Rover 75/ MG ZT/ Landrover Freelander TD4E vanaf 2004
Rover 75/ MG ZT/ Landrover Freelander TD4E vanaf 2004
Hoi,
Ik wil mij komende maanden een van deze wagens aanschaffen, Rover 75/ MG ZT of een Landrover Freelander TD4E.
Alle dus in diesel.
Nu hoor ik af en toe mensen die dit mij ten zeerste af raden wegens veel technische en electronische problemen bij deze wagens die uitgerust zijn met 2ltr BMW motoren.
Ook zou de motor van de Landrover eigenlijk te ligt zijn voor deze wagen.
Er komt een sleurhut van 1150kg achter te hangen, wat denk ik geen probleem zal op leveren?
Wie kan mij hier mee over vertellen?
Alvast bedankt.
Groeten Dirk
Ik wil mij komende maanden een van deze wagens aanschaffen, Rover 75/ MG ZT of een Landrover Freelander TD4E.
Alle dus in diesel.
Nu hoor ik af en toe mensen die dit mij ten zeerste af raden wegens veel technische en electronische problemen bij deze wagens die uitgerust zijn met 2ltr BMW motoren.
Ook zou de motor van de Landrover eigenlijk te ligt zijn voor deze wagen.
Er komt een sleurhut van 1150kg achter te hangen, wat denk ik geen probleem zal op leveren?
Wie kan mij hier mee over vertellen?
Alvast bedankt.
Groeten Dirk
-
- The Big Boss
- Berichten: 8437
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
75 2.0 CDTI en dan tunen naar 160 pk
zoveel problemen zijn er volgens mij niet met die diesel-75's, ik ken er verschillenden die zonder noemenswaardige problemen al richting de 800.000km zitten


zoveel problemen zijn er volgens mij niet met die diesel-75's, ik ken er verschillenden die zonder noemenswaardige problemen al richting de 800.000km zitten

'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland

'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
- Roverforever
- MG-R Freak
- Berichten: 774
- Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
- Woonplaats: heist op den berg/wi
de BMW diesel in de Rover 75 is één van de beste wagens in zijn klasse ooit op gebied van betrouwbaarheid. Dat je af en toe eens leest over een MAF-sensor,ventilatormotor,koppelling,injectoren noem ik slijtage ipv problemen.
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
Dacht al zoiets.
Maar nog een vraagje over de bouw jaren van 75/ZT.
Ik dacht dat de ZT na de 75 gebouwd werd?
Ik vond nl op de Duitse site www.mobile.de een Rover 75 uit 2005 en een MG ZT uit 2003. Kan dat kloppen?
Groeten Dirk
Maar nog een vraagje over de bouw jaren van 75/ZT.
Ik dacht dat de ZT na de 75 gebouwd werd?
Ik vond nl op de Duitse site www.mobile.de een Rover 75 uit 2005 en een MG ZT uit 2003. Kan dat kloppen?
Groeten Dirk
- cde653
- MG-R Newbie
- Berichten: 27
- Lid geworden op: di sep 12, 2006 12:06 am
- Woonplaats:
- Locatie: Houten
De Rover 75 werd in de UK gebouwd vanaf 1999. De MG-ZT(T) (Mark I) vanaf 2001. Vanaf medio 2004 t/m. mei 2005 de Mark II, te herkennen aan o.a. het enkele glas voor de groot- en dimlichten. De MG-ZT(T) is een sportieve versie van de Rover 75, iets meer PK's en een veel stuggere vering en wielophanging, ook wat minder chroom en geen hout.
Zie: http://en.wikipedia.org/wiki/MG_ZT
Ik ben in 2006 gevallen voor een Zwarte MG-ZT(MK II), ook via Mobile.de, wel een benzine uitvoering en heb daar tot nu toe nog geen dag spijt van gehad.
Groet,
Coen
Zie: http://en.wikipedia.org/wiki/MG_ZT
Ik ben in 2006 gevallen voor een Zwarte MG-ZT(MK II), ook via Mobile.de, wel een benzine uitvoering en heb daar tot nu toe nog geen dag spijt van gehad.
Groet,
Coen
Cipi schreef:Dacht al zoiets.
Maar nog een vraagje over de bouw jaren van 75/ZT.
Ik dacht dat de ZT na de 75 gebouwd werd?
Ik vond nl op de Duitse site www.mobile.de een Rover 75 uit 2005 en een MG ZT uit 2003. Kan dat kloppen?
Groeten Dirk
Mij bevalt uiterlijk de ZT meer. Maar qua interieur de 75. Ziet er luxer uit.cde653 schreef:De Rover 75 werd in de UK gebouwd vanaf 1999. De MG-ZT(T) (Mark I) vanaf 2001. Vanaf medio 2004 t/m. mei 2005 de Mark II, te herkennen aan o.a. het enkele glas voor de groot- en dimlichten. De MG-ZT(T) is een sportieve versie van de Rover 75, iets meer PK's en een veel stuggere vering en wielophanging, ook wat minder chroom en geen hout.
Zie: http://en.wikipedia.org/wiki/MG_ZT
Ik ben in 2006 gevallen voor een Zwarte MG-ZT(MK II), ook via Mobile.de, wel een benzine uitvoering en heb daar tot nu toe nog geen dag spijt van gehad.
Groet,
Coen
Hoe zit het met het verbruikt van de benzine versie?
Dirk
-
- The Big Boss
- Berichten: 8437
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
de 1.8 doet ongeveer 1:12-14
de V6 (2.0/2.5) ongeveer 1:6-8
de V6 (2.0/2.5) ongeveer 1:6-8
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland

