Bumperlip aanpassen

Technische informatie over MG's en Rovers.
Plaats reactie
JeroenH

Bumperlip aanpassen

Bericht door JeroenH »

Heb een ZR-(namaak)-setje gekocht. Heb nu alleen een probleem...de set lijkt goed te passen, op 1 klein stukje na...

Afbeelding

Afbeelding

Het laatste deel van de lip bij de achterbumper gaat niet goed mee in de bocht. Nu kan ik hem wel terug sturen, maar dan heb ik nog niks, terwijl de rest wel goed lijkt te passen. Ik wil dit nu gaan herstellen, maar kan ik dit gewoon doorzagen en opnieuw vast zetten met polyester? Of moet ik dit op een andere manier doen?
De kit zelf is ook van poly trouwens.
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

verwarmen en buigen zou ik denken
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Silly CVT
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Ind, warm stoken, niet té warm en voorzichtig in model buigen... Zo is de mijne ook terug in model gekomen. ;)
Officieel bericht:
Afbeelding
Klik de groene balk.:mrgreen:
JeroenH

Bericht door JeroenH »

Kan dat dan met polyester? Dacht dat dit niet meer "vloeibaar/week" te maken was...
Maar dan zal ik aan de binnenkant wel in moeten zagen denk ik? Want daar loopt de lip horizontaal en ik denk dat dat niet bij te buigen valt, of wel?
peter3
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door peter3 »

Werk je bij het monteren wel van uit het midden naar de zijkanten toe?

Met een föhn of een verfbrander (wel heel voorzichtig zijn met de verfbrander) kun je de bumperlip iets verhitten en in model buigen.
Maar zoals met alles moet je het met beleid doen.
Rover 220 SD (weg in 2006)
MG ZS 120 Le Mans SE '03 (weg in 2014)
MG ZT 190 2.5 V6
Rvelleko
MG-R Freak

Bericht door Rvelleko »

Polyester wordt bij 190 graden weer een beetje buigbaar
JeroenH

Bericht door JeroenH »

peter3 schreef:Werk je bij het monteren wel van uit het midden naar de zijkanten toe?
Hoezo? Ik heb ze nu nog niet vast zitten hoor, dit was puur om te passen, maar ik kon ze er zo in wippen, voor zat meteen helemaal goed, achter ging wat krapjes, maar dat komt dus hierdoor...
Rvelleko schreef:Polyester wordt bij 190 graden weer een beetje buigbaar
Ow, appeltje eitje, ff met de aansteker :? Nee, heb gelukkig een verfbrander, dus zal het daar eens mee proberen!

Dan nog even een vraagje, waar lijmen jullie dit soort dingen mee vast? Gewone huis-tuin-en-keuken kit (montagekit) of gebruiken jullie daar een speciaal goedje voor? Ik heb straks ABS bumpers en daar moeten poly lipjes onder... Wat ik bij de meeste lijmen lees is dat het op de ene wel hecht, maar de andere niet...klopt dat??? Zat namelijk te denken aan Bison Poly Max
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Volgens mij moet het daar wel mee kunnen.
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Je kan hem natuurlijk ook vastschroeven en dan de schroeven verzinken en later wegplamuren.
Gebruik wel rvs schroeven voorkomt een hoop narigheid.

Kan je de bocht meteen rechttrekken

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Johnny_D
MG-R Freak

Bericht door Johnny_D »

ja alleen heb je dan wel weer kans dat scheuren krijcht als je het niet goed doed. ik zou het verlijme als ik jou was
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club

Afbeelding
rover coupe register nl
JeroenH

Bericht door JeroenH »

Vanavond de achterlip aangepast. Ik heb hem iets ingezaagd aan de onderkant en daarna verwarmd en bij gebogen. De boel meteen weer dicht gesmeerd met poly, nog ff tijdelijk tape er om heen om de boel naar elkaar toe te houden. Helaas was ik iets sneller met buigen dan dat de lip warm was, zitten nu ietsje een vouw in, maar dat gaat nog weg gewerkt worden.

Hier trouwens alles bij elkaar wat op de auto verwerkt gaat worden :mrgreen:
Afbeelding
Van voor naar achter:
- voorbumper 25
- voorbumper 200
- achterbumper 25
- voorlip ZR (namaak)
- achterlip ZR (namaak)
- skirts ZR (namaak)

Zal nog wel ff duren voordat alles er op zit, maar ik denk wel dat het gaaf gaat worden :mrgreen:
Plaats reactie