MPi blokkie
MPi blokkie
hey
zoals sommige nog weten. heb ik tijdje terug de crosser van burny over kunnen komen.
nu heb ik dat mpi blokje nog staan.
hij heeft toen gelopen. na ik meen netjes stationair.
er was iets met de kopling of versnellingsbak. dat weet ik niet meer.
weet iemand toevallig meer over dit blok?
of heeft iemand nog contact met burny? na ik meen is ie weinig op de forum..
mvg René
zoals sommige nog weten. heb ik tijdje terug de crosser van burny over kunnen komen.
nu heb ik dat mpi blokje nog staan.
hij heeft toen gelopen. na ik meen netjes stationair.
er was iets met de kopling of versnellingsbak. dat weet ik niet meer.
weet iemand toevallig meer over dit blok?
of heeft iemand nog contact met burny? na ik meen is ie weinig op de forum..
mvg René
Laatst gewijzigd door Dino op zo aug 03, 2008 3:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Ik ken dat blok, ik heb hem er namelijk een keer uitgetilt. Ik heb toen ook distributiekappen geplaatst en de boel schoongemaakt(tandwielen), maar een nieuwe riem of spanrol vond hij niet nodig(ik wel maar dat terzijde)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
even dacht ik nog dat het mijn waterpomp kon zijn. aangezien het lijkt alsof de koelvloeistof over de riem wordt gegooid.
maar omdat inmiddels de olie er ook uit komt, alsof het niks is.
ga ik toch de gok wagen met het mpi blok.
maar toch eerst een paar vragen,
wat zijn de Wateroutlet(2-sensoren) ??
kan ik de dynamo, startmotor... van mijn spi gebruiken ?
wat is de functie van de grote zwarte koolstofpot?
en gelijk nog een ander vraagje, voor de mpi remklauwen/gekoelde schijven..... hoef ik dan alleen maar de klauw en schijf te vervangen?
rempomp enzo mag blijven zitten?
mvg René
maar omdat inmiddels de olie er ook uit komt, alsof het niks is.
ga ik toch de gok wagen met het mpi blok.
maar toch eerst een paar vragen,
wat zijn de Wateroutlet(2-sensoren) ??
kan ik de dynamo, startmotor... van mijn spi gebruiken ?
wat is de functie van de grote zwarte koolstofpot?
en gelijk nog een ander vraagje, voor de mpi remklauwen/gekoelde schijven..... hoef ik dan alleen maar de klauw en schijf te vervangen?
rempomp enzo mag blijven zitten?
mvg René
Ok mensen. ik heb even hulp nodig.
het gaat over de koelvloeistof slangen mijn mijn spi.
en dan wel de slangen die vanaf het blok naar binnen gaan. dus voor de kachel......
ik wou ze over zetten op het mpi blok. en nu lijkt het alsof het bij de mpi niet op de inlaatspruitstuk hoeven?
dat zou inhouden dat ik ze niet van de spi kan gebruiken. omdat die dan nog een slang extra heeft...
maar moet ik dan meteen vanaf het blok naar binnengaan?
ik hoop dat iemand vanavond nog reageert. of eventueel even bij zijn eigen auto wilt kijken.. mits 16v mpi
het gaat over de koelvloeistof slangen mijn mijn spi.
en dan wel de slangen die vanaf het blok naar binnen gaan. dus voor de kachel......
ik wou ze over zetten op het mpi blok. en nu lijkt het alsof het bij de mpi niet op de inlaatspruitstuk hoeven?
dat zou inhouden dat ik ze niet van de spi kan gebruiken. omdat die dan nog een slang extra heeft...
maar moet ik dan meteen vanaf het blok naar binnengaan?
ik hoop dat iemand vanavond nog reageert. of eventueel even bij zijn eigen auto wilt kijken.. mits 16v mpi
whoehoeeeee.... dank je Striker
Its alive.. its alive i tell you
was me wel een dagje ploeteren hoor.
vanmorgen de spi uit men gta gehaald.
distrie-riem en koppelingsplaten overgezet.
mpi blokie erin
had het ff aangesloten en het starte daadwerkenlijk
toen maar ff doorgegaan met aansluiten.
nogmaals gestart en ff stukje achter en vooruit gereden
nu moet ik morgen ff dus die slangen van de kachel fixen.
de brandstof pomp over gaan zetten en wat kleine dingetjes
en mijn volgende probleem... hoe in hemelsnaam zit die grote zwarte pot aangesloten die op de hoek van de accubak vast zit.???
dat zijn 3 slangen en 1 stekker....
heb wel een vermoeden maar mjha kweet het liever zekker..
danke danke

