ombouwen van schakel naar automaat

414 416 418 420 45
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dr Doggystyle
Beheerder
Berichten: 26481
Lid geworden op: vr feb 06, 2004 3:29 pm
Woonplaats: het MG-R Forum

ombouwen van schakel naar automaat

Bericht door Dr Doggystyle »

gewoon uit pure nieuwsgierigheid :

is het mogelijk om een handmatige transmissie om te bouwen naar automatische transmisse ?
zo ja wat moet er allemaal vervangen worden
ik denk zelf aan:
- versnellingsbak
- schakelpoot naar automaat pook

wat komt er nog meer bij kijken ?
LEF MG ZS180 06-05-23-nu
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21 tot 13-7-24 RIP
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9117
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: electronica ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5976
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

vliegwiel met koppelomvormer

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

In jouw geval, de motor(Honda D16 sohc 16v), en daarmee subframe, wielophanging, recervoirs, accubak, radiateurs enz enz enz.

Mocht je echt geinterreseerd zijn dan kan ik wel een paar foto's maken de automaat is echt totaal maar dan ook echt totaal anders onder de kap.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9117
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: je kan toch een cvt {stepspeed} koppellen aan een k serie?
meestal een 1800

een echte volautomaat was op het laatst alleen aan een 2.0 V6 gekoppeld in de 45.

dacht ik, maar kan het mis hebben
Afbeelding
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Een CVT uit een MGF(daar zat hij aan een 1800) of uit een 216(aan een 1600) zou waarschijnlijk minder werk zijn. Maar dan moet je zelf het wiel uit vinden, want die is toch nooit in de 400 geleverd?

De V6 heeft het zelfde probleem als de honda, want ik vermoed dat alles onder de kap totaal anders is dan een 4-cyl k-serie.
Laatst gewijzigd door 118GTR op wo jul 16, 2008 5:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8445
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

CVT is idd nooit geleverd in een 400, maar wel in de 45 1.8
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
challenge
MG-R Freak
Berichten: 1505
Lid geworden op: zo apr 27, 2003 7:16 pm
Woonplaats: Katwijk (zh)
Contacteer:

Bericht door challenge »

suc6 met de klus haha, zou er niet aan beginnen als ik jou was haha
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Bart-K schreef:CVT is idd nooit geleverd in een 400, maar wel in de 45 1.8
Ah dat wist ik niet, dan geld mijn eerdere reactie niet. Want nu kun je de geschikte onderdeeltjes gewoon bestellen i.p.v. zelf custom te moeten lassen.

Maar ik zou het echt alleen overwegen als ik een total losse 45 zou tegen komen zodat ik alles kon overbouwen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Plaats reactie