Mijn rover 416 (MKII) gooit, soms koelvloeistof uit het reservoir.
Ik heb dat juist eens gestest.
Ik laat de motor dus draaien. Na een bepaalde tijd zie ik koelvloeistof via het pijpje boven in het reservoir lopen. Langzaam maar zeker vult zich het reservoir, totdat de koelvloeistof onder de dop vandaan loopt. Bijna onmiddelijk daarna springt de ventilator aan en enkele sconden later loopt het reservoir weer leeg. Dit blijft zich herhalen.
Heeft dit te maken met een kapotte koppakking of kan het wat ander zijn?
Ik heb op Ebay UK gezien dat de setjes daar stukken goedkoper zijn dan hier, maar dat er 2 soorten zijn. De gewone en de versterkte pakking. Welke is aan te bevelen?
Grtz, Dirk
koppakking kapot of niet
-
- The Big Boss
- Berichten: 8446
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
dit lijkt mij (met mijn beperkte technische kennis
) iig niet op een kapotte koppakking.

'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland

'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Ik gok op een thermostaat, een koppakking houd het water bij het water en de olie bij de olie(en compressie) zolang dat goed is zal de koppakking wel heel zijn.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
hoeft niet, hij pompt het duidelijk wel rond als het heet wordt, dus zit er geen lucht in het systeem.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!