versterkte koppakking?
versterkte koppakking?
Ik las laatst ergens dat het beter is om een landrover koppakking te monteren ipv een originele, omdat deze sterker zou zijn, is dit een broodje aap verhaal of zit er wel verschil in deze pakkingen?
zo ja wat is er anders aan? als deze bestaan waar kan je zo'n sterkere koppakking kopen? adressen of www
zo ja wat is er anders aan? als deze bestaan waar kan je zo'n sterkere koppakking kopen? adressen of www
- Bruno
- MG-R Addict
- Berichten: 483
- Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
- Woonplaats:
- Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
- Contacteer:
Voor een K motor geldt het volgende :
Liners gelijk : Kies de Payen pakking
Liners ongelijk : Kies de LR pakking
Liners gezakt: Scrap !
Let wel dat de LR pakking dikker is en je dus minder compressie hebt.
In het geval van de F'jes zagen we al meerdere exemplaren met de LR pakking die pk's hebben ingeleverd.
Of een LR pakking beter is, zal moeten blijken in de toekomst, maar ik ken er in ieder geval al wel die faalden.
Ik opteer in ieder geval steeds voor de Payen pakking!
Ik hoorde van Dave Andrews het hele verhaal ontrent het ontstaan van de LR pakking. Ze is gemaakt om de Ford bonzen destijds vertrouwen te geven in de K, die een slechte reputatie had qua HGF. Zodoende werd de K toch nog in de Freelander gelepeld ten tijde van de Ford heerschappij over Landrover. Vooral uit marketing overweging werd deze head gasket destijds dus ontwikkeld.
Liners gelijk : Kies de Payen pakking
Liners ongelijk : Kies de LR pakking
Liners gezakt: Scrap !
Let wel dat de LR pakking dikker is en je dus minder compressie hebt.
In het geval van de F'jes zagen we al meerdere exemplaren met de LR pakking die pk's hebben ingeleverd.
Of een LR pakking beter is, zal moeten blijken in de toekomst, maar ik ken er in ieder geval al wel die faalden.
Ik opteer in ieder geval steeds voor de Payen pakking!
Ik hoorde van Dave Andrews het hele verhaal ontrent het ontstaan van de LR pakking. Ze is gemaakt om de Ford bonzen destijds vertrouwen te geven in de K, die een slechte reputatie had qua HGF. Zodoende werd de K toch nog in de Freelander gelepeld ten tijde van de Ford heerschappij over Landrover. Vooral uit marketing overweging werd deze head gasket destijds dus ontwikkeld.
Laatst gewijzigd door Bruno op do sep 11, 2008 11:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Andersom!!
Liners gelijk(we hebben het over binnen 0.005mm): dan de MLS
Anders de oudere.
Liners lager dan het blok: :-( , maar je kunt een gokje wagen met de oudere.
Mijn persoonlijke voorkeur is de MLS, mits het blok in goede tot zeer goede conditie is. Anders gewoon de oude ertussen, minder sterk maar past vaak beter.
Liners gelijk(we hebben het over binnen 0.005mm): dan de MLS
Anders de oudere.
Liners lager dan het blok: :-( , maar je kunt een gokje wagen met de oudere.
Mijn persoonlijke voorkeur is de MLS, mits het blok in goede tot zeer goede conditie is. Anders gewoon de oude ertussen, minder sterk maar past vaak beter.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- Bruno
- MG-R Addict
- Berichten: 483
- Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
- Woonplaats:
- Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
- Contacteer:
Uiteraard, iets te snel getypt
:
Als je liners perfect binnen spec boven het onderblok uitsteekt kan je de Landrover pakking toepassen. Als je liners niet perfect zijn maar acceptabel kan je alleen maar de oude pakking gebruiken.
Ik kies in ieder geval steeds voor de Payen pakking

Als je liners perfect binnen spec boven het onderblok uitsteekt kan je de Landrover pakking toepassen. Als je liners niet perfect zijn maar acceptabel kan je alleen maar de oude pakking gebruiken.
Ik kies in ieder geval steeds voor de Payen pakking

MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Heb ik wel liggen(op cd) ruilen voor je oude blok :P
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!