Ik had een vraagje. Ik heb al een tijdje erg gecondenseerde ramen wanneer het regent of wanneer het vochtig is buiten. Ik kan deze condens alleen wegkrijgen wanneer ik mijn airco aanzet.
Op advies van een autobedrijf heb ik dus een interieurfilter gekocht. Volgens hem zou deze achter het dashboard kastje moeten zitten, ik heb dus gekeken...maar ik kan geen opening vinden voor deze filter...
Ik kan alleen onder het dashboard een grijze filter zien....
waar dat filter precies zit weet ik niet, maar ik weet wel dat het niet helpt tegen de condens. Die komt omdat je 400 ws ergens niet helemaal waterdicht is. (ms bak v/h reservewiel??)
Echt ernstig is dit trouwens niet hoor, ik heb het tot nu toe bij al mijn Rover's gehad. Hoort er gewoon bij
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
Het kan zijn dat je airco niet van de fabriek af komt, maar naderhand is geinstalleerd (bijvoorbeeld net voor de eerste verkoop in nederland). In heel veel gevallen heb je dan een airco zonder zo'n filter. Same like mine...
Zo te zien wel een airco aan boord, zou je niet kunnen zeggen of het een aftermarket is.. Als je een filter hebt zou je een originele Rover airco (kunnen) hebben, en dan moet het filter achter je handschoenenkastje zitten.. Zo niet, dan ook geen filter. Nog steeds last van veel vocht trouwens?
Zoals Bart-K zegt, je zou eens kunnen kijken in de bak van je reservewiel, daar wil nog wel eens een gaatje zitten, soms ook nog wel eens achter de bekleding in je kofferbak (achter de wielkasten). Zit ook nog wel eens een gaatje..