Doe die accu maar opladen en trek de auto los van de accu.
Wat dit voor zin heeft? Bij menig auto's kun je de computer resetten door de accu er een tijd af te halen of een procedure uit te voeren. Je accu er een nachtje af halen kan geen kwaad. Mijn auto had ook kuren maar na een nacht de accu los te hebben gegooid waren ze verdwenen. Kan toeval zijn maar het is het proberen waard.
˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
je hebt een aantal zekeringen in je motor ruimte zitten en je hebt een hoop zekeringen bij besuurderszeide in de voetenruimte zitten.
wat bedoel je met fuse box? gewoon dat zwarte kastje in de motor ruimte neem ik aan.
dan moet je even de kap onder het dash eraf draaien, staat ook meteen op welke zekering voor wat is.
heb je een kapotte zekering gevonden en vernieuwd en probleem komt terug dan heb je waarschijnlijk ergens een kabel breuk, dus dan moet je maar even hier neer zetten waar die kapotte zekering voor was.
en i.v.m. brandstofpomp, zoals ik al eerder zei even luisteren of je hem hoort zoemen als je contact aan zet en doet hij niks dan wordt het nog een leuke klus (aangezien je komplete tank er onder uit moet halen)
Ik heb zo juist mijn accu er weer aan gehangen en de zekeringen in de motorruimte (mijn fuse box idd) na gekeken. Deze zijn ook bij de tweede check allemaal heel. Als ik hem op contact zet hoor ik even een gezoem, neem aan dat dit de brandstofpomp is.
Zal de andere zekeringen nu ook even bekijken. Bedankt, ik zoek verder...
Rover 214SI
Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!
- Ik heb de zekeringen gecheck maar geen kapotte gezien.
- Bij het starten hoor ik (even) gezoem (van de brandstofpomp neem ik aan)
- Accu is weer vol
- Centrale vergrendeling werkt weer zoals het hoort
- Startmotor gaat rond, dus de motor ook
- Motor slaat niet aan
Rover 214SI
Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!
soms helemaal niet, gewoon vervangen en kijken of dat verschil maakt.
Meestal zie je wel slijtage en/of oxidatie op de contact-puntjes, maar soms ook gewoon niet.
Heb je toevallig een extra bougie? Dan kun je er 1 kabel aftrekken en die op de bougie plaatsen, die vervolgens tegen blank-metaal houden en kijken of hij vonkt. Als het een mooie vonk is (x4), dan weer je dat dat in ieder geval werkt.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
weet niet of je de heuts of andere automaterialen zaak in de buurt hebt?
maar daar kun je die sleutels zo kopen, even een bougie voor jou rover erbij laten zoeken en passen.
is gewoon een dop voor je ratel dus duur zal het niet zijn
kunt ook natuurlijk een kompleet setje kopen 13 t/m 20 volgens mij heb je zeker de goeie en wie weet waar het ooit goed voor is.
Vandaag op mijn werk (bijbaantje bij de Rover Dealer in Zutphen) heeft een van de monteurs even met het benodigde gereedschap :P mijn 214 weer aan het lopen gemaakt.
Nieuwe bougies erin, geen succes voor de zekerheid toch maar erin gehouden.
Nieuwe verdelerkap + rotor, GROOT succes
corrosie + heel klein scheurtje in de verdelerkap.
Alles is dus weer zo als het moet zijn! Iedereen bedankt voor tips en tricks!
Rover 214SI
Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!