Dringend! stressen met een 1.8 distririem
Dringend! stressen met een 1.8 distririem
Ik heb hier een Mg staan met 1800cc motor. De koppaking was defect.
De kop is eraf geweest en gevlakt. Nu steek ik alles samen en ontdek dat ik totaal vergeten ben hoe de nokkenastandwielen stonden. En dus ook niet hoe ze nu moeten staan.
Is er iemand die mij hiermee kan helpen? Het is nogal dringend want de eigenaar komt hem morgen halen...
De kop is eraf geweest en gevlakt. Nu steek ik alles samen en ontdek dat ik totaal vergeten ben hoe de nokkenastandwielen stonden. En dus ook niet hoe ze nu moeten staan.
Is er iemand die mij hiermee kan helpen? Het is nogal dringend want de eigenaar komt hem morgen halen...
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Zo'n blokje heb ik wel, maar opsturen heeft nu geen zin meer natuurlijk.
Het is ook niet echt nodig, maar wel verrekte handig.
Die pagina's uit het handboek zijn de juiste let op een paar dingen.
1) De nokastandwielen hebben 2 uitsparingen voor het spietje in de nokas, zorg ervoor dat je dat spietje in de juiste uitsparing doet. Inlaatkant - "in" en uitlaatkant - "ex"
2) zet streepjes van de nokastandwielen op elkaar(zoals tekening)
3) ze de twee puntjes van het krukastandwiel links en rechts van het streepje op de oliepomp(zie tekening)
4) plaats riem.
Het is ook niet echt nodig, maar wel verrekte handig.
Die pagina's uit het handboek zijn de juiste let op een paar dingen.
1) De nokastandwielen hebben 2 uitsparingen voor het spietje in de nokas, zorg ervoor dat je dat spietje in de juiste uitsparing doet. Inlaatkant - "in" en uitlaatkant - "ex"
2) zet streepjes van de nokastandwielen op elkaar(zoals tekening)
3) ze de twee puntjes van het krukastandwiel links en rechts van het streepje op de oliepomp(zie tekening)
4) plaats riem.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!