Mistlampen voor

414 416 418 420 45
Johan
MG-R Addict

Bericht door Johan »

Ze zijn inmiddels weer gemaakt, was inderdaad een relais wat niet meer deed wat ie zou moeten doen, allen bedankt voor de tip. Het relais zit trouwens achter de middenconsole...
energico 620

zelfde probleem

Bericht door energico 620 »

ik heb het zelfde probleem, m'n (linker) mistlicht was tijden stuk, nieuw lampje erin gedaan, en 2 dagen later deden ze beiden niks meer, maar mijn indicatie lampje brand wel, hoogstwaarschijnlijk het zelfde probleem, maar waar kan ik precies die relaise vinden???
Laatst gewijzigd door energico 620 op do okt 16, 2008 12:35 am, 1 keer totaal gewijzigd.
energico 620

zelfde probleem

echter bij mij wel voor een rover 600
Johan
MG-R Addict

Bericht door Johan »

bij mij dus achter de middenconsole, als je je hoofd onder de dash steekt bij de bijrijderkant en dan even het tapijt desnoods een beetje aan de kant schuift zitten daar een paar relais. Ik weet niet of dit ook zo is voor een 600, het zou kunnen dat ie ook in een van de zekeringkastjes zit zoals de anderen aangeven, maar dan zou dat wel in de boekjes of klepjes moeten staan naar mijn idee.

Bij mij was het relais zo stuk, dat er wel een klik te horen was maar er werd nks meer geschakeld. Heb hem gevonden door heel goed te luisteren naar waar de klik vandaan komt... misschien werkt dat ook bij jou. Succes!
Johan
energico 620

nieuwe relais

nieuwe relais gehaald, gezocht, gevonden, geplaatst, maar werkt nog steeds niet?
Johan
MG-R Addict

Bericht door Johan »

dan wordt het even zoeken...

- je normale verlichting staat wel aan?
- ligt er misschien nog een zekering uit? de mistlampen hebben een aparte zekering..
- heb je spanning vanaf je schakelaar?
- heb je spanning op het relais?
- schakelt het relais? en geeft dat spanning door?
- heb je spanning op je lampen?
Johan
energico 620

zekering mistlampen WAAR???

normale verlichting is wel aan, anders geeft mijn mistlicht geen indicatie lampje aan, en tikt de relais niet.
ja heb wel spaning op m'n relais, deze hoor je tikken, ik heb al drie verschillende relaises aangesloten, en ze tikken alle 3, lijkt me sterk dat ze alle drie geen spanning doorgeven, dus tot daaran gaat het nog goed, maar er komt geen spanning door bij mijn lampen dus hiertussen zit de fout, en als je zegt dat de mistlampen appart verzekerd worden moet ik dat nog even controleren, maar ik zou niet weten onder welke zekering, aangezien er nergens fog lights, staat bij de zekeringen staat.
Johan
MG-R Addict

Bericht door Johan »

Zekering van de mistlampen zit bij de 400 op het paneel onder het stuur. Zou toch nog eens goed gaan meten bij je relais. Een relais wordt bekrachtigd door een stuurspanning, en dat is niet hetzelfde als de spanning wat het dan door geeft. Heb je het juiste type relais gebruikt? Zit nog wel eens verschil in de pootjes en wat er wel en niet schakelt.

Geeft het toch wel spanning door en komt er toch niks bij de lampen, tja.. dan kan het wel eens een kabelbreuk zijn. Of een los draadje..
Johan
Plaats reactie