Koppakking rover 420 VV.
Koppakking rover 420 VV.
Ik heb sinds een paar weken dat me naald van de temp, omlaag gaat ('afkoelen') inplaats van omhoog (overhitten).
Dus is dat duidelijk dat de thermostaat defect is.
Ik ben zelf monteur en ga straks met een maatje beginnen
om een nieuwe thermostaat te monteren, tevens doe ik voor de zekerheid ook een nieuwe koppakking en waterpomp.
Ik merkte sinds een paar manden dat me kop zweet aan de linkerkant en
rechterkant.
Ik heb het systeem afgeperst met een koude en warme motor en
hij bleef mooi op 1 bar staan en zag ook geen lekkages.
In mijn expantietank heeft de koelvloeistof een normaal kleurtje,
geen olie e.d.
Over 4 weken ga ik naar kroatie met de auto en de auto moet dan natuurlijk
100% goed zijn, ik kan de onderdelen tegen inkoopsprijzen krijgen, vandaar dat ik dan alles in 1x mee neem.
Nou vroeg ik mij af of jullie hiervan foto's willen voor in de "how to"
zo ja graag reacties.
MVG
Sasa
Dus is dat duidelijk dat de thermostaat defect is.
Ik ben zelf monteur en ga straks met een maatje beginnen
om een nieuwe thermostaat te monteren, tevens doe ik voor de zekerheid ook een nieuwe koppakking en waterpomp.
Ik merkte sinds een paar manden dat me kop zweet aan de linkerkant en
rechterkant.
Ik heb het systeem afgeperst met een koude en warme motor en
hij bleef mooi op 1 bar staan en zag ook geen lekkages.
In mijn expantietank heeft de koelvloeistof een normaal kleurtje,
geen olie e.d.
Over 4 weken ga ik naar kroatie met de auto en de auto moet dan natuurlijk
100% goed zijn, ik kan de onderdelen tegen inkoopsprijzen krijgen, vandaar dat ik dan alles in 1x mee neem.
Nou vroeg ik mij af of jullie hiervan foto's willen voor in de "how to"
zo ja graag reacties.
MVG
Sasa
Zo ik ben niet helemaal klaar gisteren om 4 uur begonnen en tot 10 uur gesleuteld en toen zijn we ermee gestopt, vandaag gaan we weer verder.
Gisteren hebben we de distributie los gemaakt en vervolgens de kop losgemaakt, die heb ik laten vlakken bij een andere maat en meteen er weer opgezet. Vandaag dus alles afbouwen en testen en afpersen.
Aan de koelvloeistof was goed te zien dat het een inwendige lekkage was, bij cilinder 3 en 4. Ook is het te zien aan de aanslag op de zuigers, een soort roetvorming. Voor de rest ging alles zoals het moet eigenlijk nu nog afbouwen en klaar is kees.
Het is helaas geen 'HOW TO' geworden omdat ik dan wel erg veel foto's moest maken dus sorry hiervoor.
Ik hoop dat jullie veel plezier hebben van de foto's
en sorry dat ze zo groot zijn ik weet niet hoe je ze moet verkleinen.
MVG
Sasa

Ps foto's zijn gemaakt met een n95 dus niet helemaal super!
Gisteren hebben we de distributie los gemaakt en vervolgens de kop losgemaakt, die heb ik laten vlakken bij een andere maat en meteen er weer opgezet. Vandaag dus alles afbouwen en testen en afpersen.
Aan de koelvloeistof was goed te zien dat het een inwendige lekkage was, bij cilinder 3 en 4. Ook is het te zien aan de aanslag op de zuigers, een soort roetvorming. Voor de rest ging alles zoals het moet eigenlijk nu nog afbouwen en klaar is kees.
Het is helaas geen 'HOW TO' geworden omdat ik dan wel erg veel foto's moest maken dus sorry hiervoor.
Ik hoop dat jullie veel plezier hebben van de foto's
en sorry dat ze zo groot zijn ik weet niet hoe je ze moet verkleinen.
MVG
Sasa

Ps foto's zijn gemaakt met een n95 dus niet helemaal super!
Scherp of niet scherp, ze zijn duidelijk en bruikbaar! (vooral omdat er sommige menen zijn die toch wel eens de pakking verkeerd om plaatsen)
ik las ook in de topic dat je naar kroatië ging met de auto.. heb je het gedaan met de rover of een andere auto?
Ikzelf ben geboren in kroatië in het plaatsje Bibinje bij Zadar
hoop dat je leuke vakantie gehad hebt!
Bero
ik las ook in de topic dat je naar kroatië ging met de auto.. heb je het gedaan met de rover of een andere auto?
Ikzelf ben geboren in kroatië in het plaatsje Bibinje bij Zadar

Bero
Ik ben op dit moment bezig met curcus kroatisch, omdat ik zelf 'steenkool' kroatisch spreek.. Mijn ouders zijn allebij NL namelijk (ik ben een mix van ouders met vakantielust, en een slecht rekende verloskundige
) Wel hebben we een huisje in Bibinje, 5 meter van de kust vandaan
Oktober volgend jaar ga ik daar voor vast heen (vandaar de curcus)
pozdrav
Bero

pozdrav
Bero
Ik ben er geboren en getogen, dus ja ik spreek de taal schrijf en noem maar op.
Leuk joh ik zit er ook aan te denken om terug te gaan maar ben nu momenteel bezig met me vrouw der papieren inburgering enz enz enz.
Dus ja zei wil hier blijven en ik wil daarheen dus we moeten er nog goed over praten, maar aangezien ik in de haven werk en een zeer goed salaris heb zal het denk ik tog hier blijven zijn haha
Pozdrav Sasa
Leuk joh ik zit er ook aan te denken om terug te gaan maar ben nu momenteel bezig met me vrouw der papieren inburgering enz enz enz.
Dus ja zei wil hier blijven en ik wil daarheen dus we moeten er nog goed over praten, maar aangezien ik in de haven werk en een zeer goed salaris heb zal het denk ik tog hier blijven zijn haha
Pozdrav Sasa