Mayo in het koewater reservoir
Mayo in het koewater reservoir
Hoi,
Ik heb dus onlangs een 416 RT uit '95, met 123000km gekocht.
Proefritje gemaakt, en alles was (volgens mij) ok.
Na een paar dagen zag ik echer das een 2cm dikke mayo laag op het koelwater dreef. (&"'§(éàçèçdomme).
Nu heb ik het reservoir eruit gehaald en eens schoongemaakt.
Ondertussen heb ik er al weer 600km mee gereden en het koelwater blijft schoon.
Moet ik mij toch zorgen gaan maken?
Dirk
Ik heb dus onlangs een 416 RT uit '95, met 123000km gekocht.
Proefritje gemaakt, en alles was (volgens mij) ok.
Na een paar dagen zag ik echer das een 2cm dikke mayo laag op het koelwater dreef. (&"'§(éàçèçdomme).
Nu heb ik het reservoir eruit gehaald en eens schoongemaakt.
Ondertussen heb ik er al weer 600km mee gereden en het koelwater blijft schoon.
Moet ik mij toch zorgen gaan maken?
Dirk
- Dr Doggystyle
- Beheerder
- Berichten: 26481
- Lid geworden op: vr feb 06, 2004 3:29 pm
- Woonplaats: het MG-R Forum
klinkt als koppakking probleem
LEF MG ZS180 06-05-23-nu
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21 tot 13-7-24 RIP
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21 tot 13-7-24 RIP
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Als het water nu schoon blijft en het niveau niet zakt dan zou ik me er geen zorgen om maken.
Kan wel duiden dat er vroeger problemen zijn geweest en dat men het koelsysteem niet goed schoongemaakt heeft, waardoor nu nog restanten olie boven komen drijven.
Blijft de naald van je koelwatertemperatuur netjes in het midden staan?
Kan wel duiden dat er vroeger problemen zijn geweest en dat men het koelsysteem niet goed schoongemaakt heeft, waardoor nu nog restanten olie boven komen drijven.
Blijft de naald van je koelwatertemperatuur netjes in het midden staan?
MG TF wannahave
-
- The Big Boss
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
idd zoals schoenie zegt, als het reservoir nu schoon blijft en je motor loopt niet warm is er niets aan de hand.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland

'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Als je goed had gekeken iets hogerop zou je gelezen kunnen hebben dat ik her reservoir volledig heb schoon gemaaktBero schreef:.. maar dan zou ik hem wel een keer schoonmaken als ik jou was.
Als op gegeven moment je koelwater daalt, komt de mayo toch nog in je blok kapot, en heb je dus een lekke koppaking


Ik heb ondertussen al meer dan 6000km gereden en het blijft schoon. Dus zal wel iest uit het verleden geweest zijn.
Groet Dirk
- Sander02
- MG-R Freak
- Berichten: 700
- Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
- Woonplaats: Alphen a/d Rijn
Nou dan heb je geluk. Onder je oliedop is het ook nog schoon?Cipi schreef: Ik heb ondertussen al meer dan 6000km gereden en het blijft schoon. Dus zal wel iest uit het verleden geweest zijn.
Ik had volgens mij ook wel dat ik dacht dat er geen wit spul meer kwam na schoonmaken, systeem doorspoelen en nieuwe koelvloeistof, maar als ik dan vinger in reservoir stak en ff schraapte langs bovenkant ik toch wel weer wat majo aan de vinger had. Heb toen de pakking laten vervangen.
416SI 1996