Victor, erg bedankt voor je uitgebreide uitleg! Ik heb het werkplaatsboek op cd maar had er niet ingekeken voor het koppelingsgebeuren. Ik heb vandaag eenbelletje gekregen dat de auto klaar is. Dus dan waren de koppelingsplaten blijkbaar nog in orde. Ik ga 'm morgen halen en laat wel even weten of ze nog wat bijzonders te melden hadden.
Heb jij of iemand anders dat werkboek toevallig in het nederlands?
Ik weet vaak de engelse benamingen niet voor onderdelen, leest en zoekt wat makkelijker.
Het lijkt me dat ze nu de boel open moeten halen om de koppeling te bekijken en eventueel weer te vervangen. Misschien het beste ook weer de druklager. Maar misschien is het wel dat probleem waaar van Noort het overhad, het vliegwiel wat vervangen moet worden.
Overigens had je het over 2 koppelingscylinders. Op de factuur staat 1 cilinder vermeld a 112 euro. Kan het zijn dat probleem door de andere wordt veroorzaakt? Of zou het eeb set zijn en vandaar dat er aantal 1 staat.
Ik moet ze nog bellen.
Ja ik zit aan van Noort te denken maar aan de ander kant, Rover is toch niet so specialistisch of wel? Kan een universele garage nu echt fouten maken met de koppeling en eventueel vliegwiel?
Oh ik lees net ff terug in dit topic en las dat ik schreef dat deze garage dat probleem van verbrand vliegwiel niet kent. Mist deze persoon dan kennis of is dit een niet vaak voorkomend probleem bij andere merken?
Ik zit inderdaad aan van Noort te denken. Ze zouden het in 1 dag kunnen doen, dus dan kan ik me wel een dagje in Tilburg vermaken.
Ik heb net wel contact opgenomen met de garage die koppeling en later dus de cylinder heeft vervangen. Die gene kende het probleem niet van andere merken.
Die persoon is wel bereid om vliegwiel te vervangen voor de helft van de prijs als ik vliegwiel zelf aanlever. (slechts 125 euro).
Dus ik twijfel nog ff. Waar kan ik overigens het beste een vliegwiel kopen, bij van Noort hebben ze nieuwe en 2de hands. Maar misschien dat er hier in de buurt ok wel te verkrijgen is.
Rover garage hier in de buurt gebeld wat een vliegwiel zou kosten. 310 euro.
Maar ze hadden dit probleem nog nooit(of het was bijna) meegegemaakt. Ze controleren wel vliegwiel bij vervangen koppeling. Die persoon dacht eerder aan een verkeerde koppeling. Bij van Noort kan je een 2de hands exemplaar voor 65 krijgen.
Dus zowel van Noort als ex Rover dealer hier in de buurt zeggen dat het ook een verkeerde koppeling kan zijn.
Maar ik kan maar 1 andere Luk koppeling vinden en die is tot 5/95.
Dan laat ik de garage hier in Alphen wel de boel weer uit elkaar halen en lever ik een 2de hands vliegwiel aan. ALs dat dan nog niet de oplossing is, dan naar van Noort.
200mm klopt, en hij moet van na 95, daarvoor was er een honda motor met een andere koppeling.
vraag om een 214 koppeling, die past altijd alle leeftijden. Maar het liefst die van van 95(die is 200mm, en geeft daardoor net iets meer grip dan de 190mm die daarvoor gebruikt werd)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine