Andere remmen voor men zr 105
Andere remmen voor men zr 105
Mijn schijven zijn nog in orde en de blokken ook, maar ik vind dat de standaard remmen heel snel warm worden, als ik 1maal fel of zacht rem (bv van 160-120km/h)zijn deze al zeer warm, en remt hij niet goed meer en maakt hij een schavend geluid.
ook krijg ik wat trilling in de wagen, heb de schijven al eens terug laten afvlakken, maar blijft hetzelfde.
nu zou ik eventueel de voorremmen van een zr 160 willen aankopen.
Zijn er eventuele problemen bij het monteren van mg zr 160 schijven en blokken? of zijn enkel de schijven die ik moet vervangen?
Weet iemand een prijskaartje van zo'n setje?
Iemand ervaring kwa remvermogen t.o.v. een zr 105?
ook krijg ik wat trilling in de wagen, heb de schijven al eens terug laten afvlakken, maar blijft hetzelfde.
nu zou ik eventueel de voorremmen van een zr 160 willen aankopen.
Zijn er eventuele problemen bij het monteren van mg zr 160 schijven en blokken? of zijn enkel de schijven die ik moet vervangen?
Weet iemand een prijskaartje van zo'n setje?
Iemand ervaring kwa remvermogen t.o.v. een zr 105?
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Schijven blokken EN klauwen.
Die zijn natuurlijk het belangrijkst, het zou een beetje raar zijn als je grotere schijven van de ZR160(282mm) zou plaatsen en de bestaande klauwen zomaar zou kunnen gebruiken.
Best prijzig setje meen ik door die klauwen, vrij gewild en vrij zeldzaam.
Alternatief is de bestaande 262mm kit op orde brengen, nieuwe betere schijven(zelfde maat), goede blokken en nieuwe remvloeistof. Doe je dat dan heb je betere remmen de de ZR160 standaard heeft.
Die zijn natuurlijk het belangrijkst, het zou een beetje raar zijn als je grotere schijven van de ZR160(282mm) zou plaatsen en de bestaande klauwen zomaar zou kunnen gebruiken.
Best prijzig setje meen ik door die klauwen, vrij gewild en vrij zeldzaam.
Alternatief is de bestaande 262mm kit op orde brengen, nieuwe betere schijven(zelfde maat), goede blokken en nieuwe remvloeistof. Doe je dat dan heb je betere remmen de de ZR160 standaard heeft.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
ja, wil de kosten niet te hoog hebben, maar als ik dezelde maat schijven moet gebruiken, dan zijn dat geperforeerde en of gegroevde schijven?118GTR schreef:Schijven blokken EN klauwen.
Die zijn natuurlijk het belangrijkst, het zou een beetje raar zijn als je grotere schijven van de ZR160(282mm) zou plaatsen en de bestaande klauwen zomaar zou kunnen gebruiken.
Best prijzig setje meen ik door die klauwen, vrij gewild en vrij zeldzaam.
Alternatief is de bestaande 262mm kit op orde brengen, nieuwe betere schijven(zelfde maat), goede blokken en nieuwe remvloeistof. Doe je dat dan heb je betere remmen de de ZR160 standaard heeft.
ben echt een noob in remmen

- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
@frekkel: Een ZR105 heeft al een 262 set, maar ik ben misschien wel geinterreseerd, wat wil je er ongeveer voor hebben(antwoord maar in het BRM verkoop-topic of per PB)
EDIT: Schijnt dat de 105 ongeventileerde 262mm heeft, in welk geval een geventileerde 262mm natuurlijk wel een upgrade is.
@scheider: Het goedkoopst is idd dezelfde maat houden, anders moet je naar andere klauwen en dat kost geld(denk dat een 282mm set van bv een ZR160 2de hands 300~400 euro kost, en een custom set meer richting 1250~1500)
En als je dezelfde maat houd, dan neem je dus exact dezelfde schijf als je nu hebt, maar dan met wat groeven en/of gaatjes erin. Die kunnen echt een wereld van verschil maken, en zijn vaak goedkoper dan een originele set.
Ik weet van mensen dat ze erg tevreden waren van een Black Diamond(dat is een fabrikant/merk) 262 set.
EDIT: Schijnt dat de 105 ongeventileerde 262mm heeft, in welk geval een geventileerde 262mm natuurlijk wel een upgrade is.
@scheider: Het goedkoopst is idd dezelfde maat houden, anders moet je naar andere klauwen en dat kost geld(denk dat een 282mm set van bv een ZR160 2de hands 300~400 euro kost, en een custom set meer richting 1250~1500)
En als je dezelfde maat houd, dan neem je dus exact dezelfde schijf als je nu hebt, maar dan met wat groeven en/of gaatjes erin. Die kunnen echt een wereld van verschil maken, en zijn vaak goedkoper dan een originele set.
Ik weet van mensen dat ze erg tevreden waren van een Black Diamond(dat is een fabrikant/merk) 262 set.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
ik wist dat de 1.4 solid discs heeft118GTR schreef:@frekkel: Een ZR105 heeft al een 262 set, maar ik ben misschien wel geinterreseerd, wat wil je er ongeveer voor hebben(antwoord maar in het BRM verkoop-topic of per PB)
EDIT: Schijnt dat de 105 ongeventileerde 262mm heeft, in welk geval een geventileerde 262mm natuurlijk wel een upgrade is.
@scheider: Het goedkoopst is idd dezelfde maat houden, anders moet je naar andere klauwen en dat kost geld(denk dat een 282mm set van bv een ZR160 2de hands 300~400 euro kost, en een custom set meer richting 1250~1500)
En als je dezelfde maat houd, dan neem je dus exact dezelfde schijf als je nu hebt, maar dan met wat groeven en/of gaatjes erin. Die kunnen echt een wereld van verschil maken, en zijn vaak goedkoper dan een originele set.
Ik weet van mensen dat ze erg tevreden waren van een Black Diamond(dat is een fabrikant/merk) 262 set.

maar ik weet niet als de klauwen ook groter zijn od sat die gelijk zijn. ik ga er deze week eens op proberen letten
Maar tis natuurlijk die hoofdremcilinder die het interessantst is

MG ZR S1800
ja want het was standaard op de 1.8 en op de keuring zien/kennen ze het verschil niet tussen welke remmen zaten bij welke motorisatie.schneider schreef:Voor de belgen hier --->Frekkel
geraak je daarmee door de keuring? met geventileerde schijven?
en ze zijn uiteindelijk hetzelfde van grootte
ik ga vlot door de keuring met mijn zr160 setup
MG ZR S1800
dan zullen dat gegroevde zijn, want geperforeerde mag niet in belgie, kgaan alvast eens een mailtje sturen naar black diamonds!Frekkel schreef: ja want het was standaard op de 1.8 en op de keuring zien/kennen ze het verschil niet tussen welke remmen zaten bij welke motorisatie.
en ze zijn uiteindelijk hetzelfde van grootte
ik ga vlot door de keuring met mijn zr160 setup
dit heeft me wat zoekwerk opgeleverd
(effe knippe en plakke)
Fit vented discs of the same diameter as the 105 discs, you need to get the calipers and carriers off any Mk2 200, Mk1 400, Mk3 200 Mk2 400, 25 or 45 that had vented discs fitted or the ZR120. You then need to get the discs (Mk3 200, 25 or ZR120 ones). Pads are the same as your current calipers.
met andere woorden is het best dat ik heel de boel van een zr 120 neem
of anders is het ook maar een duur grapje
(effe knippe en plakke)
Fit vented discs of the same diameter as the 105 discs, you need to get the calipers and carriers off any Mk2 200, Mk1 400, Mk3 200 Mk2 400, 25 or 45 that had vented discs fitted or the ZR120. You then need to get the discs (Mk3 200, 25 or ZR120 ones). Pads are the same as your current calipers.
met andere woorden is het best dat ik heel de boel van een zr 120 neem
of anders is het ook maar een duur grapje