Rover 214 START NIET MEER!!
- Steven Rover
- MG-R Freak
- tomcat.t16
- MG-R Core
Ik betwijfel het. Ik had eens een kapotte accu, mijn neef wilde mij ook aanduwen maar dat ging niet lukken.
Bovendien mag je een auto met katalysator eigenlijk niet aanduwen omdat je dan kans hebt dat er onverbrande benzine in de katalysator komt en daar kunnen ze niet zo goed tegen zeg maar. Als je geen andere keus hebt dan is dat niet anders maar die keus heb je nu wel. En een accu verwisselen is minder geouwehoer dan een auto aanduwen. (lijkt mij)
Bovendien mag je een auto met katalysator eigenlijk niet aanduwen omdat je dan kans hebt dat er onverbrande benzine in de katalysator komt en daar kunnen ze niet zo goed tegen zeg maar. Als je geen andere keus hebt dan is dat niet anders maar die keus heb je nu wel. En een accu verwisselen is minder geouwehoer dan een auto aanduwen. (lijkt mij)

Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
nu zeg je opeens iets dat de startmotor zijn best doet. Draait de startmotor nu wel of niet rond?
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- Steven Rover
- MG-R Freak
Start motor draai zeker rond, motor draait dus ook, maar hij slaat niet aan. Heb nu de acculader aan de accu gezet.
Volgens de monteur van de Rover dealer kan ik proberen de bougies eruit te halen, vervolgens de motor zonder bougies 'starten', waardoor overtollige rotzooi via de opening van de bougies naar buiten komt zetten. Bougies er weer in en starten (en lopen???)
Maar voor ik dat doe moet mijn accu natuurlijk wel op spanning zijn, wil ik hem op eigen kracht laten starten zonder startkabels. Volgens hem (de monteur) maakt het niets uit of je accu kapot is, met startkabels had hij gewoon moeten starten.
Met de startmotor doet zijn best bedoelde ik dat hij wel werkt maar de motor niet aanslaat
Volgens de monteur van de Rover dealer kan ik proberen de bougies eruit te halen, vervolgens de motor zonder bougies 'starten', waardoor overtollige rotzooi via de opening van de bougies naar buiten komt zetten. Bougies er weer in en starten (en lopen???)
Maar voor ik dat doe moet mijn accu natuurlijk wel op spanning zijn, wil ik hem op eigen kracht laten starten zonder startkabels. Volgens hem (de monteur) maakt het niets uit of je accu kapot is, met startkabels had hij gewoon moeten starten.
Met de startmotor doet zijn best bedoelde ik dat hij wel werkt maar de motor niet aanslaat

Rover 214SI
Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!

Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!

- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Ah dan komt dat tikken niet van de startmotor, want als die snel tikt draait hij niet rond.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk
- Steven Rover
- MG-R Freak
- tomcat.t16
- MG-R Core
Stappenmotor!!

Wat ik rood heb geaccentueerd is dat wat je hoort tikken. Trek die steker er maar eens uit dan tikt er niets meer.
Probeer eens de verwisseltruc met de accu, al betwijfel ik nu dat het daar aan ligt. Als je accu bijna leeg is of kapot dan doet je startmotor niet meer zijn best. Beschrijf je probleem nu eens precies. Wat gebeurt er wel en wat niet. Branden je lampen goed of zwak??
Wat ik rood heb geaccentueerd is dat wat je hoort tikken. Trek die steker er maar eens uit dan tikt er niets meer.
Probeer eens de verwisseltruc met de accu, al betwijfel ik nu dat het daar aan ligt. Als je accu bijna leeg is of kapot dan doet je startmotor niet meer zijn best. Beschrijf je probleem nu eens precies. Wat gebeurt er wel en wat niet. Branden je lampen goed of zwak??

Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
- Steven Rover
- MG-R Freak
Okey bedankt, dit zal het inderdaad wel zijn ja. Kun je me zeggen wat deze stappen motor doet, nu begint het leuk te worden
Zo kom je nog is wat te weten
Ik zal straks mijn probleem beschrijven als ik de truc met de bougies heb geprobeerd, ben nu mijn accu aan het opladen dus ik weet nu niet precies wat er gaat gebeuren.

Ik zal straks mijn probleem beschrijven als ik de truc met de bougies heb geprobeerd, ben nu mijn accu aan het opladen dus ik weet nu niet precies wat er gaat gebeuren.
Rover 214SI
Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!

Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!

- Steven Rover
- MG-R Freak
Net geprobeerd de bougies eruit te halen, maar die zitten te diep voor mijn sleutel. Toch maar even bij de dealer langs dan maar he 
Probleem:
Accu opgeladen > starten > start motor doet het > motor slaat niet aan > dus waarschijnlijk ligt het toch niet aan de accu.

Probleem:
Accu opgeladen > starten > start motor doet het > motor slaat niet aan > dus waarschijnlijk ligt het toch niet aan de accu.
Rover 214SI
Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!

Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!

- tomcat.t16
- MG-R Core
Stappenmotor regelt je stationair toerental en als je die hoort ratelen/tikken is het niet erg.
Waarschijnlijk geen accu probleem dus.
Brandstofpomp (draai de sleutel tot de stand dat de lampjes op het dashboard gaan branden, hoor je wat gezoem dan is dat je brandstofpomp)
En heb je de accu er al een nachtje los laten liggen?
Waarschijnlijk geen accu probleem dus.
Brandstofpomp (draai de sleutel tot de stand dat de lampjes op het dashboard gaan branden, hoor je wat gezoem dan is dat je brandstofpomp)
En heb je de accu er al een nachtje los laten liggen?

Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
- Steven Rover
- MG-R Freak
Ik laat de accu vannacht gewoon aan de acculader staan.
Wat heeft het voor zin om je accu een nachtje los te laten staan dan???
Sluit de accu morgen weer aan, dan zal ik kijken of ik de brandstofpomp hoor.
Zekeringen in Fuse-box waren allemaal heel volgens mij, is er nog ergens een aantal zekering verstopt die het probleem kunnen veroorzaken dan?
Wat heeft het voor zin om je accu een nachtje los te laten staan dan???

Sluit de accu morgen weer aan, dan zal ik kijken of ik de brandstofpomp hoor.
Zekeringen in Fuse-box waren allemaal heel volgens mij, is er nog ergens een aantal zekering verstopt die het probleem kunnen veroorzaken dan?
Rover 214SI
Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!

Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!

- tomcat.t16
- MG-R Core