Moeilijk in z'n 1

414 416 418 420 45
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sander02
MG-R Freak
Berichten: 700
Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Moeilijk in z'n 1

Bericht door Sander02 »

Ik heb een paar maanden geleden de koppeling laten vervangen en het terugschakelen naar z'n 1 lijkt nu een stuk lastiger te gaan. Uit stil stand in z'n 1 geen probleem. Ook als ik bijna stil ga gaat het nog wel, maar als ik iets harder rij gaat ie er echt slecht in.

Kan dat te maken hebben met een afstelling in de koppeling?
416SI 1996
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8445
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

mijn Rovers konden altijd pas bij hele lage snelheden in z'n 1, denk dus niet dat er iets aan de hand is 8)
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Gebruikersavatar
Gerald-17
MG-R Core
Berichten: 3021
Lid geworden op: zo aug 10, 2003 1:10 pm
Woonplaats: Zuidwolde (DR)
Contacteer:

Bericht door Gerald-17 »

met een beetje tussengas wil het soms wel lukken, maar inderdaad is terugschakelen in de 1 niet het allerfijnste voor zo'n bak, houden ze gewoonlijk niet van, maar dat is met de meeste auto's wel zo geloof ik
Gebruikersavatar
Sander02
MG-R Freak
Berichten: 700
Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Bericht door Sander02 »

ah ok dank jullie. Dan moet ik het maar gewoon in z'n 2 doen of ff de rem wat dieper drukken voor het schakelen.
416SI 1996
Gebruikersavatar
Boarderken
MG-R Freak
Berichten: 981
Lid geworden op: di okt 25, 2005 10:19 pm
Woonplaats: Lochristi (België)

Bericht door Boarderken »

De 1e versnelling is enkel & alleen de vertrek-functie :!:
Bij hele lage snelheid is terug in 1e mss nog mogelijk maar dat heeft ie idd niet zo graag...
Vanaf dat een auto in beweging is, moet je de 2e versnelling gebruiken om terug op snelheid te komen....
02/10/05 - 15/03/07: MG ZR 100 2.0 TD mk1 Trophy Blue (Total Loss)
30/03/07 - 09/05/14: Ford Fiesta S Carré 1.6 TDCI (Sold)
28/06/08 - ...: MG ZR 105 1.4i mk1 Trophy Blue (weekend/meet/show ride)
10/05/14 - ...: Ford Fiesta ST180
Gebruikersavatar
Sander02
MG-R Freak
Berichten: 700
Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Bericht door Sander02 »

Klopt maar wanneer het wel relax is als je een kruising of oversteek nadert met een stop bord. Vaak rol je dan toch nog een beetje en zie je gauw genoeg dat je weer kan optrekken omdat er niemand aankomt. Dat heb ik ook altijd bij het verlaten van het hofje waar ik woon. Dat rijd net ff wat lekkerder weg dan uit z'n 2.
416SI 1996
Gebruikersavatar
Johan
MG-R Addict
Berichten: 358
Lid geworden op: di jan 22, 2008 10:56 pm
Woonplaats: Assen

Bericht door Johan »

Ik sluit me aan bij Boarderken...
Johan
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8445
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

me too, maar ik snap het dilemma van 1e of 2e bij lage snelheden wel.

laat hem zelf eigenlijk altijd in 2e staan zolang ie nog rolt, maar als je wat meer vermogen hebt gaat dat natuurlijk makkelijker ;)
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Maar als het pas gekomen is sinds de koppeling is vervangen, en aangezien het nog steeds deszelfde bak is denk ik toch dat er iets raars aan de hand is.

Controleer eens of je schakelstangen zich wel vrij kunnen bewegen(2 stangetjes, boven elkaar aan de achterkant van je bak vlak tegen het schutbord)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Plaats reactie