Its alive.. its alive i tell you

was me wel een dagje ploeteren hoor.
vanmorgen de spi uit men gta gehaald.
distrie-riem en koppelingsplaten overgezet.
mpi blokie erin
had het ff aangesloten en het starte daadwerkenlijk

toen maar ff doorgegaan met aansluiten.
nogmaals gestart en ff stukje achter en vooruit gereden
nu moet ik morgen ff dus die slangen van de kachel fixen.
de brandstof pomp over gaan zetten en wat kleine dingetjes
en mijn volgende probleem... hoe in hemelsnaam zit die grote zwarte pot aangesloten die op de hoek van de accubak vast zit.???
dat zijn 3 slangen en 1 stekker....
heb wel een vermoeden maar mjha kweet het liever zekker..
danke danke
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Niet aansluiten, dat ding doet iets met de benzinedampen. hij bewaard ze in koolstof en laat ze dan meeverbranden met de motor.
Je hebt zoizo een extra slang nodig naar je benzine tank.
Maar het doet niets voor de motor of de emissies!
Je hebt zoizo een extra slang nodig naar je benzine tank.
Maar het doet niets voor de motor of de emissies!
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Dus ik begrijp dat je die er helemaal uit kunt bouwen?
2005/2006 Rover 114 GTi MPi '94
2008/2009 Rover 114 si '94
2009/2010 Rover 114 GTi MPi '92
2013/.... Rover 200 BRM '99
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland" onclick="window.open(this.href);return false;
2008/2009 Rover 114 si '94
2009/2010 Rover 114 GTi MPi '92
2013/.... Rover 200 BRM '99
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland" onclick="window.open(this.href);return false;
118GTR schreef:Niet aansluiten, dat ding doet iets met de benzinedampen. hij bewaard ze in koolstof en laat ze dan meeverbranden met de motor.
Je hebt zoizo een extra slang nodig naar je benzine tank.
Maar het doet niets voor de motor of de emissies!
hoezo heb ik een extra slang naar mijn tank toe nodig ?
hoe zit het dan met de 2 aansluitingen vlak bij de gaskabel/stappemotor
daar gaat er 1 van naar de ecu als ik me niet vergis?
eerste testronde wees uit... dat de stappemotor x geolie'd moest worden.
en hij liep meteen heel warm op..
bij de 2de testronden liep ie alleen heel warm op.
zo erg zelfs dat de bleedplug eruit knalde.
nu durf ik dus geen 3de ronde te gaan rijden. omdat ik niet weet wat ik aan dat warm oplopen kan doen..
dat wordt weer naar huis fietsen..
nu ben ik vanplan morgen de koelvloeistof slangen los te hallen.
en de waterslang op het blok zetten. dan weet ik iig of het blok verstopt zit.
mocht alles open zijn. dan vermoed ik dat al het werk van de afgelopen dagen voor niks is geweest. en dat het blok dus gaar is.
heeft iemand nog een idee?
kan het nog een andere oorzaak hebben?
of sluiten jullie j bij mij aan, en zeggen ook dat het blok gaar is ?
en hij liep meteen heel warm op..
bij de 2de testronden liep ie alleen heel warm op.
zo erg zelfs dat de bleedplug eruit knalde.
nu durf ik dus geen 3de ronde te gaan rijden. omdat ik niet weet wat ik aan dat warm oplopen kan doen..
dat wordt weer naar huis fietsen..
nu ben ik vanplan morgen de koelvloeistof slangen los te hallen.
en de waterslang op het blok zetten. dan weet ik iig of het blok verstopt zit.
mocht alles open zijn. dan vermoed ik dat al het werk van de afgelopen dagen voor niks is geweest. en dat het blok dus gaar is.
heeft iemand nog een idee?
kan het nog een andere oorzaak hebben?
of sluiten jullie j bij mij aan, en zeggen ook dat het blok gaar is ?