Zelf verlagen ?
Zelf verlagen ?
Ik ben morgen jarig en ik wil van de opbrengst graag een setje verlagings veren kopen, vraag me alleen af, kan ik die zelf monteren als ik ergens een veerspanner kan lenen ?
Ik heb de beschikking over een garagekrik, oprijblokken en assteunen.
Ik heb de beschikking over een garagekrik, oprijblokken en assteunen.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Yep het is goed te doen, het is een beetje een rotwerkje, maar absoluut niet moeilijk, ik heb het pas voor de 2de keer gedaan(broertje zijn 416si)
Een verenklem/spanner heb je uiteraard wel echt nodig, verder heb je alleen normaal gereedschap nodig.
Een verenklem/spanner heb je uiteraard wel echt nodig, verder heb je alleen normaal gereedschap nodig.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
ik heb het gisteren gedaan.
Alleen geen foto's gemaakt.
Je hebt in iedere geval een veerspanner nodig .
Veerspanners zijn al verkrijgbaar vanaf €50,-
Ma nog mooier is als je er 1 kan lenen van een garage.
In ruil voor een doos gebak bijvoorbeeld
En als je de veren vervangen hebt moet je hem nog wel ff laten uitlijnen hé
LET OP DAT ER OP DE VEER GIGANTISCHE SPANNING STAAT.
ZONDER GOEDE TANG IS DIT LEVENSGEVAARLIJK!!!
Voorkant:
Auto op de krik
Wiel eraf
Dan draai je de moeren van je veerschotels los ( onder je motorkap )
Dan haal je je remleidingen uit de beugeltjes ( zitten aan je demper vast)
Dan draai je het kleine stabilisator stangetje los.
Dan de grote bout die je draagarm aan je schokbreker vasthoud.
En dan draai je de grote stabilisatorstang voor de helft los. (zodat hij net iets speling heeft)
Dan kun je de schokbreker er uit pakken en de veer verwisselen.
En t hele gebeuren weer in elkaar zetten.
Achter:
Auto op de krik
wiel eraf
Dan de moeren van je veerschotels losdraaien (zitten achter je kofferbakbekleding)
En dan zit er onder je auto 1 bout die je schokbreker nog vasthoud.
Die ook losdraaien en dan kun je de schokbreker er af pakken en de veer vervangen.
En dan alles in elkaar zetten.
Dat was hem volgens mij wel.
Als ik iets vergeten ben hoor ik het wel.
Alleen geen foto's gemaakt.

Je hebt in iedere geval een veerspanner nodig .
Veerspanners zijn al verkrijgbaar vanaf €50,-

Ma nog mooier is als je er 1 kan lenen van een garage.
In ruil voor een doos gebak bijvoorbeeld

En als je de veren vervangen hebt moet je hem nog wel ff laten uitlijnen hé

LET OP DAT ER OP DE VEER GIGANTISCHE SPANNING STAAT.
ZONDER GOEDE TANG IS DIT LEVENSGEVAARLIJK!!!
Voorkant:
Auto op de krik
Wiel eraf
Dan draai je de moeren van je veerschotels los ( onder je motorkap )
Dan haal je je remleidingen uit de beugeltjes ( zitten aan je demper vast)
Dan draai je het kleine stabilisator stangetje los.
Dan de grote bout die je draagarm aan je schokbreker vasthoud.
En dan draai je de grote stabilisatorstang voor de helft los. (zodat hij net iets speling heeft)
Dan kun je de schokbreker er uit pakken en de veer verwisselen.
En t hele gebeuren weer in elkaar zetten.
Achter:
Auto op de krik
wiel eraf
Dan de moeren van je veerschotels losdraaien (zitten achter je kofferbakbekleding)
En dan zit er onder je auto 1 bout die je schokbreker nog vasthoud.
Die ook losdraaien en dan kun je de schokbreker er af pakken en de veer vervangen.
En dan alles in elkaar zetten.
Dat was hem volgens mij wel.
Als ik iets vergeten ben hoor ik het wel.
Zou de auto niet op de krik laten staan, aangezien je er aan gaat rommelen en de auto dus kan bewegen als er iets te vast zit...
Veren eerst inklemmen, dan losdraaien. Nieuwe veren kun je waarschijnlijk zonder inklemmen weer vast zetten (zou je voor de zekerheid ff kunnen doen, maar was bij mij niet nodig).
Veren eerst inklemmen, dan losdraaien. Nieuwe veren kun je waarschijnlijk zonder inklemmen weer vast zetten (zou je voor de zekerheid ff kunnen doen, maar was bij mij niet nodig).
- aldo
- MG-R Freak
- Berichten: 527
- Lid geworden op: vr dec 16, 2005 5:54 pm
- Woonplaats:
- Locatie: terneuzen
JeroenH schreef:
Veren eerst inklemmen, dan losdraaien. Nieuwe veren kun je waarschijnlijk zonder inklemmen weer vast zetten (zou je voor de zekerheid ff kunnen doen, maar was bij mij niet nodig).
zitten je veren dan niet los ?
mijne is daardoor afgekeurd bij de apk
Rover 200VI (sold) MG ZS 120 MKII (totalled) Alfa GT:p