'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
- cde653
- MG-R Newbie
- Berichten: 27
- Lid geworden op: di sep 12, 2006 12:06 am
- Woonplaats:
- Locatie: Houten
De rover 75 is een luxe comfortabele reisauto, met een klassieke britse uitstraling. Bij de duitstalige rover 75 club noemen ze hun R75 een "Gleiter" (Zweefvliegtuig). De MG-ZT heeft, ondanks dezelfde carrosserie, daar aantegen een veel sportievere wegligging, rijgedrag en uitstraling. Ook het exterieur en interieur is daaraan aangepast. Het is absoluut een kwestie van smaak en wat je van de auto verwacht. Proefrit kan uitkomst bieden.
Het gemiddeld verbruik van de 2004/2005 modellen, volgens de officiële opgaven is:
ZT160: 1:12,3 of 11,4l/100km. Benzine Handgesch. V4 1,8l Turbo
ZT190: 1:10,2 of 9.8/100km. Benzine Hand gesch.V6 2,5l
ZT180 1: 9,2 of 10,9/100km. Benzine Automaat V6 2,5l
ZT260 1: 7,6 of 13,2/100km. Benzine Handgesch. V8 4,6l
ZT135 CDTI 1: 17,2 of 5,8/100km. Diesel Handgesch. L4 2,0l
ZT135 CDTI 1: 14,4 of 6,9/100km. Diesel Automaat L4 2,0l
Dit is natuurlijk bij optimaal rijgedrag en en omstandigheden. Als je een wat zwaarder voetje hebt wordt het natuurlijk wat duurder. Kijk even voor alle info naar www.auto week.nl/carbase.php (zonder spatie tussen auto en week, juiste URL werkt niet op deze site???)
Groet,
Coen
Het gemiddeld verbruik van de 2004/2005 modellen, volgens de officiële opgaven is:
ZT160: 1:12,3 of 11,4l/100km. Benzine Handgesch. V4 1,8l Turbo
ZT190: 1:10,2 of 9.8/100km. Benzine Hand gesch.V6 2,5l
ZT180 1: 9,2 of 10,9/100km. Benzine Automaat V6 2,5l
ZT260 1: 7,6 of 13,2/100km. Benzine Handgesch. V8 4,6l
ZT135 CDTI 1: 17,2 of 5,8/100km. Diesel Handgesch. L4 2,0l
ZT135 CDTI 1: 14,4 of 6,9/100km. Diesel Automaat L4 2,0l
Dit is natuurlijk bij optimaal rijgedrag en en omstandigheden. Als je een wat zwaarder voetje hebt wordt het natuurlijk wat duurder. Kijk even voor alle info naar www.auto week.nl/carbase.php (zonder spatie tussen auto en week, juiste URL werkt niet op deze site???)
Groet,
Coen
Cipi schreef:
Mij bevalt uiterlijk de ZT meer. Maar qua interieur de 75. Ziet er luxer uit.
Hoe zit het met het verbruikt van de benzine versie?
Dirk
[quote="cde653"]De rover 75 is een luxe comfortabele reisauto, met een klassieke britse uitstraling. Bij de duitstalige rover 75 club noemen ze hun R75 een "Gleiter" (Zweefvliegtuig). De MG-ZT heeft, ondanks dezelfde carrosserie, daar aantegen een veel sportievere wegligging, rijgedrag en uitstraling. Ook het exterieur en interieur is daaraan aangepast. Het is absoluut een kwestie van smaak en wat je van de auto verwacht. Proefrit kan uitkomst bieden.
Het gemiddeld verbruik van de 2004/2005 modellen, volgens de officiële opgaven is:
