ben ik weer...
simple question:
wat mag een mpi blokkie als max. olietemp hebben en wanneer is deze warm genoeg om vol in toeren te rijen..?
olietemperatuur 114 mpi
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
ligt aan de olie, niet aan het blok. Boven een bepaalde temp degradeerd de olie.
~140 graden is een normale max van de olie. Maar ik heb geen idee hoe warm hij onder normale omstandigheden in het k-serie blok wordt, maar ik gok rond de 100~110 graden.
Gewoon w88 tot het water op temp is, en dan nog 10min wachten voordat je echt gas gaat geven.
~140 graden is een normale max van de olie. Maar ik heb geen idee hoe warm hij onder normale omstandigheden in het k-serie blok wordt, maar ik gok rond de 100~110 graden.
Gewoon w88 tot het water op temp is, en dan nog 10min wachten voordat je echt gas gaat geven.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
heb olietemp meter, en blijft idd tussen 100 en 110 dus bij 100 pas voluit gaan... alleen bij snelweg 140km/u cruisen wordt hij soms wel 130-135... komt denk ik door dat ik de nieuwe neus heb waardoor de koeling minder goed is... hm moet ik maar even wat aanpassingen maken (betere fan)
degraderen is viscositeits verandering? zo ja welke kant op? stroperiger of gladder?
degraderen is viscositeits verandering? zo ja welke kant op? stroperiger of gladder?
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Degraderen is kapot gaan, olie die niet meer te gebruiken is omdat het niet meer smeert.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk