Koppelings cylinder vervangen?
- Sander02
- MG-R Freak
Koppelings cylinder vervangen?
Mijn koppeling is half jaartje geleden vervangen maar slipt nog regelmatig een beetje en nu dacht de garage dat het de koppelingscylinder kan zijn want aan de hydraulische koppeling is verder niks af te stellen.
Is dit makkelijk te vervangen en wat wat kost dat ongeveer. De garage moest het zelf nog gaan uitzoeken. Maar dat weet ik in iedergeval wat het bij jullie gekost heeft. Hij dacht een uurtje werk ofzo als het makkelijk te bereiken is.
416SI uit 96.
Is dit makkelijk te vervangen en wat wat kost dat ongeveer. De garage moest het zelf nog gaan uitzoeken. Maar dat weet ik in iedergeval wat het bij jullie gekost heeft. Hij dacht een uurtje werk ofzo als het makkelijk te bereiken is.
416SI uit 96.
Laatst gewijzigd door Sander02 op di jan 20, 2009 5:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
416SI 1996
- Sander02
- MG-R Freak
Net gebeld. Zou 205 euro kosten. Vervelend joh denk je dat je met de koppeling er was, krijg je dit weer.
Klopt het inderdaad dat er aal de koppeling zelf niks aan te passen valt?
Hij had het er over dat het een hydraulisch systeem is en je niks kan afstellen.
Klopt het inderdaad dat er aal de koppeling zelf niks aan te passen valt?
Hij had het er over dat het een hydraulisch systeem is en je niks kan afstellen.
Laatst gewijzigd door Sander02 op do jan 29, 2009 2:25 am, 1 keer totaal gewijzigd.
416SI 1996
- Sander02
- MG-R Freak
De garage die 'm vervangen heeft gaat er ook weer naar kijken. Ik was niet zo lang na het vervangen al een keer langsgeweest maar toen was de klacht nog wat vaag omdat het af en toe bij bepaalde toeren en bepaalde versnelling leek voor te komen. Toen heeft de garage alleen even uit stilstand de bekende truuk gedaan om te kijken of de koppeling versleten is maar ja dat zal ook wel niet echt een goede manier van testen zijn. Zowiezo sloeg mijn motor met de oude koppeling dan ook gelijk uit. Wie weet was er al een ander probleem aanwezig toen ik nog met de oude koppeling reed en is het door de nieuwe koppeling en druklagers tijdelijk minder geweest.
Ik had toendertijd wel zelf de koppelingsset aangeleverd. Maar ja dat was gewoon nieuw in doos, dus daar zit uiteraard fabrieksgarantie op maar de garage zal niet gratis de boel uit elkaar halen. Wat zou er overigens fout aan gemonteerd kunnen zijn? Is dat te zien als ze de boel openmaken?
Ik had toendertijd wel zelf de koppelingsset aangeleverd. Maar ja dat was gewoon nieuw in doos, dus daar zit uiteraard fabrieksgarantie op maar de garage zal niet gratis de boel uit elkaar halen. Wat zou er overigens fout aan gemonteerd kunnen zijn? Is dat te zien als ze de boel openmaken?
416SI 1996
die pompjes gaan inwendig lekken zodanig dat je ze niet helemaal meer kunt indrukken en de plaat blijft slippen. aan de pompjes zelf zie je niks, maar ze zijn wel kapot.
is een veelvoorkomend probleem bij de 400/45
en dat zou van noort ook moeten weten en mijn gedacht eerst aan denken alvorens de boel weer te gaan opengooien om naar het vliegwiel te kijken.
Zijn het toch de pompjes niet, dan kun je naderhand de boel nog gaan opengooien en steek je de oude pompjes terug. ben je gewoon een uurtje en een half werk kwijt.
is een veelvoorkomend probleem bij de 400/45
en dat zou van noort ook moeten weten en mijn gedacht eerst aan denken alvorens de boel weer te gaan opengooien om naar het vliegwiel te kijken.
Zijn het toch de pompjes niet, dan kun je naderhand de boel nog gaan opengooien en steek je de oude pompjes terug. ben je gewoon een uurtje en een half werk kwijt.
MG ZR S1800
- Sander02
- MG-R Freak
Dank je wel!
Het enige probleem is dat ik nu al een tijdje slippend rij en mogelijk al te veel schade heb veroorzaakt aan de platen. Dus of die pompjes dan wel of niet defect zijn, moet waarschijnlijk nog de boel open moet om de platen te vervangen. In dat geval neem ik aan voor de zekerheid maar weer de hele koppelingsset.
Denk dat het geen optie is om de pompjes te vervangen en als het probleem daar niet aan ligt, de oude weer terug te plaatsen aangezien de garage die dingen toch moet bestellen lijkt me? Want je bedoelde toch dat je aan de pompjes zelf niks kan zien, dus dan is het altijd een gok. Zijn die dingen prijzig?
Het enige probleem is dat ik nu al een tijdje slippend rij en mogelijk al te veel schade heb veroorzaakt aan de platen. Dus of die pompjes dan wel of niet defect zijn, moet waarschijnlijk nog de boel open moet om de platen te vervangen. In dat geval neem ik aan voor de zekerheid maar weer de hele koppelingsset.
Denk dat het geen optie is om de pompjes te vervangen en als het probleem daar niet aan ligt, de oude weer terug te plaatsen aangezien de garage die dingen toch moet bestellen lijkt me? Want je bedoelde toch dat je aan de pompjes zelf niks kan zien, dus dan is het altijd een gok. Zijn die dingen prijzig?
416SI 1996
- Sander02
- MG-R Freak
Ik ben in de garage geweest en 3 man hadden nog nooit van een koppelingspompjes gehoord. Ze zeiden echt van je bedoeld vast en zeker de koppelingscylinder. Die gaan ze vervangen.
Hun constatering was dat koppelingspedaal te hoog stond en dat er geen spelling zat in de koppeling of zoiets. Hij voelde ergens als ik koppelingspedaal indrukte en weer losliet. Hij had het over een instelling die je maar eenmalig kon doen ofzo bij het plaatsen van de koppeling of misschien die koppelingscylinder. Auto achtergelaten en ze gaan onderdeel bestellen.
Maar kan je mij misshien even vertellen wat de koppelingspompjes precies doen. Want als je niet hetzelfde bedoeld dan kan ik ze bellen en het uitleggen.
Hun constatering was dat koppelingspedaal te hoog stond en dat er geen spelling zat in de koppeling of zoiets. Hij voelde ergens als ik koppelingspedaal indrukte en weer losliet. Hij had het over een instelling die je maar eenmalig kon doen ofzo bij het plaatsen van de koppeling of misschien die koppelingscylinder. Auto achtergelaten en ze gaan onderdeel bestellen.
Maar kan je mij misshien even vertellen wat de koppelingspompjes precies doen. Want als je niet hetzelfde bedoeld dan kan ik ze bellen en het uitleggen.
416SI 1996
- Sander02
- MG-R Freak
Ik vondt op het forum:
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t ... ontluchten
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t ... ontluchten
Ik dacht dat je niet kon zien of de koppelingscylinder lekt, maar op deze manier dus wel begijp ik hieruit?Victor schreef:doe je motorkap open en je ziet t meteen: naast je remvloeistof reservoir zit er nog 1 voor je koppeling
Wat je beschrijft over je aangrijppunt is typisch rover.
Maar als je wilt checken: kijk allereerst of er genoeg vloeistof in zit (moet gewoon remolie in).
Is t niet vol genoeg, kijk dan of hij boven of onder lekt. Mocht dit t geval zijn dan moet je de cylinder (boven of onder) vervangen of reviseren.
Daarnaast moet je m weer ontluchten.
416SI 1996