ZT160: 1:12,3 of 11,4l/100km. Benzine Handgesch. V4 1,8l Turbo
Dat zo een slee maar zo weinig verbruikt.
Ik zelf heb een 416SI en het verbruik ligt rond de 1 op 12/13.
Als ik veel autosnelweg rijdt nog iets lager.
Het maakt ook uit welk merk benzine ik tank.
Maar het zal toch een diesel worden. Zal iets vlotter gaan met een sleurhut van 1150kg erachter. (deze is trouwens ook van Engelse maakelij;-)))
Groet Dirk
Het gemiddeld verbruik van de 2004/2005 modellen, volgens de officiële opgaven is:
ZT160: 1:12,3 of 11,4l/100km. Benzine Handgesch. V4 1,8l Turbo
Dat zo een slee maar zo weinig verbruikt.
Ik zelf heb een 416SI en het verbruik ligt rond de 1 op 12/13.
Als ik veel autosnelweg rijdt nog iets lager.
Het maakt ook uit welk merk benzine ik tank.
Maar het zal toch een diesel worden. Zal iets vlotter gaan met een sleurhut van 1150kg erachter. (deze is trouwens ook van Engelse maakelij;-)))
Groet Dirk
Verbruik van de 135 pk CDTI is inderdaad gunstig, bij een niet al te gekke rijstijl is 1:16 best wel te halen. (handbak)
Bij de Mk2 rover heeft men ook de Ambition uitvoering gehad, deze uitvoering is een Rover (met zwart houten dash) geen Chrome lijsten op de flanken (zoals ZT), 17" 10 spaaks lichtmetaal en met sportieve stoelen.
ca 200.000 km veel plezier van gehad. 1x defecte fan.
Bij de Mk2 rover heeft men ook de Ambition uitvoering gehad, deze uitvoering is een Rover (met zwart houten dash) geen Chrome lijsten op de flanken (zoals ZT), 17" 10 spaaks lichtmetaal en met sportieve stoelen.
ca 200.000 km veel plezier van gehad. 1x defecte fan.
-
- Moderator
- Berichten: 4430
- Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
- Woonplaats: Botlek
- Contacteer:
't enige wat ik hier heb toe te voegen is dat ik nog steeds geen spijt heb van m'n TD4 
Snelweg comfy op 140 continue .... verbruik valt me absoluut niet tegen ... en met een trailer erachter moet je echt opletten dat je niet vergeet dat je er nog wat achter hebt.
(De bult op bij Luik, met een autoambulance+auto erachter, autos inhalen
)

Snelweg comfy op 140 continue .... verbruik valt me absoluut niet tegen ... en met een trailer erachter moet je echt opletten dat je niet vergeet dat je er nog wat achter hebt.
(De bult op bij Luik, met een autoambulance+auto erachter, autos inhalen

You can go fast ... but I can go anywhere.
-
- The Big Boss
- Berichten: 8437
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
bedoel je dit??

Dat is het nieuwe logo wat ze vanaf 2004 zijn gaan gebruiken

Dat is het nieuwe logo wat ze vanaf 2004 zijn gaan gebruiken
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland

'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland