Licht verklikker kaduuk

Technische informatie over MG's en Rovers.
Plaats reactie
Bero

Licht verklikker kaduuk

Bericht door Bero »

Hoi allemaal, de Licht verklikker (dat irritante zoomertje) als je je licht aan laat is stuk. Heb een heel mooi Haynes boek, maar ik kan er maar niet achter komen waar de zekeringen of relais er voor zitten.

Ook zit er iets niet goed met de binnenverlichting. Daar zit 1 lampje in.
op OFF doet hij natuurlijk niets, middenstand geeft hij altijd licht, maar de andere stand, die werkt als je deur open gaat, werkt niet.. Iemand enig idee of het wat met de verklikker te maken heeft? of een zekering / relais probleem?

Alvast bedankt

Bero
JeroenH

Bericht door JeroenH »

Volgens mij zit dan gewoon de sensor dat je deuren open staan vast...of is stuk natuurlijk.
Bero

Bericht door Bero »

dat heb ik ook nagekeken, maar dan zouden ze allemaal stuk moeten zijn want geen enkele deur doet het
Joep
MG-R Addict

Bericht door Joep »

Dat zoemertje zit meestal in een "relais" behuizing. Staat het ook niet het instructieboekje?
JD
MG-R Core

Bericht door JD »

Bero schreef:dat heb ik ook nagekeken, maar dan zouden ze allemaal stuk moeten zijn want geen enkele deur doet het
Bij mij piept hij ook alleen maar bij mn bestuurdersdeur ;)
Denk toch dat je schakelaartje kapot is

Dit schakelaartje
Afbeelding
Afbeelding
Bero

Bericht door Bero »

ga ik hem toch maar eens loshalen en doormeten
want kan inderdaad dan en de verklikker disabelen en de binnenverlichting. In iedergeval bedankt!
Bero

Bericht door Bero »

Ik heb dit weekend eindelijk weer even een uurtje tijd gehad om te kijken... ik heb die specifieke verklikker niet. bij mij zit er in de stijl waar het slot in zit een zwart blokje wat ingedrukt wordt als de deur dicht gaat.
aan de rechterkant is die stuk (afgebroken) maar geeft geen sluiting aan.

Ik heb het lampje van de binnen verlichting doorgemeten. Of ON meet ik 12v, in het midden (zoals hij zou moeten werken) niets, en op OFF natuurlijk ook niets (je weet maar nooit)

Helaas komt de vrieskou weer het land in, dus denk niet dat ik snel weer ga kijken (hou niet van bevroren vingers)
Plaats reactie