Werkt zo'n luchtfilter nou echt?

cvdknoop

Werkt zo'n luchtfilter nou echt?

Bericht door cvdknoop »

Kwam deze tegen op marktplaats BMC CDA carbon airbox
Afbeelding

Is het wat ze zeggen dat het 5% meer power geeft of is een sportfilter ook voldoende?
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Yep die werken echt, open luchtfilters zijn opzich prima maar ze hebben het moeilijk onder een warme motorkap.

De oplossing is zo'n kap eromheen met een koude lucht toevoer.

Ik weet niet of 5% te halen valt op jouw auto, maar als er een luchtfilter is die het kan dan zijn deze het. Er zijn een paar anderen die ook zo goed zijn, maar die hebben ook hetzelfde prijskaartje.

Een klein stapje lager heb je instapfilters van Green, de Twister XL is vergelijkbaar met de BMC CDA, maar het jongere broertje de Storm is eigenlijk net zo goed, maar kost ~75euro. Maar heeft i.p.v. een aluminium kap of een carbon kap, slechts een plastic kap.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
prinso

Bericht door prinso »

is een goed luchtfilter met een mooi geluid
heb er zelf ook een op mijn zs 180
tutuur

Bericht door tutuur »

geluid hangt toch echt van de motor af :mrgreen:
Gebruikersavatar
metro '82
Metro addict
Berichten: 1177
Lid geworden op: do sep 27, 2007 9:37 pm
Woonplaats: Culemborg

Bericht door metro '82 »

prinso schreef:is een goed luchtfilter met een mooi geluid
heb er zelf ook een op mijn zs 180
tutuur schreef:geluid hangt toch echt van de motor af
En een V6 klinkt van zichzelf al mooi :lol: :lol:
AfbeeldingAfbeelding
Rover 45 2.0 idt club 5drs(copperleaf red) - Mini Clubman estate '78 (vermillion red) - Austin metro 1.0 special '82 (in restauratie)
http://www.mrcracing.nl http://www.hacc.nl
english pride
MG-R Addict
Berichten: 369
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 10:08 pm
Woonplaats:
Locatie: bredene (BE)

Bericht door english pride »

het geluid zal je idd wel serieus horen

maar je moet nie denken dat je iets zal voelen van de "vermogenwinst"





greetz
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

- het ziet er gewoon goed uit.
- je motor krijgt makkelijker lucht.
.... maar het werkt pas echt als de motor makkelijk lucht krijgt, er makkelijker vanaf komt en voldoende brandstof krijgt toegevoegd.

m.a.w. ... dat wordt dan ook een andere uitlaat, throttlebody en een FSE powerboostvalve ;)
Zo is Bart's 418Vi van 145 naar 160 echte pk's gegaan (dus niet %en in een boekje maar gewoon 'echt')
You can go fast ... but I can go anywhere.
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

Als je motor standaard origineel is win je er meen ik 0,01 pk mee.
Niet merkbaar dus. ( aldus de anwb)
Is wel 1 van de betere luchtfilters dit. Zit namelijk een slang aan voor koude lucht. Gewone openluchtfilters plaats je in je motorruimte zelf , deze pakken dus warme lucht van je motor. Warme lucht bevat minder zuurstof en zal dus voor een slechtere verbranding zorgen.
Heb zelf meerdere jaren gereden met de goedkope versie van green ( green storm) En was er goed over te spreken.
white_cobra

Bericht door white_cobra »

ik heb zelf ook zo'n "cold air intake" in mijn ZR.
kwa performance heb ik weinig verschil gemerkt wel heb ik een mooier motorgeluid gekregen. en het ziet er wel leuk uit als je de motorkap open hebt staan ;).
english pride
MG-R Addict
Berichten: 369
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 10:08 pm
Woonplaats:
Locatie: bredene (BE)

Bericht door english pride »

white_cobra schreef:ik heb zelf ook zo'n "cold air intake" in mijn ZR.
kwa performance heb ik weinig verschil gemerkt wel heb ik een mooier motorgeluid gekregen. en het ziet er wel leuk uit als je de motorkap open hebt staan ;).


hier het perfecte antwoord ;)
doaarom heb ik ook een cold air intake zitten :D
Gebruikersavatar
MoRaX
MG-R Freak
Berichten: 1315
Lid geworden op: do okt 30, 2003 12:42 am
Woonplaats: IJsselstein

Bericht door MoRaX »

Hier nog een variant...

http://www.coolchamber.com/
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
mgkevin

Bericht door mgkevin »

ik heb een k&n zitten ,, die brult gelijk zot :D maar pk's is flauwe kul ,, levert niks meer of minder op
scubafreak

Bericht door scubafreak »

ik heb ooit een Green Storm in mijn 214Si gehad zitten,
icm andere einddemper, of deze meehielp weet ik niet,
met cold-air intake had ik 3 pk winst op nokkenas,
gemeten bij Tovami op testbank.
105 ipv 103 dacht ik.
cvdknoop

Bericht door cvdknoop »

het zal allicht wat schelen maar het is minimaal.
Zit nu een RVS pijp onder met sportCat en sport einddemper, samen met een goed luchtfilter zou het moeten schelen, al is het alleen maar voor de sound :)

Blijf gewoon rondneuzen,kom vast wel wat tegen binnenkort
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Alle mogenlijke antwoorden staan er in de tussentijd wel, take your pick :lol:

ff serieus, zoek maar eens een test op.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
frank de jonge

Bericht door frank de jonge »

Dit topic ff een kick geven.

Ben eigenlijk wel benieuwd naar de setups van iedereen met een CAI???

Misschien iets met foto's om ideeën op te doen?
Mn MG gebruik ik als 2e auto, is ook voorzien van een green cone.

Mn andere auto, ook voorzien van een HUGE CAI heeft zichzelf al verscheidene malen bewezen. Alleen daarbij ben ik enkele onderdelen kwijtgeraakt tijdens een rondje rammen op de A31...... :(

Ben dus voornemens ook zoiets te gaan fabriceren voor de MG.
Maar enige input is altijd welkom :)
Plaats reactie