking problemen en vraag me af hoe je ziet, hoort of voelt of er iets met de koppakking aan de hand is?? Mijn 400 uit 98 heeft op dit moment 120k gereden en is toe aan de grote beurt.. iemand enig idee van de kosten?

gr, Bas
is dat ding nog niet vervangen :?: nu doen :!: voorkomen is beter dan genezen :!:
Striker
MG-R Freak

Re: koppakking??

Bericht door Striker »

mdsmits schreef:is dat ding nog niet vervangen :?: nu doen :!: voorkomen is beter dan genezen :!:
Sorry hoor, maar dat vind ik echt onzin. Je gaat toch geen kopppakking uit voorzorg vervangen! Als er niks mis mee is lekker laten zitten. Als hij kapot gaat kan je hem altijd laten vervangen.
Afbeelding

Montego

Bericht door Montego »

daar piepen de buren van mij toch wel anders over. :|
h.kuik

koppakking

Bericht door h.kuik »

Wij hadden van de week last van een lekke koppakking van onze 416,en zijn toen naar de rover dealer in spijkenisse geweest en was ongeveer 200.00 euro ex btw kwijt voor reperatie.
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Dat is geen slechte prijs dan, ben ik niet gewend van een Rover dealer :roll:.
Hebben ze wel de distributieriem meteen vervangen?
Afbeelding

h.kuik

koppakking

Bericht door h.kuik »

nee ,er staat pas ongeveer45000 km op de teller. :shock:

maar gelukkig was de lekke koppakking nog garantie.
wij hadden de auto bij een andere garage gekocht en die had ons doorgestuurd en de rekening gelijk betaald.
dus wij hadden een geluk bij ongeluk. :lol:
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Ja, dat is zeker een geluk bij een ongeluk. Mooi dat het in ieder geval goed geregeld is :).
Afbeelding

FCU

Bericht door FCU »

Striker schreef:Hou je koelvloeistof goed in de gaten, als je een lekke koppakking hebt kan er olie in de koelvloeistof komen. Ziet er dan heel smerig uit, net mayonaise. Veel stoom uit je uitlaat kan ook een teken zijn.
Reken voor het (laten) vervangen op zo'n 500 euro.
Mayonaise nog niet tegengekomen. Maar wat stoom uit de uitlaat wel! Is dat altijd een slecht teken? Met dit druilerige weer zie je toch meerdere auto's die aardig wat stoom afblazen?
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Tuurlijk, stoom uit de uitlaat zie je altijd wel, zeker met koud weer en de ene auto heeft het wat meer als de ander. Maar als de koppakking lekt verdwijnt de koelvloeistof ook via de uitlaat, dus dan zie je helemaal veel stoom.
Maar als er verder geen signalen zijn, zoals zakken v/d koelvloeistof of mayo in de olie, dan is er niks aan de hand.
Afbeelding

rover220GTi

Bericht door rover220GTi »

Witte rook uit je uitlaat, ik had er laatst veel last van. Ook wel redelijk wat water eruit spugen. Toen heeft iemand mij uitgelegd dat als je maar de hele tijd korte stukken rijdt, waarbij de motor nauwelijk de kans krijgt om echt warm te worden, dat er veel water in je uitlaat blijft zitten. Dit veroorzaakt dan ook veel roest e.d. Ik heb dan een flink stuk gereden, en flink op het gaspedal gestaan. Hierna is het niet meer gebeurd.

Misschien een aanrader voor diegene die niet al te vaak op de snelweg rijden...?

Erik
FCU

Bericht door FCU »

truukjes uit grootmoeders doos. (niet te lekkerlijk nemen)
daar doen we het voor, leve het forum! :D
Plaats reactie